Dip 3000 tot 5000 rpm honda cbr 600f '96

Franko P

MF veteraan
5 mrt 2007
2.177
40
Zoals de titel al omschrijft, als ik aan het rijden ben en ik zit rond de 3000 tot 5000 toeren dan houdt de motor in bij gasgeven.

Als ik dan gas geef dan hoor ik overduidelijk de aanzuiggeluiden en hij wil wel heb ik het idee, beetje schokkerig gaat ie dan door tot ong. 5000-5500 rpm waarop hij vervolgens weer als een speer vooruit gaat.

Bougies zijn een 600 km geleden vervangen, tegelijk met olie en oliefilter. Luchtfilter is gereinigd en opnieuw geolied, carbs heb ik vorige week gesynchroniseerd. (was bijna niet verlopen maar staat nu 100% zeker goed).
Motor wordt veel gebruikt, probleem is het laatste jaar erger aan het worden heb ik het idee.

Ohja, km stand is 58.500 km nu.

Als iemand een idee heeft wat ik eventueel zou kunnen controleren dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!
 
is het hele adem gebeuren nog orgineel: luchtfilter, het huis daarvan, uitlaat (demper en/of bochten)
als dit net vervangen is weet ik de reden al.

en als ik goed had gelezen had ik kunnen zien dat je het filter opnieuw in de olie gezet hebt, dus geen orgineel filter en dat de carbs gedaan zijn.
wel nog ff, is het sync'en na de luchtfilter verschoning gedaan?
 
Het luchtfilterhuis is origineel, zit alleen een uitwasbaar filter in zover ik weet. Verder een normaal uitlaatspruitstuk, rvs linkpijp en micron einddemper.
Dit uitlaatsysteem zit er al jaren onder en heeft nooit voor problemen gezorgd.

Ook voor het olieën van het luchtfilter had ik dit probleem al, heb alleen alles goed zuiver gemaakt in de hoop dat dat het probleem op zou lossen.
En inderdaad is het sync'en gedaan nadat het luchtfilter is zuiver gemaakt.

Motor is verder gewoon volgens het boekje onderhouden, verkeerd in een zeer nette staat. Start ook goed, loopt netjes stationair en trekt mooi lineair door tot aan 13.500 rpm (met uitzondering dan van dat deel tussen de 3 tot 5000 rpm).
Verbruik is ook al jaren hetzelfde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan