discriminatie??!!

Boom Boom

MF veteraan
9 jul 2001
4.238
0
Amsterdam
Ik las net een artikel in de Spits (kwaliteitskrantje!!) over motorrijders in de USA. Zij werden regelmatig gediscrimineerd bij restaurants en motels. Meestal om hun kleding, uiterlijk of imago.
Er werd nu een wet opgesteld dat motorrijders niet gediscrimineerd mochten worden.

Nu moet ik toegeven dat het er niet echt top uitziet als je ergens binnenkomt met een lederen of textielen jas of pak, met je helm in je hand en je haar door de war. Maar als je dan toch even naar de garderobe loopt om je troep weg te gooien en even naar het toilet om je kleren weer recht te trekken en je haar even goed te doen is er geen probleem.

En het imago van een motorrijder is ook niet altijd supergoed. Of het is zo\'n harley rijder of het is een snelheidsfreak.

Is iemand het hier weleens overkomen in Nederland of in het buitenland? Dat je dus werd geweigerd bij een hotel, niet naar binnen mocht bij een restaurant of dat ze niet echt behulpzaam zijn.
 
ik ben wel es een drukke patatzaak ingestapt met mijn vader, in volornaat. En die zaak was na drie minuten leeg.

maareh... dat zal wel toeval zijn. :+

Denk idd dat een aantal mensen nogal schrikkerig reageren op die motorpakken... })

Nieuwe ontwikkeling: het gevaarlijke \"chopperrijder imago\" raakt zijn scherpe kantjes kwijt door de nieuwe instroom van mietjes 8-)

sportrijders zijn de nieuwe malloten })
 
Laatst bewerkt:
Ik las net een artikel in de Spits (kwaliteitskrantje!!) over motorrijders in de USA. Zij werden regelmatig gediscrimineerd bij restaurants en motels. Meestal om hun kleding, uiterlijk of imago.
Er werd nu een wet opgesteld dat motorrijders niet gediscrimineerd mochten worden.

Nu moet ik toegeven dat het er niet echt top uitziet als je ergens binnenkomt met een lederen of textielen jas of pak, met je helm in je hand en je haar door de war. Maar als je dan toch even naar de garderobe loopt om je troep weg te gooien en even naar het toilet om je kleren weer recht te trekken en je haar even goed te doen is er geen probleem.

En het imago van een motorrijder is ook niet altijd supergoed. Of het is zo\'n harley rijder of het is een snelheidsfreak.

Is iemand het hier weleens overkomen in Nederland of in het buitenland? Dat je dus werd geweigerd bij een hotel, niet naar binnen mocht bij een restaurant of dat ze niet echt behulpzaam zijn.

Totaal geen last van. Ook als ik gewoon door de stad loopt met een motorjas aan (haar zit wel goed *D ) (zonder helm ofzo in je hand) dan kijkt iedereen je wel aan, misschien omdat je zo breed lijkt met zo\'n jas aan. Het is meer alsof ze je eerder vrezen dan dat ze je gaan discrimineren.

Zal wel aan Amerika liggen, vreemd land als het gaat om bepaalde punten.
 
Nope...ik word juist altijd heel goed behandeld...
enige waar ik probs mee heb is als je verplicht je helm af zou moete zette bij pompen...ik zet hem zelf zowiezo altijd af als ik ga tanken, behalve de pompen waarbij ik weet dat het verplicht is...
 
Dat mensen niet behulpzaam zijn komt vooral om dat 90% van die mensen scholieren zijn die het worst zal wezen of de zaak nog winst maakt. Ik ga het liefst naar een zaak waar de eigenaar zelf in de zaak staat.
 
idd nog nooit meegemaakt dat ik een hotel oid niet in mocht...

In de Ardennen vroeg de eigenaar zelfs of ik de fiets gratis binnen wou stallen.

(dan kun je wel weer denken aan \"dan staat dat ding niet voor mijn hotel etc. )
 
Nope...ik word juist altijd heel goed behandeld...
enige waar ik probs mee heb is als je verplicht je helm af zou moete zette bij pompen...ik zet hem zelf zowiezo altijd af als ik ga tanken, behalve de pompen waarbij ik weet dat het verplicht is...
Als ik haast heb zet ik mijn helm echt niet af bij een pompstation. Gewoon naar binnen, naar buiten en weer weg. Bonnetje mogen ze ook houden! En als ze het vragen zeg ik gewoon dat ik haast heb en geen zin om dat ding af te doen. Ze hebben mijn kentekenplaat toch al als ze me willen pakken op beroving oid.
 
Ik hou helm ook meestal op bij tankstation, nooit problemen mee gehad, anders dat gedoe met oordoppen uit, en weer in enzo, neuh, hou gewoon helm op, en als dat niet mag, dan tank ik er ook nooit weer.
 
Als ik haast heb zet ik mijn helm echt niet af bij een pompstation. Gewoon naar binnen, naar buiten en weer weg. Bonnetje mogen ze ook houden! En als ze het vragen zeg ik gewoon dat ik haast heb en geen zin om dat ding af te doen. Ze hebben mijn kentekenplaat toch al als ze me willen pakken op beroving oid.

Ik heb een systeemhelm (wie niet) dus dan is het gewoon de klep omhoog gooien en zeggen welke pomp het is. Ach ze kennen me wel, tanken doe ik altijd met helm op. Nadeel is dat ze wel eens kunnen denken dat het een crossbrommer is en die moeten bij sommige tankstations de helm eerst inleveren voor ze mogen tanken. Maarja als ze dan weer zien dat ik bijv. een motorpak aan heb... (of het 4 takt geluid horen)
 
De enige discriminatie die ik in benzinepompen en restaurants e.d. meemaak is dat ze me wel thuis wensen en zeggen dat ik voorzichtig moet zijn. Kan ik mee leven. Ik zet trouwens wel altijd mijn helm en evt. zonnebril af. 8-)
 
Ik zet ook altijd mijn helm af als ik tank. Heb in mijn studententijd op een tankstation gewerkt en ben ook overvallen. Dan is het niet echt leuk om iemand met helm voor je te hebben staan. Is ook een beetje afhankelijk van de situatie. Iemand die net op zijn goldwing is gestopt vertrouw ik eerder als iemand op een R1 ;)

Als ze je kennen vind ik het geen probleem. Vaste klanten herken je toch wel.

Kenteken noteren is natuurlijk onzin want een beetje slimme overvaller zal niet met eigen kenteken een overvalletje gaan plegen.
 
Ik zet ook altijd mijn helm af als ik tank. Heb in mijn studententijd op een tankstation gewerkt en ben ook overvallen. Dan is het niet echt leuk om iemand met helm voor je te hebben staan. Is ook een beetje afhankelijk van de situatie. Iemand die net op zijn goldwing is gestopt vertrouw ik eerder als iemand op een R1 ;)

Als ze je kennen vind ik het geen probleem. Vaste klanten herken je toch wel.

Kenteken noteren is natuurlijk onzin want een beetje slimme overvaller zal niet met eigen kenteken een overvalletje gaan plegen.

Wat is er mis met een r1 rijder met helm op :( :P
 
Ik heb zelf 5 jaar als bijbaantje aan de pomp gestaan. Maar waar ik me altijd druk over maakte met motorrijders die hun helm ophielden en op de motor bleven zitten tijdens het tanken, was tanken en dan doorrijden :( :( :( .
Dan moest ik weer rapport maken, aangifte doen, videoband bewaren (waar je nauwelijks iets op kunt zien), uitleggen aan mijn baas waarom ik het kenteken niet genoteerd had (Het is harstikke druk in de tent en die klerelijer was zo snel weg en dat kenteken is zo klein) |( .
Dus mensen die hun helm niet afzette kregen van mij geen brandstof meer :j . Behalve dan de vaste klanten. Als ze dan boos wegreden en niet terugkwamen, boeide me dat geen ene ruk :r .

Het is dan alleen wel zo dat de goeden onder de kwade moeten lijden, maar ja welkom in de grote mensenwereld :P .
 
Laatst bewerkt:
Wel eens geweigerd op een camping in zuid Frankrijk. Verder zet ik mijn helm NIET af bij tankstations als ik er alleen maar kom tanken. Eigelijk nog nooit commentaar over gehad. Kzet mijn motor meestal wel zo neer dat ze in de gaten hebben dat ik niet meteen weer wegrij ( zonder te betalen.) misschien dat dat scheelt.
 
Dat betreft zet ik altijd men helm af als ik tank, behalve bij onbemande tankstations. Ik tank namelijk zoveel mogelijk bij Tango. Daar kost een liter benzine 2,11 op dit moment. Het is onbemand, vandaar altijd wel een kwartje goedkoper dan andere tankstations.
 
Is eigenlijk niet eens de moeite om m\'n helm op te zetten als ik ga tanken. Is vanaf de garage waar de motor staat tot aan de pomp misschien 25 meter. Doe het altijd wel, want moet ten eerste langs de ingang van een vaak bemande parkeergarage :j (stomme flikken), en je kan op die kleine afstand natuurlijk ook wel van je fiets af pleuren. Of het nou je eigen schuld is of niet.
 
Dat betreft zet ik altijd men helm af als ik tank, behalve bij onbemande tankstations. Ik tank namelijk zoveel mogelijk bij Tango. Daar kost een liter benzine 2,11 op dit moment. Het is onbemand, vandaar altijd wel een kwartje goedkoper dan andere tankstations.

D\'r zit alleen nog geen tango bij mij in de buurt :(

nederland.gif
 
Ik zet altijd (zonnebril) en helm af bij het tanken (behalve bij onbemand tankstation). Staat wel zo vriendelijk en het kost geen tijd en moeite, dus waarom niet!
 
Ik heb het een keer in België meegemaakt.
In Visé, dat ligt even voorbij Maastricht over de grens in de Voerstreek.
Ik wilde op een terassje een kop koffie drinken. Ik maar wachten maar er kwam niemand helpen. Dus ik naar binnen en vragen of er niet bediend werd op het terras, maar aangezien ik geen Frans spreek vroeg ik het in het Engels.....(de Voerstreek dus...).geen Engels.. dus Duits geprobeerd maar goed, koffie lijkt overal wel op elkaar dat moest hij toch verstaan...dus niet. Maar na veel gehannes kwam het er toch uit, \"no moteurs..\"(of iets dergelijks) riep hij en hij wees naar de deur...!!
Hoe zo gezellig die Franstaligen....
 
Ik heb het een keer in België meegemaakt.
In Visé, dat ligt even voorbij Maastricht over de grens in de Voerstreek.
Ik wilde op een terassje een kop koffie drinken. Ik maar wachten maar er kwam niemand helpen. Dus ik naar binnen en vragen of er niet bediend werd op het terras, maar aangezien ik geen Frans spreek vroeg ik het in het Engels.....(de Voerstreek dus...).geen Engels.. dus Duits geprobeerd maar goed, koffie lijkt overal wel op elkaar dat moest hij toch verstaan...dus niet. Maar na veel gehannes kwam het er toch uit, \"no moteurs..\"(of iets dergelijks) riep hij en hij wees naar de deur...!!
Hoe zo gezellig die Franstaligen....
Ook weleens meegemaakt in franstalig belgie!! De grootste eikels zijn dat. Eerst in het nederlands, dan over naar het engels en duits, maar gewoon niet willen begrijpen. Daarna maar gewoon naar de overkant gegaan en daar een hotel genomen. Ik was trouwens gewoon met de auto en met mijn ouders dus ik snapte ook niet waarom die gast begon te zeiken.
 
In het Baskische spanje, tijdens vakantie, werden we gewon bijna het super de luxe hotel uitgekeken. Moesten direkt betalen etc. Nou forget it! :j heb even om de baas gevraagd. Deed die lozer opeens poeslief :( . Mannetje achter hem stak zijn duim omhoog, reed denk ik ook motor ;)
Affijn volgende dag na een nacht super de luxe gepit, Stond die lul er weer, achter zijn balietje. Wilde die ons ff oplichten. :r

Maar in het frans belgie een aardig ventje in een hotel mochten direkt de garage als stalling gebruiken! (spreek dan ook wel frans :? )

Groet M.
 
Nog nooit last gehad van discriminatie.Dat mensen zich druk maken om hoe je als motorrijder eruit zit.En bij tanken houdt ik altijd me helm op.
 
Hint: Franstalige Belgen vertikken het om ook maar moeite te doen anderen te verstaan als die geen Frans spreken.
Franstaligen van Brussel doen soms al wat moeite.
Vlamingen doen altijd moeite in welke taal ook.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan