Dirbike Orion 125cc 4takt start niet meer

DirtBiker'83

Rookie
3 mei 2023
4
1
Hallo,

Wij hebben sinds kort een Dirtbike Orion 125cc in bezit.
deze starte bij de aankoop ,maar liep niet helemaal lekker.
Komplete blok is uit eklaar geweest nagekeken en schoongemaakt.
Alles loopt weer soepel alleen start hij niet meer.

Het volgende hebben we nagelopen:
-Kill switch staat aan
-Compressie is meer dan voldoende aanwezig
-Contact is vernieuwd,staat aan
-Bougie is vernieuwd en vonkt,onsteking is dus goed
-Caburateur is geheel schoongemaakt,sproeieres zijn doorgeblazen
-Zuiger is op TDC gezet,kleine tandwiel afgesteld op 9:00 uur,vliegwiel (T) afgesteld op 12:00 uur.
-Nieuwe benzine in de tank gedaan

De caburateur zuigt goed de benzine aan,maar op geen enkel wijze wil hij starten.
mogelijk zie ik iets op het hoofd.
de kop van de cilinder is niet los geweest dus de tuimelaars zouden nog steeds goed moeten staan(boven 0.5mm en onder 0.8mm)
klopt het dat als de bougie vonkt ik ervanuit mag gaan dat de onsteking !00% goed is?
 
“kop van de cilinder is niet los geweest dus de tuimelaars zouden nog steeds goed moeten staan(boven 0.5mm en onder 0.8mm)”
Wat wordt hiermee bedoelt?
 
Komplete blok is uit eklaar geweest nagekeken en schoongemaakt.

de kop van de cilinder is niet los geweest dus de tuimelaars zouden nog steeds goed moeten staan(boven 0.5mm en onder 0.8mm)
rare definitie van "kompleet" :?
men spreekt niet van boven en onder maar in- en uitlaat
klopt het dat als de bougie vonkt ik ervanuit mag gaan dat de onsteking !00% goed is?
neen, de timing moet ook juist zijn. en dan spreken we niet over bepaalde uren.

lees eens een goed boek over motoren. ik heb de indruk dat je naar youtube filmpkes kijkt van mensen die er eigenlijk zelf geen reet van kennen
 
Zelfde verhaal deed het normaal wel moest even stoppen en toen starte ie niet meer of starte 3 seconden en viel daarna uit benzine is vandaag nog bijgevuld kan het gwn een technische fout zijn of wat precies
 
Nemeco heeft compleet nieuwe onstekings voor 20 euro. Die zou ii bestellen . Mijn honda ss50 rijdt ook 3 jaar met zon chinese onsteking . En heb 1 op de plank liggrn voor het geval dat .

Zo iets
 
Het is weer even geleden ,maar we hebben hem weer aan de praat.
Inlaat staat idd op 0.05mm en de uitlaat staat op 0.08mm afgesteld.
Timing was ook perfect afgesteld,probleem was dat de bougie niet tot bijna niet vonkte.
Uiteindelijk hebben we er een nieuwe CDI kastje en een nieuwe onsteking erop gezet.
nu is het 1x kicken en lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan