Dimlicht aan overdag?

Voer jij dimlicht overdag?

  • Ja

    Stemmen: 127 96,9%
  • Nee

    Stemmen: 1 0,8%
  • Groot licht

    Stemmen: 3 2,3%

  • Totaal aantal stemmers
    131

Fulcrum

MF veteraan
30 jan 2005
3.411
33
Friesland
Naar aanleiding van enkele ongeval-topics hier de laatste tijd, vraag ik me af hoeveel mensen er nou met of zonder dimlicht rondrijden overdag.

Het voeren van dimlicht vergroot de kans om gezien te worden door andere weggebruikers. Toch zie ik met grote regelmaat motorrijders die geen dimlicht voeren :?

Bij deze dus de poll: voer je dimlicht overdag?
Voor de mensen die nee stemmen, de vraag: Waarom niet?

helga-krad.jpg
 
Op een beetje recente machine (jap only?) kan je je licht geen eens meer uit zetten.
 
Altijd aan...En als ik een motorrijder zie zonder, dan probeer ik hem/haar altijd te attenderen dat licht aan te doen.
 
Ja, want kan standaard niet uit.

En groot licht is bloedje irri zo fel dat je niks meer ziet als je erin gekeken hebt. :(
Dus wat is nou gevaarlijker ?
 
Ik rij zelf met groot licht aan met op de onderste helft van de groot licht koplamp (appart bij de ZX7R) een stikker tegen het verblinden. Mag niet maar valt wel goed op. (Niet zoals vele die met groot licht rijden en waarvan je de snelheid totaal niet kan inschatten door de verblinding en dus bijna net zo gevaarlijk als geen licht voeren)
 
Mijn licht kan wel uit (zx6r) maar ik heb het wel altijd aanstaan.

Heel eerlijk gezegd weet ik soms niet eens wat de uitstand is. Als mijn vriendin bvb het licht even uitzet als de motor op contact zit (om de accu niet leeg te trekken). Dan moet ik altijd kijken of het nu wel aanstaat of niet. 8-)
 
Ik rij zelf met groot licht aan met op de onderste helft van de groot licht koplamp (appart bij de ZX7R) een stikker tegen het verblinden. Mag niet maar valt wel goed op. (Niet zoals vele die met groot licht rijden en waarvan je de snelheid totaal niet kan inschatten door de verblinding en dus bijna net zo gevaarlijk als geen licht voeren)
:? Groot licht schijnt omhoog en jij plakt een sticker op de onderste helft tegen verblinden? Wat is er mis met je dimlicht dat je met groot licht moet rijden?
 
Mijn verlichting kan niet eens uit. Mijn koplamp brand altijd, mijn knipperlichten branden ook constant. In de file zet ik mijn grootlicht aan (zien ze me vaak nog niet eens)
 
:? Groot licht schijnt omhoog en jij plakt een sticker op de onderste helft tegen verblinden? Wat is er mis met je dimlicht dat je met groot licht moet rijden?

Als ik de bovenste helft afplak dan verblind ik nog wel en nu niet. Het schijnt dat het licht via een reflector naar voren straalt en dan is het precies andersom. ...... (probeer maar eens met je lamp)

Dimlicht van de ZX7R is echt slecht! (vind ik)
...... Dimlicht is wel voldoende met een beschaafde rijstijl :X
 
Mijn verlichting kan niet eens uit. Mijn koplamp brand altijd, mijn knipperlichten branden ook constant. In de file zet ik mijn grootlicht aan (zien ze me vaak nog niet eens)

Ow, ben jij d'r zo een :(
Als ik iemand met groot licht in de verte aan zie komen zorg ik dat ik niet meer die kant op kijk. Ooit van 'verblinden' gehoord? |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan