Mijn ogen vallen op een VFR800 (uit 2000) of de fazer 1000 (model 2001). Ik geraak er nu wel niet meer uit welke motor ik wil aanschaffen. Zelf kom ik van een sportieve 1000cc V-twin en reed daarmee op een sportieve wijze. Deze heb ik weggedaan wegens hoge onderhoudskosten, RUGklachten en hoog verbruik. Nu wil ik het ietsje gezapiger aandoen, maar wil toch nog een deftig sportieve tinten hebben(een circuitdag wil ik wel nog eens meepikken).
De VFR800 (model 00 - 01) zou ik verkiezen voor zijn OERdegelijkheid en betrouwbaarheid. Tevens biedt hij een prachtig totaalpakket met de nodige sportieve tinten (zijn verenpakket is prima, alsook zijn sturen en wegligging). Uit artikels komt vaak naar boven dat het een UITERMATE goede motor is met een eigen karakter (mooi geluid met vervangdemper). Alsook zou het verbruik (vanaf model 2000) tussen de 5 à 6 liter zijn per 100km (net zoals de fazer 1000).
Ik heb enkel wat vragen bij het vermogen. Ga je in de loop van de tijd niet wat vermogen missen (vooral in de begintoeren)?
De Fazer 1000 zou ik nemen voor zijn POWER. Tevens biedt hij eveneens een prachtig totaalpakket met "all-around zijn" als troef. Hij heeft volledig instelbare veren. Hierdoor kan zeker en vast eens geraced worden op circuit. Mijn vraag is wel hoe betrouwbaar de fazer is met zijn R1-blok. Van de VFR weet ik dat, ook al heeft hij 80.000km op de teller, het ding nog loopt als een trein (dit vooral omwille van zijn LEGENDARISCH V4-blok). Ook weet ik niet of de fazer (het hele pakket: bedoelend ook niet alleen de motor) heel betrouwbaar is om vlot naar de 100.000km-kaap te gaan. En wat met de weerbescherming op de fazer? De VFR geeft voldoende bescherming.
En misschen heb ik wat schrik dat een fazer1000 me weer te veel uitdaagt om HARD te gaan rijden...of bekijk ik dat mis?
Mijn dilemma...
Jullie mogen eveneens persoonlijke voorkeuren geven met daarbij jullie drijfveer.
Gegroet.
PS: ik heb enkel met de fazer1000 al gereden en dit beviel me wel.
PSS: optie drie...CB900???
De VFR800 (model 00 - 01) zou ik verkiezen voor zijn OERdegelijkheid en betrouwbaarheid. Tevens biedt hij een prachtig totaalpakket met de nodige sportieve tinten (zijn verenpakket is prima, alsook zijn sturen en wegligging). Uit artikels komt vaak naar boven dat het een UITERMATE goede motor is met een eigen karakter (mooi geluid met vervangdemper). Alsook zou het verbruik (vanaf model 2000) tussen de 5 à 6 liter zijn per 100km (net zoals de fazer 1000).
Ik heb enkel wat vragen bij het vermogen. Ga je in de loop van de tijd niet wat vermogen missen (vooral in de begintoeren)?
De Fazer 1000 zou ik nemen voor zijn POWER. Tevens biedt hij eveneens een prachtig totaalpakket met "all-around zijn" als troef. Hij heeft volledig instelbare veren. Hierdoor kan zeker en vast eens geraced worden op circuit. Mijn vraag is wel hoe betrouwbaar de fazer is met zijn R1-blok. Van de VFR weet ik dat, ook al heeft hij 80.000km op de teller, het ding nog loopt als een trein (dit vooral omwille van zijn LEGENDARISCH V4-blok). Ook weet ik niet of de fazer (het hele pakket: bedoelend ook niet alleen de motor) heel betrouwbaar is om vlot naar de 100.000km-kaap te gaan. En wat met de weerbescherming op de fazer? De VFR geeft voldoende bescherming.
En misschen heb ik wat schrik dat een fazer1000 me weer te veel uitdaagt om HARD te gaan rijden...of bekijk ik dat mis?
Mijn dilemma...
Jullie mogen eveneens persoonlijke voorkeuren geven met daarbij jullie drijfveer.
Gegroet.
PS: ik heb enkel met de fazer1000 al gereden en dit beviel me wel.
PSS: optie drie...CB900???