Dilemma

__MeNTaL__

MF veteraan
9 jul 2006
4.447
3
Rotterdam
Hallo mensen.

Zoals in mn sig te zien verwacht ik half november het A stempeltje te halen. Nu heb ik ondertussen al honderden topics doorgelezen en tig testverslagen e.d. maar ik kom er gewoon niet uit.

Ik wil dus direct een motor kopen. Alleen nu zit ik maar te wikken en te wegen of ik zal beginnen met net zoiets als waar ik op les (CB500), de winter hiermee door te kegelen (en in een worst case scenario deze een keer om te laten vallen of te gaan glijden) MAAR dit kan ik wel zonder al te veel moeite betalen,

OF

Ik doe iets meer moeite om de financieen bij elkaar te krijgen en koop direct de bike waar ik inmiddels, zonder er ooit op gereden te hebben, verliefd op ben geworden en neem 'het beginners- en winterrisico' maar voor lief en ga voor een mooie naakte Bandit 600.

Misschien wat ook wel van belang is, is het gebruik. Bedoeling is woon-werk en veel fun, maar tevens staat ie noodgedwongen buiten in de kou van de winter, in de altijd gezellige straten van Rotterdam... (zo lang ik nog geen huis met tuin en schuur heb).

What to do, what to do.
 
Ik wil dus direct een motor kopen. Alleen nu zit ik maar te wikken en te wegen of ik zal beginnen met net zoiets als waar ik op les (CB500), de winter hiermee door te kegelen (en in een worst case scenario deze een keer om te laten vallen of te gaan glijden) MAAR dit kan ik wel zonder al te veel moeite betalen,

Tweedehands CB kopen om te beginnen en voor de pekelmaanden, en dan aanhouden als winterbrik? Zonde om de motor waar je verliefd op bent direct het winterseizoen in te sturen dan.

Moet je wel door willen rijden in de winter natuurlijk :)

Buiten staan ... Rotterdam? Zou ik zeker voor die CB (of misschien een oudere NTV?) kiezen.
 
verwacht je binnen een paar (maanden) een huis te kopen dan? Ik zou zelf wat meer bij elkaar proberen te krijgen en voor de bandit gaan, is ook een leuke beginners fiets :Y Maar als je binnen kleine tijd een huis wil gaan kopen kan je miss beter voor een cb500 gaan.

Tweedehands CB kopen om te beginnen en voor de pekelmaanden, en dan aanhouden als winterbrik? Zonde om de motor waar je verliefd op bent direct het winterseizoen in te sturen dan.

Moet je wel door willen rijden in de winter natuurlijk :)

:^ ik had nog niet aan de winter gedacht, dan zal ik idd voor de cb500 gaan voor een paar pieken :Y
 
Ja de bedoeling is ook om een ander huissie te kopen, maar dat zie ik niet op heel korte termijn gebeuren. Zie dat ook maar es te vinden snel..

Wat het buiten parkeren betreft... tis dan wel Rdam zuid, maar aan de andere kant staan er hier an t einde van de straat ook al tig maanden een zgan CBF600 en een mooie gele Shadow buiten. Dus misschien ben ik ook wel te paranoide wat de veiligheid betreft. Hierachter heeft ook een tijd een R6 buiten gestaan (alhoewel ik em de afgelopen tijd al niet meer heb gezien...) :X
 
Ja de bedoeling is ook om een ander huissie te kopen, maar dat zie ik niet op heel korte termijn gebeuren. Zie dat ook maar es te vinden snel..

Wat het buiten parkeren betreft... tis dan wel Rdam zuid, maar aan de andere kant staan er hier an t einde van de straat ook al tig maanden een zgan CBF600 en een mooie gele Shadow buiten. Dus misschien ben ik ook wel te paranoide wat de veiligheid betreft. Hierachter heeft ook een tijd een R6 buiten gestaan (alhoewel ik em de afgelopen tijd al niet meer heb gezien...) :X

misschien kan je ook gewoon voor de wintermaanden een echt pekelbrik op de kop tikken, daar lekker ongestoord en zonder zenuwen de winter op doorcrossen (want in de winter met je droommotor levert dat echt wel wat meer zenuwen op), en dan als het mooie voorjaar weer aanbreekt lekker gaan proefrijden op allemaal mooie bandits *D *D heb je teminste ook nog wat om naar uit te kijken ;)
 
Ik zou gewoon voor die Bandit gaan. Als je nu 1500 euro betaalt voor een winterfiets, kun je wsl. in de lente niet die Bandit betalen. Rijd je nog langer op een fiets die je eigenlijk niet tof vindt. Als je er echt niet uit komt, gooi je gewoon een muntje op. Als je dan, terwijl het muntje in de lucht is, hoopt dat het kop (of munt) wordt, weet je wat je moet doen.

Slechts mijn 2 cent...
 
Daar zit ook weer wat in ja. Want die winterbike zal dan eerst wel weer verkocht moeten worden wil ik straks een bandiet kopen. Kweet niet hoe makkelijk CB'tjes weer doorverkocht worden; schijnen, mits goed onderhouden, wel waardevast te zijn. Maar ja, dat geldt voor motoren in het algemeen.
 
Ik ben zelf direct voor de Bandit gegaan.. echt een super fiets is dat. Als je in de winter wil rijden wel voor het nieuwere model gaan met carb verwarming!!! Die van mij (1995) trok het slecht als het "echt" koud begon te worden.

Verder gewoon een goede hoes kopen voor de winter of anders misschien een stallingsruimte regelen (samen met de andere motorrijders in de straat). Als je dat brik koopt wil je toch snel wel die Bandit halen, kun je het beter direct doen. Dat is mijn mening. Daarom ben ik als student ook begonnen op een Bandit en rijd ik nu op een 748. Nog geen moment speit van gehad.
 
Maar nu weer serieus; vanaf welk jaar hebben die bandits carbheaters dan?

En iets wat ik mn keuze ook zou kunnen beinvloeden; kan het misschien zijn dat motoren in de donkere maanden goedkoper zijn in de aanschaf (omdat mensen ze wegdoen ivm slecht weer oid) dan in de lente (wanneer iedereen weer een fiets wil kopen om lekker te :] ).
 
Ik zou voor de CB500 gaan. Gewoon nu goedkoop eentje op de kop tikken, in de winter rijden en aan het begin van de zomer of wanneer je knaken genoeg hebt, je droomfiets gaan kopen :]
 
CB500 :Y :)

lekker even leren rijden, de winter door, en langzaamaan sparen voor je bandit :)

doe ik ook :)
koop een divvie uit 1992, daar rijd ik lekker een jaartje op, en spaar ondertussen voor een Fazer600 :)
 
Ah ik zit met hetzelfde dilemma, heb bijna m'n A en ben nog aan het twijfelen of ik eerst een brik koop voor de winter..

Wil ook een Bandit, maar dan geen naked (waarschijnlijk) *D

Enerzijds is het relax om toch nog te kunnen rijden in de tijd dat je geen motor hebt, anderzijds is het natuurlijk veel leuker om meteen op de motor te kunnen rijden die je ook wilt hebben!

Keuzes, keuzes..
 
Enerzijds is het relax om toch nog te kunnen rijden in de tijd dat je geen motor hebt, anderzijds is het natuurlijk veel leuker om meteen op de motor te kunnen rijden die je ook wilt hebben!

Keuzes, keuzes..

Een goedkope motor is ook een motor! En zoals al vaker gezegd dit topic kun je daar 's winters vaak meer plezier aan hebben dan met een gloednieuwe bike, alleen al om het gevoel dat je die nieuwe in absolute nieuwstaat wilt houden (is lastig 's winters)
 
Ik heb ook eerst een pekelfiets gekocht, een cb1 (cb400) en heb daar nu 2 jaar op gereden. Ik was ook bang om iets nieuwe uit me handen te laten vallen. Gelukkig niet gebeurd. Nu heb ik avnaf aankomende zaterdag een naked bandit *D

De cb1 staat voor een leuk prijsje te koop trouwens(valt over de prijs te praten trouwens) Zie m'n onderschrift ;)
 
Koop je droommotor :Y Te koop aangeboden: Bandit GSF 600 N

In de pekelmaanden rij je imo sowieso niet fijn door de regen of wat dan ook, tenzij het droog en warm is. Daarnaast staat de eigenaar van de bandit nog steeds te springen om zijn motor voor een scherpe prijs weg te doen :Y

Wat je ook doet, succes *O*
 
Een goedkope motor is ook een motor! En zoals al vaker gezegd dit topic kun je daar 's winters vaak meer plezier aan hebben dan met een gloednieuwe bike, alleen al om het gevoel dat je die nieuwe in absolute nieuwstaat wilt houden (is lastig 's winters)

Ja, shit.. Heb dit even tussen het werken door getypt en het staat inderdaad een beetje onhandig verwoord :X

Ik bedoelde te zeggen: beter een motor, dan helemaal geen motor..

Ik kan misschien ouwe Honda 500 overnemen van rijschool voor 750 euro (tenzij die andere meid 'm wel neemt..).. Als dat kan doe ik dat.. kan ik rustig op m'n gemakkie verder sparen voor Bandit *O*
 
Koop je droommotor :Y Te koop aangeboden: Bandit GSF 600 N

In de pekelmaanden rij je imo sowieso niet fijn door de regen of wat dan ook, tenzij het droog en warm is. Daarnaast staat de eigenaar van de bandit nog steeds te springen om zijn motor voor een scherpe prijs weg te doen :Y

Wat je ook doet, succes *O*

Excuses, maar ik vind dat echt een verschrikkelijk ding. Heb hier al een aantal bandits gezien die tien keer mooier zijn.. Kan het prijskaartje nog zo mooi zijn, maar als je zelf nog niet zo handig ben met het sleutelen heb je hier dus niet veel aan.. :r

Niet als aanval bedoelt hoor! :N

edit: kiek!
Te koop Bandit 600 '96
 
Als motorrijder die het hele jaar door rijdt (en ook nog es op zijn droom motor)
Zeg ik: ga voor die bandit, de kosten van eventuele schade zal nagenoeg gelijk zijn aan die van de cb500. En bij mijn weten zijn CB500's aan de straat stenen niet kwijt te raken... (hangt ook wel van de kleur af trouwens)
 
Ja, shit.. Heb dit even tussen het werken door getypt en het staat inderdaad een beetje onhandig verwoord :X

Ik bedoelde te zeggen: beter een motor, dan helemaal geen motor..

Ik kan misschien ouwe Honda 500 overnemen van rijschool voor 750 euro (tenzij die andere meid 'm wel neemt..).. Als dat kan doe ik dat.. kan ik rustig op m'n gemakkie verder sparen voor Bandit *O*

Haha, dacht al dat je t niet zo bedoelde! :9 En geen motor is inderdaad geen optie, dan maar voor weinig een brik kopen. En die motor van die rijschool kan best leuk uitpakken als je m voor 750 euro over kan nemen. Moet ie natuurlijk nog wel rijdbaar en veilig zijn, maar dat lijkt me van wel. ;)
 
Rijdbaar en veilig. Staat alleen wel geschorst, maar ik heb er een lesje op gereden :o Toen was de andere motor naar de garage, dus mocht ik illegaal op deze rijden. Hij is wel donkergroen, maar ja.. Dat heb ik er wel voor over :9
 
Rijdbaar en veilig. Staat alleen wel geschorst, maar ik heb er een lesje op gereden :o Toen was de andere motor naar de garage, dus mocht ik illegaal op deze rijden. Hij is wel donkergroen, maar ja.. Dat heb ik er wel voor over :9

Alstie goed rijd, waarom dan niet? Die kleur is ook nog wel overheen te komen toch? En anders doet een spuitbus wonderen! 8-)
 
Hehe, ik zat maar te geinen.. Voor zo'n goedkoop ding boeit de kleur me echt niet.. Kan ik ondertussen verder sparen voor de motor + kleur die ik wel wil hebben :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan