Dimlicht doet het niet, maar grootlicht wel?

Curver

MF veteraan
7 nov 2003
1.521
0
Apeldoorn
OK, dit is de situatie;

Kawasaki ZX-6R uit 2000, gister mee naar de dealer geweest voor een nieuwe achterband (vanwege spijker). Diezelfde dag nog mee terug genomen, niet het licht gecheckt helaas. Nu kom ik er vanochtend tot mijn verbazing achter dat mijn dimlicht niet meer werkt! :?

Voor de kenners; de kawa heeft 2 koplampen en een kleintje er net boven. De kleine doet het nog wel met stadslichtstand en dimlichtstand, maar de twee dimlichten niet meer. Grootlicht daarentegen werkt weer wel :?

Nou ben ik niet zo electrotechnisch aangelegd, dus mijn vraag is; waar moet ik kijken? De lampjes werken (anders immers geen grootlicht) dus het moet in de bedrading zitten denk ik? Of heeft het met een zekering te maken?

En dan nog een laatste vraag; is dit gewoon stom toeval of is het meer waarschijnlijk dat ze in de werkplaats van de dealer ergens tegenaan gestoten hebben? In dat laatste geval ga ik dinsdag even verhaal halen. :(

kan het niet gewoon zo zijn dat je lampje stuk is :?

FF voor de duidelijkheid: een lampje heeft twee draadjes binnenin, eentje voor grootlicht en eentje voor dimlicht. Die kunnen onafhankelijk van elkaar stukgaan dus het feit dat grootlicht wel werkt wil niet zeggen dat het draadje voor dimlicht niet stuk is ;)

die lamp kan een duo (2 in 1) lamp zijn. Meestal is dat zo. Dan kan je groot licht het wel doen en je dim niet omdat daarvan het gloerdraadje kapot is. Haal em er even uit die lamp en kijk er ff naar of meet hem door.
grtz

die lamp kan een duo (2 in 1) lamp zijn. Meestal is dat zo. Dan kan je groot licht het wel doen en je dim niet omdat daarvan het gloerdraadje kapot is. Haal em er even uit die lamp en kijk er ff naar of meet hem door.
grtz

maar gaan dan ook meteen de lampjes in beide koplampen stuk? of moet ik dat ook weer afschrijven op toeval?

en okeej "verhaal halen" bij de dealer, misschien beetje overdreven maar tis me al vaker overkomen dat ik daar met meer problemen wegging dan dat ik er aankwam dus ben gewoon een beetje argwanend..

Terug
Bovenaan Onderaan