Dimlicht blijft doorbranden

NTV Raymond

Rookie
29 mei 2004
17
0
Horst
Hey Mensen,

Ik heb sinds kort op mijn NTV een kuipje gemonteerd in plaats van de normale ronde koplamp. Probleem is nu dat het dimlicht blijft doorbranden. In 2 weken tijd en 200km is de rechtse 2x doorgebrand, en de linker nu ook. Grootlicht (in hetzelfde lampje dus)blijft het wel doen. De lampjes zijn 2-draads 35/35W gloeilampjes, geen halogeen, uit het stenen tijdperk dus.
De enkele H4 lamp die in de ronde koplamp zit is nog geen een keer doorgebrand. Wel moet ik zeggen dat het kuipje duidelijk meer trilt als de koplamp, door geringere stijfheid en bevestiging.
Gissen is hier makkelijk (of spanning te hoog of het trillen is de oorzaak), is hier iemand die soortgelijke ervaring heeft??
Oja de lampjes zijn natuurlijk 12V, niet 6V...

Groet Raymond.

Mij lijkt ook wel dat de oorzaak in het trillen zit... rubberen ringentjes zal niet helpen want daar is de amplitude van de trilling veels te groot voor. Massa kan ook niet echt, als de masse slecht is vlat er gewoon minder spanning over de lamp, dit zou de levensduur dan eerder moeten vergroten...
Trillingen komen ook niet van het rijden maar eerder van de motorloop, als hij stationair loopt zie je hem duidelijk schudden... Ik vrees dat ik het antwoord zelf al weet: Een nieuwe bevestiging maken die ook stabiliteit om de breedte-as geeft. Maar *dat* is veel werk....

Groet Raymond.

Even op "kuipje017.jpg" klikken aub... Ik weet al wat ik ga doen: Ik koop nieuwe bevestigingsstukken om deze direkt aan de vork te kunnen bevestigen. Daar zou het trillen wel mee verholpen moeten zijn. Ik houd jullie op de hoogte.

Gr. Raymond.

heb zelf last van mijn 2 achterlichten die continue doorbranden. Volgens de experts kan het 2 redenen hebben:

trillingen; da merk je gou genoeg of je bike da veel doe

negatieve pool los of sluiting; Kan ook een oorzaak daarvan zijn.. Dan zit er ergens in je bedrading circuit een massa kabel niet goed vast of mogelijk sluiting daarin.. Dan krijgt die te veel verschil in volts en spanningwisselingen waardoor die doorbrand.

Terug
Bovenaan Onderaan