[discussie] bij kinderen (op komst) stoppen met motorrijden

divided

Street triple R 2009
23 mrt 2006
1.848
90
Je hoort het toch vrijvaak mannen die stoppen met motorrijden zodra hun vrouw in verwachting is van een kleine.
Dit omdat motorrijden toch gevaarlijker is en je, je vrouwtje net alleen achter wil laten met een kleine als het mis gaat.

Ik hoor regelmatig dat zodra de kinderen wat ouder zijn en voor zich zelf kunnen zorgen dat er weer een tourmotor gekocht wordt.

Ik vind het ergens een wijze beslissing maar persoonlijk zou ik tussen weg zoeken om de motor alleen voor te touren te gebruiken niet dagelijks voor woon-werk verkeer om het risico te verkleinen.

Wat is jullie gedachten en mening hierachter ? zelf ervaring ?
 
3 kids verder , altijd motor gehouden alleen niet om te touren :+
 
De oplossing


Vrouw ook laten motorrijden, haar jouw eigen rijstijl aan laten meten.

:W kinderdrang

})
 
Laatst bewerkt:
2 kids, een van 4,5 jaar en een van 13 maanden.
Ben zelf inmiddels 30 jaar en ga 27 februari op voor ABV examen.

Ik wilde dit al heel lang, maar heb eerlijk gezegd gewacht tot ik de meeste wilde haren kwijt was.
Mijn persoonlijke mening is juist, dat ik voor mezelf niet zo snel gekke dingen ga doen met een vrouw en 2 kids thuis.
Ik denk dat het voor iedereen verschillend is, of je wel of niet stopt :Y
 
Tja, en onbewust heb je zelf denk ik wel door dat je helemaal niet wilt stoppen met motorrijden?
Zoals mijn vrouw zegt: een geemancipeerde vrouw laat haar man in zijn waarde. *D

Wat is er trouwens mis met blijven motorrijden?
Is het ineens gevaarlijker geworden?
En waarom stopte je niet toen er nog geen kinderen op komst waren?

Je moet het niet moeilijker maken dan het is, gewoon blijven rijden!! :]
In plaats van naar de gevaren te kijken, gewoon je oordeel vestigen op de voordelen van motorrijden: vrijheid, een geweldig middel om je geest leeg te maken, geen knorrepot op de bank de hele avond, weer wat te vertellen thuis als je lekker gereden hebt, 2x per jaar de MF megameeting, etc, etc,...

Succes!
 
Wat is er trouwens mis met blijven motorrijden?
Is het ineens gevaarlijker geworden?
En waarom stopte je niet toen er nog geen kinderen op komst waren?
Lijkt me logisch dat het een kwestie van verantwoordelijkheidsgevoel is. Zonder kids ben je voor niemand verantwoordelijk behalve jezelf. Met een kleine thuis is dat heel anders, daar ben je dan óók verantwoordelijk voor. Als je jezelf dan in puin zou rijden, dan heeft dat niet alleen een grote invloed op jou, maar ook op iemand die van jou afhankelijk is.

Maakt er toch een ander verhaal van.


Wat mij betreft... Ik ben single, 22, student. Voorlopig geen huisje-boompje-beestje!
 
De oplossing


Vrouw ook laten motorrijden, haar jouw eigen rijstijl aan laten meten.

:W kinderdrang

})



Maar mochten er toch kinderen komen :N

Dan is het gedaan met motorrijden, we houden er beide een behoorlijk sportieve rijstijl op na, waarbij de risico's toch een stuk hoger liggen dan het normaal simpelweg toeren. Toeren is geen optie, daar beleven we gewoonweg geen lol aan, en ik verwacht ook niet dat dat zou veranderen als er wel kinderen zouden zijn. dan kan je naar mijn idee dus beter gewoon helemaal stoppen.
 
Ik begin met lessen over twee weken. Heb twee dochters van 8 en 6. Mijn man gaat inmiddels sinds twee maanden op de motor naar zijn werk.

Tuurlijk hebben we de verantwoordelijkheid voor nog twee mensjes. Maar ik wordt daar niet voorzichtiger van dan ik van mezelf ben. Ik leef mijn leven echt niet veel anders omdat ik kinderen heb, zo voel ik dat helemaal niet. Ik ben wie ik ben en doe wat ik leuk vind. En ik zorg goed voor mijn kinderen en hou ontzettend veel van ze. Maar ik heb ook mijn eigen dingen, die ik heel goed weet in te passen in mijn leven.

Als ik zo bewust iets zou moeten laten voor mijn kinderen wat ik zo graag zou doen, dan zou dat toch niet goed zijn? Daar zou je toch ongelukkig van worden?

Natuurlijk zijn kinderen een grote verantwoordelijkheid, maar soms krijg ik ook wel eens het gevoel dat het te groot wordt gemaakt. Al die prinsen en prinsessen waar soms alles om draait....... waar zoveel voor aan de kant wordt gezet.

Doe jezelf en je kids een lol. Wees jezelf, leef je leven en geniet ervan en leer hen dat ook. En als dat betekend dat je op die motor moet rijden... doe dat dan.
 
Toen ik kids kreeg ( wel 1 voor 1) kreeg ik pas echt zin om er af en toe van tussen te gaan op de motor.
Ben dus ook na het vaderschap gaan rijden.

Opgeven?? :N :N :N
 
Mijn vrouw is zwanger van onze eerste en we

- zitten te balen dat zij altijd te moe is om te rijden
- te zoeken wanneer je een kind veilig achterop mee kunt nemen
- te kijken naar wat een motor met zijspan kost

Stoppen? _O-

Motor rijden is geen hobbie, het is een way of life *D
 
Een maat van mij is gestopt met kinderen toen hij ging motorrijden!
 
Tsjah ik denk echter dat ook vaak financiele motieven een rol spelen als er kinderen komen en niet alleen veiligheid. Ander blik nodig enz. En wat te denken van een kennis van me die vorig jaar een nieuwe Triumph kocht en toen ik enkele weken vroeg of hij mee ging toeren, zei hij: ik heb hem weer verkocht want de tuin moest worden opgehoogd. Ik was wel even stil, ja.
 
Als ik zo bewust iets zou moeten laten voor mijn kinderen wat ik zo graag zou doen, dan zou dat toch niet goed zijn? Daar zou je toch ongelukkig van worden?

Natuurlijk zijn kinderen een grote verantwoordelijkheid, maar soms krijg ik ook wel eens het gevoel dat het te groot wordt gemaakt. Al die prinsen en prinsessen waar soms alles om draait....... waar zoveel voor aan de kant wordt gezet.

Doe jezelf en je kids een lol. Wees jezelf, leef je leven en geniet ervan en leer hen dat ook. En als dat betekend dat je op die motor moet rijden... doe dat dan.

Helemaal eens! Heb zelf nog geen kinderen maar ik ken genoeg mensen die lekker verder doen met hun "onverantwoorde" hobbies en de kids er zelfs gewoon bij betrekken. Moet je die snoetjes zien met een helm erop!

Voor hetzelfde geld kom je om tijdens je oh zo verantwoordelijke woonwerkverkeer of tetter je van de trap over het badeendje van de jongste.
 
Hoi was gestopt toen mijn vrouw zwanger werdt van de eerste nu inmiddels 10 jaar en 3 kids verder ga ik weer beginnen.Mijn advies nooit stoppen je moet zelf ook een uitlaatklep hebben.Zeker met 3 kids! :Y

Oja zwarte zijn sneller :W
 
zijspan aan mijn motor geknoopt toen mijn vrouw zwanger was (even een paar maanden kunnen oefenen........)
Inmiddels is mijn dochter bijna 4 en ze vindt het zijspan leuker als de auto, heb nu een week een autorijbewijs na 19 jaar alleen een echt rijbewijs
 
Toen ik kids kreeg ( wel 1 voor 1) kreeg ik pas echt zin om er af en toe van tussen te gaan op de motor.
Ben dus ook na het vaderschap gaan rijden.

Opgeven?? :N :N :N
:^. Ik heb m'n rijbewijs pas gehaald, nadat ik kinderen op de wereld geholpen heb. En elke dag woon-werkverkeer, omdat de baas het nodig vond van Gouda naar Rotterdam te verhuizen. Niets beter om je werk en je kids te vergeten als een ritje op de motor. Motorrijden neemt je dusdanig in beslag dat je aan niks anders meer denkt. Koppijn van de stress van je werk? Eer dat ik Rotterdam uit ben, is dat allemaal al weg! (Vervang werk door kids en Rotterdam door m'n woonplaats en het werkt ook nog andersom) })
Life is a hazard!

Greetz, kowalski.
 
.... hebben we de verantwoordelijkheid voor nog twee mensjes. Maar ik wordt daar niet voorzichtiger van dan ik van mezelf ben. Ik leef mijn leven echt niet veel anders omdat ik kinderen heb, zo voel ik dat helemaal niet. Ik ben wie ik ben en doe wat ik leuk vind. En ik zorg goed voor mijn kinderen en hou ontzettend veel van ze. Maar ik heb ook mijn eigen dingen, die ik heel goed weet in te passen in mijn leven.


Doe jezelf en je kids een lol. Wees jezelf, leef je leven en geniet ervan en leer hen dat ook. En als dat betekend dat je op die motor moet rijden... doe dat dan.


:^ ........memeissie heeft me leren kennen als motorrijder en ik heb haar ook altijd laten weten dat het m'n grootste hobby is, zo is't met de jongens van ons ook,....weten niet beter dat 'pap' óf op de motor onderweg is, óf aan een motor aan het sleutelen is, óf in een motorblad/boek zit te lezen en sinds een paar jaar het internet ontdekt heeft ( MF).

En de oudste kan nu eindelijk goed achterop, en hij vind't prachtig.

En wat het gevaarlijke betreft,....hobby van memeissie staat te boek als één van de gevaarlijkste hobby's/sporten die er zijn ( in verhouding tot letsel).....paardrijden.

En her-opstappers kan ik alleen maar toejuichen. :)
 
Blijven gaan met die banaan! En je beslist zelf met de welke ...

Ben nog student en kinderen zijn nog ver weg. Moet nog een meisie vinden trouwens, maar dat is niet zo'n probleem. ik denk dat ik eerder in de put zou zitten als ik geen moto meer zou hebben!
Als ik iemand leer kennen, dan leert deze persoon mij ook kennen als fervent motorijder die altijd in lederen pak met de moto naar school komt. En als kinderen ooit komen, dan zal ik zeker niet van moto veranderen of stoppen, tenzij wij vogelvrij worden verklaard door de autmobilisten ...

:] carry on ... !
 
Pfff, betere oplossing vind een vriendin die gewoon geen kinderen wil (nee je mag de mijne niet)..

Ik vind het een beetje onzin om te stoppen met motor rijden, zoals al in vele forums vermeld is gaan er meer mensen dood in bed en gebeuren de meeste ongelukken nog steeds thuis.
En anders een goede opzittenden verzekering :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan