dindo's hobbyhok :lazarus works

Dindo

mumble master
28 aug 2007
4.735
124
Hoogezand
hoi hoi
ga hier een beetje alle bouw en verbouw zaakjes bijhouden voor de geintereseerden

buiten de 500 euro challenge bike voor de 2019 editie
€500 challenge 2019 : Dindo's ikea project cbx 650 nighthawk

heb ik hier nog enkele motoren staan om klaar te maken

vf 750 sabre (laatste puntjes )
360.jpg

xvz 1200 venture ombouw naar een chopper )
360.jpg

gl 500 silverwing ( andere kofferset opgebouwd)
360.jpg

gpx 600r ( caferacer project )
360.jpg

fz 600 ( van een collega , moet weer rijdend gemaakt worden )
360.jpg


de naam lasarus slaat niet op stront lazerus mn werk doen , alhoewel een alcoholische versnapering zo nu en dan wel lekker is
nee het is wat ouder dan dat nl het weer toto leven brengen van "ter dood" opgeschreven motoren
op facebook ben ik ook te volgen , hier staan meer plaatjes en minder gepraat
 
gisteren dus een fz 600 binnengekomen , deze stand al 1.5 jaar stil , de vlotters zitten vast waardoor benzine het blok is ingelopen , bandjes zijn verouderd , luchtfilter, bougie's kleppern check , the works dus .
carbs worden schoongemaakt mbv ultrasoon en waarschijnlijk een revisie set erin . nieuwe olie en olie filter erop .
luchtfilter schoonmaken of vervangen , voorvork olie vervangen en eventuele andere onderdelen die vervangen moeten worden . balhoofdlager moet gecontroleerd worden , remolie vervangen kappenset heeft ook wat liefde nodig .
leuke kleine motor uit 1988
 
:t , nou nou dat zijn veel projecten tegelijk, oppassen dat er niks door elkaar raakt :P

maar mooi geschikte weersomstandigheden om te klussen op het moment, zolang je iets van verwarming hebt.
 
mooi man....heb ook jaren er 5 inde schuur gehad... nu nog maar 2....voelt zo "leeg" aan..._O-
 
gisteren de sabre gestart maar toch nog wat electrische problemen :
toerenteller werk niet
warning light blijft branden
motor blijft niet lopen alleen met choke kompleet open

dus de boel weer loshalen , carbs ultrasoon reinigen olie druk controleren en kijken of ik kabelbreuk, kapotte cdi of toerenteller heb
 
leuk, die SilverWing! die staat hier ook in de schuur, wachtend op betere rijtijden. hopelijk deze zomer nog.
 
Gezellig zo'n verzameling,ik zelf heb er 3.
Ik ben wel erg benieuwd hoe die Venture chopper eruit gaat zien. :P
 
zo deze week begonnen de fz 600 weer rij klaar tte maken voor een collega . motor heeft een tijdje stil gestaan wat te zien was aan de stoflaag die er op ligt
motor krijgt een grote beurt, carburateurs gereinigd en alles wat ik nog verder kan vinden .
banden waren verouderd dus er komt nieuw rubber om
balhoofd zit speling op dus daar orgineel vervangen door conische lagers
remleidingen voor worden vervangen voor staal omvlochte rem leidingen

demontage:
360.jpg

tank :
360.jpg

carburateurs demonteren
360.jpg

360.jpg

360.jpg

ziet er schoon uit
360.jpg

helaas wat dieper er in kom ik dit tegen , roest achter het filter vd vlotternaald behuizing dus tank ook spoelen
360.jpg

360.jpg

360.jpg

vlotternaald zat vast
360.jpg

accu los en aan de oplader
360.jpg

bougies zien er nog redelijk uit op 1 na
360.jpg

klepspeling gechecked alles stond nog mooi binnen tolerante en geen pitting of beschadigingen op de nokken
360.jpg

reden roest in de cabs ook gevonden , tanks was na schoon spoelen met benzine schoon , reserve filter ontbrak dus straks een filter in de benzineslang zetten
360.jpg

stukje afgebroken uit carter , verder geen gevolgen maar wordt wel dichtgemaakt ,even kijken wat hier mogelijk is
360.jpg

360.jpg

carbs mooi gereinigd na ultrasoon bad
360.jpg

360.jpg


verder onderdelen besteld voor de motor , vloeistoffen en bougies al mee .
verder nog een jis kruiskop set besteld vd week het nut bewees zich al direct bij deze motor
dinsdag de velgen afleveren voor nieuw rubber en bestelde onderdelen ophalen . dan kunnen we weer verder met deze klus
 
zo deze week begonnen de fz 600 weer rij klaar tte maken voor een collega . motor heeft een tijdje stil gestaan wat te zien was aan de stoflaag die er op ligt
motor krijgt een grote beurt, carburateurs gereinigd en alles wat ik nog verder kan vinden .
banden waren verouderd dus er komt nieuw rubber om
balhoofd zit speling op dus daar orgineel vervangen door conische lagers
remleidingen voor worden vervangen voor staal omvlochte rem leidingen

demontage:
[afbeelding]
tank :
[afbeelding]
carburateurs demonteren
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ziet er schoon uit
[afbeelding]
helaas wat dieper er in kom ik dit tegen , roest achter het filter vd vlotternaald behuizing dus tank ook spoelen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
vlotternaald zat vast
[afbeelding]
accu los en aan de oplader
[afbeelding]
bougies zien er nog redelijk uit op 1 na
[afbeelding]
klepspeling gechecked alles stond nog mooi binnen tolerante en geen pitting of beschadigingen op de nokken
[afbeelding]
reden roest in de cabs ook gevonden , tanks was na schoon spoelen met benzine schoon , reserve filter ontbrak dus straks een filter in de benzineslang zetten
[afbeelding]
stukje afgebroken uit carter , verder geen gevolgen maar wordt wel dichtgemaakt ,even kijken wat hier mogelijk is
[afbeelding]
[afbeelding]
carbs mooi gereinigd na ultrasoon bad
[afbeelding]
[afbeelding]

verder onderdelen besteld voor de motor , vloeistoffen en bougies al mee .
verder nog een jis kruiskop set besteld vd week het nut bewees zich al direct bij deze motor
dinsdag de velgen afleveren voor nieuw rubber en bestelde onderdelen ophalen . dan kunnen we weer verder met deze klus
Vervang meteen de ring rond het zeefje van de vlotterzitting. Die gaat er nu snel aan, gezien leeftijd, troep en reinigen.
 
ja al besteld . motor lekte benzine in het blok dus dan is er geen twijfel wat je doen moet .
 
zo we zijn wer bezig geweest hier

motor in hover modus gezet
360.jpg

velgen komt nieuw rubber om
360.jpg

voorpoten eruit
360.jpg

op de werkbank
360.jpg

360.jpg

kan alleen niet verder eerst een dop inbus sleutel halen die erin past
goodies binnen missen nog een paar zaken ,hopelijk snel binnen
360.jpg

begin opbouw carburateurs
360.jpg

nieuwe vlotternaalden en zittingen
360.jpg

choke plunjers even weer gangbaar maken zaer twee vast
360.jpg

bling bling de bovenzijde
360.jpg

helaas voor de vlotterbakken te korte boutjes gehaald dus morgen omruilen

luchtfilter vervangen en filterhuis schoon gemaakt
360.jpg

360.jpg

360.jpg


even snel erop
360.jpg
 
Vraagje waar heb jij de vlotter en de vlotterbakzettingen vandaan ?


Op de XS400 (DOCH) welke zo te zien dezelfde carbs heeft, is er één beschadigd (zat heeeeel erg vast) zodat het eruit halen, niet geheel soepel ging |( . Vlotter gaat nu wel soepel, maar mocht eea lekken, heb ik de info alvast
 
carbs waren gewoon smering niet laten stralen alleen ultrasoon .de vlotternaald zitti gen gewoon besteld via mn motorzaak .
 
Er is dus geroofd van een oude sets carbs.....

Dat gaat mij niet lukken. Maar goed om te weten dat ik dan ook kan zoeken in revisiesetjes voor een XJ900.

En natuurlijk dank voor deze info ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo veel werk, en dan toch nog de tijd vinden om ons te verwennen met zo veel plaatjes. :} :}
 
zo weer een updateje
balhoofd lagers vervangen door conische lagers
360.jpg

360.jpg

360.jpg

carbs en luchtfilterhuis terug geplaatst
360.jpg

vastzittende gashandel verholpen , clipon was te dik in de verf gezet dus stuk afgeschuurd
360.jpg

nieuwe plek voor de toeter daar remleidingen nu anders lopen
360.jpg

rempomp nagelopen en gemonteerd
360.jpg

achterrem gedemonteerd zat nogal wat troep in
360.jpg

360.jpg

360.jpg

even nieuwe rubbers bestellen :
360.jpg

en cilinders polijsten
360.jpg

360.jpg

voor remklauw voor en na schoonmaken en nakijken
360.jpg

360.jpg

olie lampje brand niet bij contact aan ,na wat speirwerk bleek er een kabelbreuk te zijn dus opgelost
360.jpg

360.jpg

olie lekkage ook gevonden keerring zat scheef in de carters dus nieuwe besteld hiervoor
360.jpg

360.jpg

kabelboom voor netjes bevestigd
360.jpg

nieuw rubber om de velgen
360.jpg

motor staat weer op zn pootjes
360.jpg

remleidingen erop en ontlucht
360.jpg

carbs synchroniseren nr 4 stond beetje uit lood
360.jpg

weer mooi gelijk
360.jpg


filmpje hier te vinden
diversen
 
Terug
Bovenaan Onderaan