Dilemma's

ik snap je, maar die tank hoeft uiteindelijk niet plat door de bocht_O-

Nou,er zijn er die het kunnen😉

Maar wat ik wil zeggen ga proefzitten,want ten eerste moet een motor je liggen.
Om je keus nog wat makkelijker te maken,neem ook de triumph daytona 675 mee, in je keuzes.
Versloeg destijds (vanaf 2006) 3 jaar lang alle concurrentie in zijn klasse......

daytona-675-1.jpg

Veel succes👍
 
Maar die eerste bouwjaren 675 zijn niet echt gekend voor hun betrouwbaarheid bij circuitgebruik.
En reserve onderdelen zijn ook niet makkelijk en dus goedkoop te vinden.
En waar versloegen die alle concurrenten?
Ik heb er zelf één gehad voor op straat,en ze rijden best wel goed.
Maar later had ik een 2003 R6 voor op circuit,en die was sneller dan elke 675 die ik op gelijk welk circuit ben tegen gekomen.
 
Voor een snel zondag ritje en af en toe een circuitdagje is iedere japanse 600 supersport een prima fiets.
tis maar of je een voorkeur hebt voor een bepaald merk.
Goedemorgen allemaal!

@dirty damian, gefeliciteerd met het terugkopen van je tuono, en veel plezier ermee dit jaar op het circuit!!
Daarnaast alvast excuses voor het stelen van je topic ;)

Ik zit namelijk ook met een dilemma op het gebied van fietskeuze....:?

Momenteel ben ik eigenaar van een ZZR1100 uit '94, mijn eerste motor, en tot op heden een prima motor gebleken om mijzelf uit te dagen in het manoeuvreren op een zwaardere motor;)

Echter, mijn droommotor is het allerminst, en voor komende zomer wil ik opzoek gaan naar een 600cc om de welkbekende zondagsritjes af te gaan wisselen met een circuitdag op zijn tijd. Zijn er hier wellicht mensen die ervaring hebben met de verschillende 600cc supersports die een ieder wel bekend zijn?

Budget is zo'n 5000 euro
Qua bouwjaren zit ik te kijken ergens rond 2005
Ik ben niet te groot, 1.74 en 80kg

Wat ik heb begrepen van eigen onderzoek is dat de zx-6r uit 2005 wat onstuimig kan zijn, de cbr op het circuit op rails ligt, maar op de weg wat hard aanvoelt, de R6 heel vergevingsgezind is, maar op het circuit nog wel eens wat "pit" mist tov de andere 600cc's, en dat de gsxr het meeste de gulden middenweg is voor circuit en straat, maar dat hij van de eerder genoemde 600cc's wel het zwaarst manoeuvreert op het circuit.

Kunnen mensen hier dit onderschrijven? En zoja, welke is dan het beste voor een beginnend circuitrijder?

Alvast bedankt, en wie weet tot snel dit jaar op een circuitdag!!

Iedere Japanse 600 is prima om zondags lekker te gaan sturen en af en toe een circuitdag te doen.
Maar als je dit jaar nog een 600 moet kopen en ook nog het circuit op wil zou ik maar opschieten, de meeste organisaties zitten al vol.
 
Oke, klinkt goed allemaal!

Bedankt voor de adviezen tot zover, Nog geen merken/modellen van het lijstje afstrepen dus haha.

Qua betrouwbaarheid/beschikbaarheid onderdelen nog dingen op rekening mee te houden bij de verschillende merken?
Ik gok dat je bij al de japanners op dat punt wel goed zit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan