Dinsdag me motor ophalen!! Welke verzekering zal ik nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ls789

Die hard MF'er
4 mei 2010
588
0
Beste MFérss..

Me FZS 600 is eerder binnen dan verwacht ! Ik mocht gister middag al even genieten tijdens me proefrit. Nu mag ik hem dinsdag ophalen :D:D

Ik zit echter met een vraag. Ik wil mijn motor verzekeren bij Unive ( dit in verband met de pechhulp die voor 3 euro nog wat per maand erbij kan ). Alleen twijfel ik tussen WA+ of WA.

Mijn motor kost 1250 euro.. en is een Yamaha FZS600 uit het jaar 1999. Is het dan wel verstandig om WA+ ( dus diefstal verzekering ) te nemen? Of is dit zonde van me geld. Scheelt namelijk iets van 12 euro per maand.

Groet !

Oja jullie zijn denk allemaal buiten , het is namelijk LEKKER weer ahha
 
Hoi, ik heb via KNMV ook gewoon pechhulp erbij. Zit bij de prijs inbegrepen. Erg gunstig geprijsd.
 
hmm ja las net op oudere topics ook over KNMV :) ga ff premie berekenen daar.
 
Hoeveel zal je terugkrijgen bij diefstal als je 'm verzekert en hij wordt toch gejat?
Die motor heeft 100k+ dus ik zou eerst nakijken wat de dagwaarde is. En, waar ie gestald zal moeten worden. Buiten voor de deur of veilig in je garage voor zover je dat veilig kunt noemen tegenwoordig.

Stel, je zou 800 euro dagwaarde uitgekeerd krijgen, dan betaal je daarvoor 144 euro per jaar. Dat staat m.i. niet echt in verhouding dan. Krijg je daarentegen bijv. 2000 euro uitgekeerd, dan is het weer wel aantrekkelijk.

Voor mij zou het een twijfelgevalletje zijn en afhankelijk zijn van wat je met die motor gaat doen ook. Is vervangend vervoer inbegrepen bij diefstal (ideaal voor bijv. woon-werk), enz.

Nu is het bedrag van 1250 euro ook niet veel voor mij, maar toch... als ie gejat wordt is het toch zuur.
 
Ik hoor de laatste tijd veel goede dingen over www.bikerpolis.nl.

Schijnt ook een M-F account te hebben overigens.


Zie nu dat de maatschappij al bekend is, alleen welke vorm van verzekering nog niet |(
 
Laatst bewerkt:
hmm ja las net op oudere topics ook over KNMV :) ga ff premie berekenen daar. Bij de KNMW kan ik die motor verzekeren , maar dan moet je zelf de dagwaarde invullen??
 
Wat ook even het overwegen waard is, heb je de financiën om een motor te kopen als je Fazer gestolen word. Misschien dat het kostenplaatje voor een WA+ niet zo gunstig uitpakt (m.a.w. het loont misschien de moeite niet) maar als je Fazer bij wijze van spreke over een maand gejat wordt, zit je dan zonder vervoer?

Mijn CBR is bijvoorbeeld all-risk verzekerd. Is met mijn schadevrije jaren nog wel een dure grap en misschien niet de moeite waard, maar toen ik m'n Hornet total loss gereden had zat ik wel mooi zonder vervoer. Mocht ik onverhoopt de CBR ooit eens in een greppel parkeren dan weet ik in ieder geval dat ik nog wat terugkrijg.
 
Voor zo'n bedrag lekker WA verzekeren.
Als je alle verzekeringen overboord gooit, ben je meestal goedkoper uit. :)
Zekerheid heb je nooit, zelfs niet als je wel verzekerd bent.
 
Ja ik kan niet 1 ,2 ,3 een andere motoraanschaffen dan. Maar gebruik de motor niet als vervoer ( denk aan woon werk verkeer ). Meer voor de weekenden etc. Ik ga nog wel ff bellen morgen naar zo een verzekeringsmaatschappij. Wie weet hebben hun een advies.
 
WA verzekeren, meer niet, daar is ie te weinig waard voor. Kijk eens bij Bikerpolis.nl of bij Hema (ja ook die verzekeren en zijn niet duur)

Pechhulp krijg je ook als je lid wordt van de KNMV voor 4 tientjes per jaar of iets dergelijks. Dan heb je ook meteen pechhulp voor je auto mits deze niet te oud is.
 
WC-eend zal u WC-eend adviseren. :P
Beter dat je je eigen gedachten opmaakt, ipv het vragen aan een maatschappij die er belang bij heeft. :+
 
Even tussendoor:

Is hulp bij pech motorfietsen ook geldig in het buitenland en ouder dan 10 jaar.... :?
 
~
Kijk eens bij Bikerpolis.nl of bij Hema (ja ook die verzekeren en zijn niet duur)

Ja, en de Hema boys en girls hebben ook écht verstand van verzekeren.... En van motoren....... en van vliegtuigen....... en van ondergoed....... Jaaaa, dat laatste wel, alle anderen fout! Dus moet je daar natuurlijk helemaal niet zijn voor verzekeringen, want zoals met alles, goedkoop is vaak duurkoop. Alleen als je enkel wa gaat verzekeren, dan kun je idd de goedkoopste uitzoeken, maar doe je er ook maar iets bij (schadeverzekering opzittenden, rechtsbijstand, helm en kleding als dat daar uberhaupt al kan), dan zou ik toch echt naar een goede tussenpersoon gaan, zoals bikerpolis.
Voor advies mbt de juiste maat onderbroek of rode sokken zou ik naar de Hema gaan .....
 
Laatst bewerkt:
Ik zou wa doen. Ligt er ook waar je je motor neerzet 's nachts. Als je hem ergens stalt waar hij redelijk veilig, gewoon binnen staat zou ik sowieso gewoon wa doen.
 
Hoi, ik heb via KNMV ook gewoon pechhulp erbij. Zit bij de prijs inbegrepen. Erg gunstig geprijsd.
Volgens mij zal je toch eerst lid moeten worden van de KNMV voor pechhulp.
De verzekering is weer appart. (zonder pechhulp.) wel hulp biji een ongeval.
 
Ik kan woensdag mijn fiets ophalen en ben ook aan het kijken naar verzekeringen.
Denk dat ik ook voor unive ga. Is niet de allergoedkoopste maar ik hoor er goede berichten over. Hier op het forum en bij mijn dealer. Die is geen tussenpersoon ofzo maar gaf als goede verzekeringen unive, knmv en bikerpolis op. Hij had daar goede ervaringen mee met snelle en soepele afhandelingen bij schade. Knmv wordt wel duur in mijn geval (all risk en redelijk nieuwe motor).

Een van de goedkoopste in mijn geval is de europeesche, maar als je die hier opzoekt in het forum wordt je niet echt blij van wat je leest.

In jouw geval zou ik voor die 12 euro geen extra risico lopen als je fiets gejat wordt. Mja ik kan dan ook niet in je portemonnee kijken.
succes
 
Ik heb mijn fiets ook bij Unive verzekerd. Bij mij is er verder nooit iets gebeurd, dus wat handelingen betreft kan ik je helaas niks zeggen. Ik kan wel zeggen dat ze alle informatie netjes op een rij hebben.

Verder zou ik zelf voor die 12 euro ook een wa+ pakken, maar dat blijft natuurlijk een keuze die je zelf even goed moet overwegen gezien de financiele situatie bij iedereen weer anders is :)
 
Even tussendoor:

Is hulp bij pech motorfietsen ook geldig in het buitenland en ouder dan 10 jaar.... :?
Ik ga er maar vanuit dat je het over de KNMV hebt?


Buitenland:

1.9. Dekkingsgebied:
Recht op hulp bestaat uitsluitend binnen Nederland, exclusief de woonplaats van
verzekerde en exclusief Vlieland en Schiermonnikoog.


Ouder dan 10 jaar:

Staat niks over vermeld, dus maakt de leeftijd verder niks uit.

Bron: We kunnen even niet verder... - KNMV
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn motor via bikerpolis verzekerd. Wordt je erg vriendelijk geholpen, vooral persoonlijk!
Heb nog geen ervaring met schademeldingen (hoop dat dat zo blijft!) dus daar kan ik verder niets over zeggen, maar het is wel belangrijk dat dat vlot verloopt.
 
WA+ is volgens mij in de regel niet alleen diefstal, maar ook aanrijding met dieren en vandalisme. ij mij was het altijd zo dat ik mijn kleding hoe dan ook vergoed kreeg, ook als het mijn eigen schuld was. Mits de motor ook beschadigd was, dat dan weer wel.

Ik heb dus WA+ aangehouden, omdat nieuwe kleding bijna net zoveel kost als mijn motor waard is.
 
Voor mijn motor uit 1990 heb ik ook wa+

a: omdat die buiten aan de openbare weg staat
b: Vanwege de eerder genoemde aanrijding met dieren, storm schade enz... waarvan ik al eens gebruik heb moeten maken.

Voor mijn auto en motor betaal ik 13 euro de maand met 72% korting bij centraal beheer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan