kan je de halve draai wel? Dat is namelijk de basis voor het achtje.
Wat bij mij wel hielp is het overdreven 'omkijken', zodra je de bocht gaat inzetten je hoofd zover mogelijk draaien naar waar je naar toe wil aan de andere kant van het vak. Je lichaam en de motor gaan dan vanzelf mee.
Je kan de bocht ook inzetten door op je stuurkant te leunen in de richting waar je naartoe wil. Dus wil je linksaf dan duw je op je linkerstuur, en vice versa.
Bij mij lukt het na de eerste draai nooit om goed uit te komen voor de middenpilonnen. De instructeur zei dat je als je die eerste draai uitkomt, zo snel mogelijk de motor rechtop moet zetten (dus niet blijven afbuigen). Je rijdt dan een strakke diagonale lijn naar de andere hoek, waar je makkelijker je tweede draai kan inzetten.
Wat bij mij wel hielp is het overdreven 'omkijken', zodra je de bocht gaat inzetten je hoofd zover mogelijk draaien naar waar je naar toe wil aan de andere kant van het vak. Je lichaam en de motor gaan dan vanzelf mee.
Je kan de bocht ook inzetten door op je stuurkant te leunen in de richting waar je naartoe wil. Dus wil je linksaf dan duw je op je linkerstuur, en vice versa.
Bij mij lukt het na de eerste draai nooit om goed uit te komen voor de middenpilonnen. De instructeur zei dat je als je die eerste draai uitkomt, zo snel mogelijk de motor rechtop moet zetten (dus niet blijven afbuigen). Je rijdt dan een strakke diagonale lijn naar de andere hoek, waar je makkelijker je tweede draai kan inzetten.