Dilemma

Ik zou gaan voor ...

  • MAD-racing

    Stemmen: 1 8,3%
  • Paul Ritzen

    Stemmen: 11 91,7%

  • Totaal aantal stemmers
    12

IzZa

Die hard MF'er
8 mrt 2004
928
0
Alkmaar
In opvolging van mijn eerdere topics over het kietelen van mijn fietsje sta ik uiteindelijk na een hoop gevraag en gebel voor de volgende dilemma:

Ik kan in de buurt (10 min) bij MAD-racing me fietsje voorzien montage van dynojetkit en K&N Luchtfilter en het afstellen van me fietsje met het benodigde aantal runs voor € 533,- (ongeveer)

Ik heb toen t forum hier afgesurft en kwam toch wel een beetje naar voren dat Paul Ritzen een "freak" is op dit gebied en aangezien me fietsje mijn op een na waardevolste bezit is wil ik het wel in goeie handen geven *D . Dus gebeld en hij kan hetzelfde leveren voor een prijs van € 360,- (ongeveer)

Ik zit er zelf aan te denken om het gewoon bij Paul te laten doen. De afstand tussen mijn huis en Paul is alleen een 200 kilometer. Máár ben wel goedkoper uit en veel belangrijker nog is eigenlijk dat het goed wordt afgesteld!

Wat zouden jullie doen????
 
Ik zou het ook bij Paul Ritzen laten doen:

- Je helpt er een MF-er mee.
- De prijs is inclusief benzine €400, dus nog steeds goedkoper.
- Je hebt gelijk een mooi ritje om te testen of het werkt.

En daarbij lijk je nogal enthousiast over Paul Ritzen, dus waarom niet?
 
Zoek nog even een duwtje in de rug, een bevestiging dat ik straks niet mezelf voor me kop ga slaan etc, etc :]
 
Hmmmm, ik zou het helemaal niet doen. Ik vind dat je maar weinig waar krijgt voor dat geld.


hehe ook een optie natuurlijk ... maar gezien ik het gevoel heb dat ik iets meer gepruttel voel bij de lagere toeren, en als k me motor uitzet er opeens rookwalm uit me pijp komt vind ik het niet gek om er even naar te laten kijken. Ik heb er namelijk pas een nieuwe demper opgezet vandaar.
 
Antwoord op je vraag in de signature IzZa :

http://www.motorcycle.com/mo/mcmuseum/firstbike.html


En verder :

Je krijgt een soepeler rijdende motor, gunstiger benzine verbruik in de meeste gevallen (tenzij je dus harder gaat rijden vanwege het lekkkere inlaat geluid) en wat meer vermogen.

Daarnaast is het vaak echt nodig om een dyno kitje te installeren bij open uitlaat of een k&n luchtfilter omdat het en vermogen kost en wat veel erger is je motor te arm loopt wat zeer schadelijk kan zijn.
 
Zoek nog even een duwtje in de rug, een bevestiging dat ik straks niet mezelf voor me kop ga slaan etc, etc :]
De motor wordt merkbaar zuiniger en sterker toch met zo'n kitje?

Hoe lang blijf je nog op deze fiets rijden?


succes met je keuze!
 
De motor wordt merkbaar zuiniger en sterker toch met zo'n kitje?

Hoe lang blijf je nog op deze fiets rijden?


succes met je keuze!


Ik wil toch minimaal nog 2 jaar rijden op deze fietsje.

Bedankt nog btw, weet ik eindelijk wie het motorrijden heeft uitgevonden :} :} :}
 
zou het niet laten doen ,als dat gekietel nodig was geweest dan had honda dat zelf wel gedaan.
 
't zijn geen van beide afraders, derhalve onttrek ik mij van een stemming in de pol
 
zou het niet laten doen ,als dat gekietel nodig was geweest dan had honda dat zelf wel gedaan.


Niet helemaal waar. Honda heeft zich, net als alle anderen, aan strenge eisen te houden (zoals emmissie-eisen) en die bepalen de afstelling, niet het maximaal te behalen vermogen

@TS

Gewoon die 200KM rijden, kun je daarna meteen een goed ritje maken om het verschil te merken.
Op de heenweg even het verbruik meten, kun je meteen op de terugweg het verschil meten.

:]

Moet trouwens zeggen dat ik die eerste wel akelig duur vind
 
Terug
Bovenaan Onderaan