BordeWolf11
Rookie
Goedendag beste lezers,
Eindelijk mijn droom waarmaken....een old school chopper BMW R80 (rt 1986).
Via marktplaats gekocht en start niet/ slecht. Bij het inschakelen van startsleutel hoorde ik de startmotor tikken en heel soms ging het vliegwiel ook mee draaien. Accu op spanning gebracht, benzine erin ( kraantje lekte, maar was zo gefixt, drukringetje zat verkeerd) en even laten lopen, stukje rijden.
Om te kijken wat er allemaal moet gebeuren. Ik ga de BMW helemaal opknappen.
Voorplaat van het blok eraf gehaald, en zag dat de kabelmantels van de diodeplaat naar de startmotor verteerd/ warm zijn geweest en moeten worden vervangen. Ook de diodeplaat toont kapotte verbindingen.
Nu is mijn vraag; een vervangende diodeplaat of een combinatie van diodeplaat met spanningsregelaar monteren?
En kan die ook op dezelfde plaats gemonteerd worden als waar de diodeplaat nu zit, i.v.m. de koeling?
Het mooiste is als ik zoveel mogelijk kan wegwerken uit het zicht, er zit al een andere tank op, daar is geen plek. Vandaar de keuzen voor de combinatie.
Het niet starten zit waarschijnlijk in het startrelais van de startmotor, of losse magneten, valeo. Kan het ook de kapotte diodeplaat zijn/ draden?
Alvast bedankt, groet Remko
Eindelijk mijn droom waarmaken....een old school chopper BMW R80 (rt 1986).
Via marktplaats gekocht en start niet/ slecht. Bij het inschakelen van startsleutel hoorde ik de startmotor tikken en heel soms ging het vliegwiel ook mee draaien. Accu op spanning gebracht, benzine erin ( kraantje lekte, maar was zo gefixt, drukringetje zat verkeerd) en even laten lopen, stukje rijden.
Om te kijken wat er allemaal moet gebeuren. Ik ga de BMW helemaal opknappen.
Voorplaat van het blok eraf gehaald, en zag dat de kabelmantels van de diodeplaat naar de startmotor verteerd/ warm zijn geweest en moeten worden vervangen. Ook de diodeplaat toont kapotte verbindingen.
Nu is mijn vraag; een vervangende diodeplaat of een combinatie van diodeplaat met spanningsregelaar monteren?
En kan die ook op dezelfde plaats gemonteerd worden als waar de diodeplaat nu zit, i.v.m. de koeling?
Het mooiste is als ik zoveel mogelijk kan wegwerken uit het zicht, er zit al een andere tank op, daar is geen plek. Vandaar de keuzen voor de combinatie.
Het niet starten zit waarschijnlijk in het startrelais van de startmotor, of losse magneten, valeo. Kan het ook de kapotte diodeplaat zijn/ draden?
Alvast bedankt, groet Remko