Dilemma!!

Blade VS TL

  • Blade

    Stemmen: 37 68,5%
  • TL

    Stemmen: 17 31,5%

  • Totaal aantal stemmers
    54

johndope

MF veteraan
9 okt 2002
1.637
0
Ik zit met een probleem:

Ik heb 2 motoren op het oog waarvan de prijs nagenoeg gelijk is.

Het gaat om een honda fireblade van 1999 met 18000 op de teller
5001829.jpg


Of een TL 1000 R van 1999 met 30000 op de teller
full


Zelf ben ik vrij lang 191 cm en zwaar 114 kg. Mijn rijstijl is sportief maar ben (nog) geen bochtenridder.

graag jullie mening!
 
jullie moeten wel je keuze beargumenteren he!

hoe zit het trouwens met onderlinge onderhoud (2 cilinder vs 4)
 
Ik zou zeggen Blade. TOch wat handelbaarder dan de "logge" TL. Maar eerlijk is eerlijk heb op geen van beide ooit gereden. Dus zoals Engel al zei proefrijden en dan kiezen.
 
jullie moeten wel je keuze beargumenteren he!

hoe zit het trouwens met onderlinge onderhoud (2 cilinder vs 4)
Het lijkt mij dat ik dat wel heb gedaan.... proefrijden zodat je zelf kunt merken op welke jij het lekkerste rijdt.... een motor kopen alleen op basis van de mening van anderen is een te grote gok vind ik....

Dat ik op de Blade heb gestemd is puur omdat ik die supermooi vind :P :9
 
TL, vooral omdat je wat groter en zwaarder bent (no offense) dan zal t beter staan, grote mensen op kleine racertjes staat niet zo

en dat geluid van die Suzuki is veel bruter!!

maar zo'n Blade is natuurlijk ook prachtig en iets sneller

the choice is yours
 
Ik zou in dit geval voor de blade gaan.
De TL rijdt super, lekker veel koppel. Maar deze TL heeft een sticker van een gele TL. Dus is dat niet origineel meer. Misschien overgespoten of iets te verbergen eronder?
Ook in de km-stand zit toch wel een flink verschil. Daar zou de prijs natuurlijk ook naar moeten zijn... Niet dat 30k veel is, maar 18k is toch een heel stuk jonger.

Maar de keuze kan natuurlijk alleen jij maken...

Suc6 en ik zie em dan wel verschijnen!
 
hoop dat mijn ongezoute mening niet te hard aankomt,die uitlaat op die suzuki vind ik buiten proporties ,het gat onder de tank te groot en de kleur zwart voor een moderne motor vind ik misstaan,ik vind die honda nog het netst van de twee met die mooie RR erop en een 4 in lijn loopt igg het mooist en is goedkoper in onderhoud tov een v motor.
ga gewoon met elk een stuk rijden en de motor die je het snelst weer op de bok zet laat je dan maar lekker staan. :o

ps waarschijnlijk kun je nog flink wat van de prijs van de honda afkrijgen want ze zijn daar zo te zien met een stilstaandeverbouwing bezig :+
 
Laatst bewerkt:
De keuze maken zal je toch echt zelf moeten doen, je kan een ander niet voor je laten kiezen, dan wordt het gegarandeerd weer een "bier met chips" topic. Maar goed, je vraagt dus geef ik antwoord.

Bekijk beide motoren goed tot in detail, vooal de slijtage plaatsen en binnenkant van het plastiek werk tot zover je kan. En ophangpunten van de dempers bijvoorbeeld. Ga op beide proefrijden, als het een beetje kan met een aantal testen die je bij beide motoren in dezelfde volgorde doet. De tijd tussen de testrit van de ene en de andere motor moet het liefst zo kort mogelijk zijn. Schrijf dit alles op samen met de prijs en het aantal kilometers en dan kan je tot een goed technisch vergelijk komen.

Verder, ik ben een enduro en chopperrijder en heb van mijn levensdagen nog nooit op 1 van deze beide machienes gereden. Sterker nog, ik heb ooit maar 1 keer op een supersport gereden en dat was wat mijn rug en benen betreft gelijk de laatste keer. Wat dat betreft kan ik dus volkomen objectief zijn. Als ik zou moeten kiezen dan zou ik als supersport-leek in dit geval puur op de foto´s af gaan.

En dan zeg ik de Honda, waarom, ik vind hem mooier dan de Suzuki. De Suzuki heeft een belachelijk grote "Titanic" pijp er op die helemaal niet in de lijn en kleur van de motor past. Als hij nou 4 van die dingen rechtop zet dan lijkt hij sterk op het beroemde chip. Deze Suzuki is, naar ik meen, die imitatie Ducati met zo´n dikke 2 cilinder V-blok met grote hoek net als de Ducati. Daar hou ik niet van. (van de imitatie dus) Zoals ik de foto´s kan zien vind ik de hele lijn van de Honda veel beter in design, hij oogt zonder meer slanker en mooier. Ook heeft Honda een reputatie opgebouwd op het gebied van betrouwbaarheid.

Goed, dit was het commentaar van een leek dus.

Supersport rijders, vergeeft mij.
 
Deze Suzuki is, naar ik meen, die imitatie Ducati met zo´n dikke 2 cilinder V-blok met grote hoek net als de Ducati. Daar hou ik niet van. (van de imitatie dus)

Supersport rijders, vergeeft mij.
bla bla bla
een duc heeft een twin blok die totaal ander is dan die van de suuz
die van een duc daar ligt de voorste cilinder
en de tl 1000 r is echt geen imitatie van een duc hoor
 
De TL heeft qua onderhoud meer kettingen en banden nodig, maar ook maar 2 bougies bij de beurt.

Als je naar de TL gaat kijken moet je ook ff kijken of hij het afdekkapje van het achterkantje erbij heeft. (deze wil wel eens afbreken bij de bevestiging)

Rij je zelf veel? Anders zou ik eerder geneigd zijn om degene met de minste kilometerstand te kiezen.

Verder gewoon ff gaan testrijden. Het zijn twee zeer verschillende motoren qua rijeigenschappen.
 
Ik zou mn keus vooral bepalen adhv de technische staat.

Roest, pekel, krassen.
Voor beide fietsen geld dat je ze NOOOIT moet kopen zonder dat je ze hebt gezien zonder de kappen. Allerlei schades komen dan namelijk mooi aan het licht, ook gepruts aan draden en dergelijk zie je dan makkelijker.

Als ik toch nu moest kiezen zou ik voor de blade gaan. Honda is degelijker en hij ook minder km's. Maar ik heb nu eenmaal een hekel aan gezeik met mn motor.
 
als ze allebij hetzelfde bouwjaar hadden en hetzelfde aantal km's dan had ik gezegt TL, maar in dit geval zou ik kiezen voor de blade.
 
als ze allebij hetzelfde bouwjaar hadden en hetzelfde aantal km's dan had ik gezegt TL, maar in dit geval zou ik kiezen voor de blade.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ben geen blade fan, maar gezien de km's heeft deze toch mijn voorkeur.
 
iedereen bedankt voor de reacties

ik heb mede door de poll besloten voor de blade te gaan.. de tl lijkt mij toch meer een bokkende fiets die onverwachts uit de hoek kan komen tov een tammere blade waarmee je lekkerder kan sturen.

verder heeft de tl 10 pk meer maar is ook 30 kilo zwaarder.

ook vind ik de uitlaten op de tl 1000 r niet mooi en die sticker doet mij inderdaad even denken..

de blade heeft de helft qua aantal kilometers en dat is niet bepaald belangrijk.

ik had het leuk gevonden als de tl 1000r rijders mij hadden kunnen overtuigen om voor de tl te gaan, maar dat is helaas niet erg gelukt :+ (no offense robin :P )

woensdag heb ik em waarschijnlijk :]
 
iedereen bedankt voor de reacties

ik heb mede door de poll besloten voor de blade te gaan.. de tl lijkt mij toch meer een bokkende fiets die onverwachts uit de hoek kan komen tov een tammere blade waarmee je lekkerder kan sturen.

verder heeft de tl 10 pk meer maar is ook 30 kilo zwaarder.

ook vind ik de uitlaten op de tl 1000 r niet mooi en die sticker doet mij inderdaad even denken..

de blade heeft de helft qua aantal kilometers en dat is niet bepaald belangrijk.

ik had het leuk gevonden als de tl 1000r rijders mij hadden kunnen overtuigen om voor de tl te gaan, maar dat is helaas niet erg gelukt :+ (no offense robin :P )

woensdag heb ik em waarschijnlijk :]
Die sticker vertrouw ik ook niet helemaal en die dempers vindt ik er ook niet bij passen. Ben wel TL liefhebber maar moet je wel gelijk geven dat je in dit geval voor de blade gaat. Veel plezier ermee 8-)
 
ook vind ik de uitlaten op de tl 1000 r niet mooi en die sticker doet mij inderdaad even denken..

ik had het leuk gevonden als de tl 1000r rijders mij hadden kunnen overtuigen om voor de tl te gaan, maar dat is helaas niet erg gelukt :+ (no offense robin :P )

Normaal is dat een makkie joh, je hebt het geluid gehoord, je hebt em gezien hoe bruut zo'n fiets is, maar deze fiets vind ik gewoon een beetje twijfelachtig.
Er klopt gewoon iets niet aan. Dan idd die uitlaten, groeit een beetje schimmel op ofzo?
De blade heeft minder km... alles opgeteld, is het niet zo moeilijk...

Succes!!! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan