Dipper de dip GIXXER 750

ROB-E

MF veteraan
18 sep 2005
2.218
2.208
Genemuiden
Het zal vast al wel vaker gevraagd zijn,

maar, mijn GIXXER uit heeft '88 dip bij de 7000 toeren.
nou vind ik dat nog niet zo erg als hij er 1 keer over is gaat hij wel.
maar wat ik veel vervelender vind is dat ik niet vol gas kan rijden.
het is dan net als of er een begrenzer er in komt.
zodra ik in de buurt van de 9 a 10.000 toeren kom en geef dan vol gas horten stoten en bokken.
zijn top vermogen mist dus.

heb al wel begrepen dat dit type daar last van heeft, maar wil toch graag weten hoe dat te verhelpen is.

kleppen stellen en carbs syncroniseren?
of is er wat anders aan de hand?

motortje loopt verder erg mooi zonder nare bijgeluiden.
en heeft 44.000 KM op de teller staan.
en heeft geen open luchtfilters of bleeeeerpijp.

alvast bedankt.
 
Je zou misschien eens kunnen kijken of het naaldgat in je gasbuizen ovaal is uitgesleten? Zo ja, nieuwe gasnaalden en -buizen plaatsen. Overweeg dan gelijk eens een Dynokitje (mits nog verkrijgbaar?)

Juiste klepspeling is natuurlijk altijd een vereiste. Synchroon stellen van carbs altijd na kleppenstellen uitvoeren, ervoor kan vrij zinloos zijn. Maar als ze niet zuiver synchroon staan, dan merk je dat voornamelijk in de lagere toerentallen en rommelige stationaire loop.

BTW: Juiste vlotterhoogte is ook 'n belangrijk basispunt, evenals frisse bougies.
 
Laatst bewerkt:
Okee dank jullie wel.

K ga daar naar kijken, wou zo wie zo de carb’s schoonmaken voordat we de kleppen gaan stellen en dat synchroniseren.
Heb bij www.goparts.nl al wel gezien dat er dyno kitjes te koop zijn, ook voor de 88er
maar er komt dan gewoon een stage 1 kit er op, heb niet zo veel zin aan herrie aan de kop O-)
(dat is gewoon een K&N vervanger)
Stationair draaien doet hij prima, beetje hoog, als hij goed warm is (kan niet zien hoe veel, de toeren teller begint pas bij 3000T/min)
Laag in de toeren rijd hij prima tot 7000T/min daarna gaat hij ff inhouden tot ongeveer 8000T/min
En zolang ik geen vol gas geef maar (ongeveer 3/4e) trek je hem rustig door naar 13.000T/min
Denk niet dat hij begrensd is.
of het een import is weet ik niet.
er zit wel gewoon een Km teller op.
maar kan de verlichting niet uit zetten, gaan direct aan als de motor op contact word gezet.
en de beide lampen gaan aan. (vink wel stoer staan)

trouwens er zit een einddemper op van het merk (of type) future
en op de ophangbeugel staat BSM, dat zijn toch offroad dempers?

alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan