Rij altijd met dimlicht, zet het gewoon nooit uit dus contact om is dimlicht aan In de koektrommel rij ik trouwens ook altijd met dimlicht.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dimlicht van de ZX7R is echt slecht! (vind ik)
...... Dimlicht is wel voldoende met een beschaafde rijstijl
Aha, zal eens kijken hoe dat zit met m'n SoesAls ik de bovenste helft afplak dan verblind ik nog wel en nu niet. Het schijnt dat het licht via een reflector naar voren straalt en dan is het precies andersom. ...... (probeer maar eens met je lamp)
Dimlicht van de ZX7R is echt slecht! (vind ik)
...... Dimlicht is wel voldoende met een beschaafde rijstijl
Oja en dan gelijk beschermende kleding verplichten op de motor, zoniet dan direct dikke bekeuring geven.
Mijn verlichting kan niet eens uit. Mijn koplamp brand altijd, mijn knipperlichten branden ook constant. In de file zet ik mijn grootlicht aan (zien ze me vaak nog niet eens)
Wel realiteit waar ze, van 1 of andere instantie/ministerie/weet ik veel wie,Dit is wel weer een beetje jammer....
Op een beetje recente machine (jap only?) kan je je licht geen eens meer uit zetten.
Wel realiteit waar ze, van 1 of andere instantie/ministerie/weet ik veel wie,
een balletje over hebben opgegooid.
En als je die verantwoordelijkheid niet neemt, moeten de kosten van de zorg na een ongeval volledig op jezelf verhaald worden.Dat is dan een baletje dat iedereen maar snel op de grond moet laten vallen. In een vrij land moet je mensen beschermen tegen anderen, verder niet. Je verplicht dan zaken die mensen moeten doen om anderen schade te besparen. Valhelm, autogordels en beschermende motorkleding is je eigen verantwoordelijkheid.
Iedere verplichting die er net is hoeft niet gehandhaafd te worden en die capaciteit kun je dan voor de nuttiger zaken aanwenden. Ook heb ik de hoop dat je mensen dan aanzet om over hun eigen veiligheid na te denken, in plaats van de populaire houding van "het is niet verplicht, dus ik doe het niet".
Dat is dan een baletje dat iedereen maar snel op de grond moet laten vallen. In een vrij land moet je mensen beschermen tegen anderen, verder niet. Je verplicht dan zaken die mensen moeten doen om anderen schade te besparen. Valhelm, autogordels en beschermende motorkleding is je eigen verantwoordelijkheid.
Iedere verplichting die er net is hoeft niet gehandhaafd te worden en die capaciteit kun je dan voor de nuttiger zaken aanwenden. Ook heb ik de hoop dat je mensen dan aanzet om over hun eigen veiligheid na te denken, in plaats van de populaire houding van "het is niet verplicht, dus ik doe het niet".
Yops, bij mij gaan er altijd lampies aan, ook met het koekblik
Probeer voor de gein eens een keertje met een oog dicht diepte te schatten, gaat je niet lukken. Met twee punten heb je een hoek en kun je dus beter diepte schatten.Dimlicht is beter maar omdat het maar één lamp is, is het voor veel mensen nog moeilijk om een afstand te schatten. Dit schijnt beter te gaan wanneer er twee lichtpunten zijn ( vraag me niet waarom).
Dimlicht op een auto vind ik kul. Je verbruikt meer, motorrijders vallen zo juist minder op en bovendien is het niet veiliger. Toen men dit jaren geleden wilde invoeren baseerde men zich op testen in Scandinavie, zonder er bij na te denken dat de weersomstandigheden in deze landen veel anders zijn dan bij ons ( vooral ´s winters) En ik geloof niet dat er hier ooit al serieus onderzoek naar gedaan is.
Als licht verplicht wordt kijken mensen alleen nog maar of ze koplamen zien, in plaats van voertuigen. Dat is niet zo prettig voor bijvoorbeeld fietsers. En daar schijnen er nogal wat van te zijn in NL