Dilemma

Igor_B

MF'er
22 okt 2009
179
0
Oss
Hallo,

In november ga ik mijn motorrijbewijs halen en dat kan redelijk snel volgens de rijschool. Ik wil daarna eigenlijk meteen een motor hebben en ben daarom alvast aan het rondkijken maar nu zit ik met een dilemma tussen de Ducati 750ss uit 2002 zoiets en de r6 uit 99 zoiets. Het dilemma is eigenlijk een beetje omdat de ducati veel onderhoud vraagt (zover ik gelezen heb) en de r6 uit die periode veel cilinderwand problemen heeft (nogmaals zover ik gelezen heb) heeft iemand hier toevallig betere ervaringen mee of weet iemand een betere beginners motor? Zat zelf aan een budget te denken zo rond de 3000 a 4500 euro. Liefst richting de 3000 maar mocht er nou een motor zijn rond de 4500 die geen tot zeer weinig problemen heeft is dat het zeker waard.

Groeten!
 
Laatst bewerkt:
Wil zelf ook R6 kopen bouwjaar 1999 t/m 2003, Had ook wel meerdere malen gelezen dat tot en met 2002 model sommige motors daar problemen mee krijgen en 2003 model dan weer niet. Alleen is die net boven het budget rond de 5000, ipv van 4500. Ben benieuwdt wat daadwerkelijke ervaringen hiervan zijn.
 
Ja ikke dus ook. Want het is toch wel naar als je 4500 aan een motor uitgeeft en die na 2000 km er mee stopt. Maargoed zit nu ook te kijken voor een ducati Monster (25kw uiteraard) maar weet iemand het verschil tussen de M600 en de Monster 600 of is dat er gewoon niet?
 
Verschil weet ik niet sorry. Ben alleen gefocust op de R6 aangezien ik die gewoon wil en niks anders. Moet even kijken wat budget toelaat volgend jaar, mss dan wel maandje extra werken dan kan ik 2003 aanschaffen maar of ik dat kan nog een maand wachten, dat moet ik dan maar zien. Eerst even rijbewijs halen en dan kan ik gaan werken voor een motor. Al vindt ik 2003 wel veel mooier dan een 2001 model oid, maar der zijn ook heel veel modellen gewoon aangepast zodat een 2001 model er prima uitziet, alleen dan is het nog de vraag hoevaak dat voorkomt, en stel het komt voor dat je niet denkt van shit achteraf had ik beter 2003 kunnen kopen en dan kost je het 4,000 dan breekt hier de pleuris uit iig.
 
Hebben jullie al uberhaupt op een motor gereden?

Dan nog eens gekeken of ze op 25kw kenteken gezet kunnen worden?

Wil je 2 cilinder of 4 cilinder, want rijd namelijk ook anders

Zou ook eens kijken naar
zx6r
Cbr 600 f
Sv 650

zijn meestal wat gunstiger geprijsd
 
zelf wou ik eerst ook een ducati gaan rijden, maar daar ben ik maar van afgezien, aangezien ik me motor niet alleen wou gebruiken voor woon-werk-verkeer, en op een ducati zit je niet echt heel fijn voor wat langere afstanden. en wat ik van kennissen enz. heb gehoord is dat je het blok om de 8000 kilometer moet laten afstellen(wat ongveer zo 500 euro kost.)
 
Hebben jullie al uberhaupt op een motor gereden?

Dan nog eens gekeken of ze op 25kw kenteken gezet kunnen worden?

Wil je 2 cilinder of 4 cilinder, want rijd namelijk ook anders

Zou ook eens kijken naar
zx6r
Cbr 600 f
Sv 650

zijn meestal wat gunstiger geprijsd

Ja hoor heb al wel eens op een motor gereden (geen 25kw), ten tweede wil ik toch een 2 cilinder voor het koppel omdat 25kw nu eenmaal niet zoveel vermogen is en iedereen die ik ken vind dit lekkerder rijden. Ten derde die motors heeft iedereen al, maar blijken wel gruwelijk goed te zijn. Dus gaan we daar eens voor kijken. Bedankt voor de tip :)
 
Die SS kan misschien niet op 25kw.

En dat iedereen die motoren al heeft is ook een voordeel: onderdelen zijn volop beschikbaar :)
 
Hebben jullie al uberhaupt op een motor gereden?

Dan nog eens gekeken of ze op 25kw kenteken gezet kunnen worden?

Wil je 2 cilinder of 4 cilinder, want rijd namelijk ook anders

Zou ook eens kijken naar
zx6r
Cbr 600 f
Sv 650

zijn meestal wat gunstiger geprijsd

Uiteraard 1 Dec mag ik afrijden *O*

+ Heb al op vol vermogen Gsx600 gereden, zijn opzich hele leuke fietsen kwa design vindt ik R6 :9~ , het oog moet ook wat :9
 
r6 kan officieel ook al niet op kenteken zover bij mij bekend, en dan nog die cilinderwand erbij die valt sowieso af. Dan hoor je ook nog veel mensen klagen over de onderhoudskosten van een ducati dus die valt ook af. En aangezien de CBR600F al gemiddeld 4 staan bij de ingang van mijn school valt die toch ook echt af.. Nu op zoek naar een andere beginner waarschijnlijk dus de zx6r of de sv650s. Even afwachten wat ik tegenkom zodra ik mijn rijbewijs heb..
 
Officeel op kenteken maakt niet zoveel uit, meer met de plisie. Ik verzeker hem gewoon bij de knmv of Univé met uitdraai, dan rijdt je iig nog 25kw en netjes verzekerdt. Probleem met de cilinderwand is niet eens zo drastisch wat nagevraagt aan wat R6 gasten en zoveel kwam het niet voor.
 
Ah botjebuilder, mijn r6 mag je nog kopen. Ohja, gewoon r6 rijden op volvermogen met 25kw rijbewijs :]
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor heb al wel eens op een motor gereden (geen 25kw), ten tweede wil ik toch een 2 cilinder voor het koppel omdat 25kw nu eenmaal niet zoveel vermogen is en iedereen die ik ken vind dit lekkerder rijden. Ten derde die motors heeft iedereen al, maar blijken wel gruwelijk goed te zijn. Dus gaan we daar eens voor kijken. Bedankt voor de tip :)

Deze motors heeft iedereen al, en dan kijk je voor een R6

_O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
SV nemen

waarom? daarom.

is 25kw echt ideaal, injectie met 25kw cdi reageert heerlijk op t gas. Geen geklooi met ringen ofzo gewoon een voorgeprogrammeerde computer mapping tot 25kw "gedowntuned".

stuurt heerlijk, klinkt fantastisch (90* v twin) en is mooi.
 
Alleen wel jammer dat zo een cdi-kit flink prijzig kan zijn. Ik had hetzelfde probleem (honda cbr 600 f4i 2001), cdi kastje voor 25 kw voor rond de 850 euro, exclusief inlaatrubbers ;)
 
ik zou kiezen voor een cbr600f, is toch wel makkelijk als je eens valt.... en dat gebeurd heel snel....
 
|(

Koop met zon instelling dan een naked en zet er valbeugels op net zoals lesmotoren


laat ik dat dan ook gedaan hebben :+, maar zonder beugels.

Wat ik alleen maar wil zeggen is dat TS een sportieve motor zoekt en dat kappen duur zijn. TS haalt zijn rijbewijs zoals het nu lijkt in de winter en mocht hij dan gaan rijden dan zit ongeluk in een klein hoekje. Ligt ook zeker aan de rijstijl van TS, maar gezien seizoen en het noemen van sportieve motoren leek me dit wel een tussen oplosssing
 
Terug
Bovenaan Onderaan