Discussie over dat de Suzuki SV650S

Bigconvoy

Die hard MF'er
13 jun 2001
516
0
Ergens in ons kikkerlandje
Ik heb gisteren met een motormaat van mij een discussie gehad over de Suzuki SV650S.
De aanleiding hier van is dat mijn vriendin namelijk een oogje heeft op deze motor.
Zij vind hem zo mooi, dat zij hem zo graag wil hebben, als zij haar motorrijbewijs heeft.

Nou zij dat zeggen tegen een vriend van ons, hij keihard er tegen in dat het een slechte beginners motor is.
Persoonlijk vind ik het juist een hele goede beginners motor. Hij heeft niet zo veel pk\'s, lekkere koppel...niet een te hoge topsnelheid.
Dus hij kan makkeljk in bedwang worden gehouden.
Vooral als hij naar 25Kw wordt geknepen....!!!!!

Nu komt het....:
Ik kwam met de argumenten dat deze motor niet zo extreem veel vermogen heeft, daar ging het hem dus niet om.
Waar het hem wel om ging is dat de motor zo licht is.
Is het drooggewicht van deze \"Bad-Boy\" 169Kg.
Nou erg licht is dat ook niet, er zijn veel lichtere motoren.

\"Één klein tikje op de rem en je ligt plat op de weg!\"
Is wat hij zei...!!!
\"Ik vind het ook echt een mooie motor, maar hij is te licht en te extreem voor jou!!\"

Ik denk daar precies het tegen overgestelde over.
Dus vraag ik jullie mening hier eens over.
Denken jullie als mijn vriendin net haar motorrijbewijs gehaald heeft, en zij een 25Kw Suzuki SV650S neemt, zij zich er kan redden...????
Hem in bedwang houden dus.

Revolution: Hoe zwaar weegt jou motor eigenlijk droog..??? Edo, zei mij altijd al dat jij een perfecte beginners motor hebt. Gebruik ik effe jou gewichts klasse tegen hem als hij lekker licht weegt... ;) ;)
Zal hij niet van terug hebben... :P :P
 
Whahaha
Als er een fiets is die perfect geschikt is voor beginners is het wel een SV650...Rijdt goed, en je kan er als beginner en gevorderde je lol mee op...Die vriend van jou moet niet zeiken, en 2 thumbs up voor je meissie ;)
 
Hallo,

Ja tuurlijk is dat een goeie beginnersfiets... en later ook nog leuk om op te rijden. Enne als ik je vriend over dat remmen op een lichte fiets hoor, vraag ik me af of hij er wel een beetje verstand van heeft.

Veel plezier met de SV650... :]
 
Ja ik vind het een prima beginnersfiets, je moet alleen wel ff aanpassen van 4 naar 2-cilinder, 2-cilinder pakt alles niet zo netjes op als die 4-cilinder lesmotoren.

Licht is alleen maar makkelijk, dan val je niet zo snel. Wat wel zo is, het is wat anders dan een Diversion of zo. Die zijn toch weer een tikkeltje minder sportief. Ander frame, andere zithouding. En die worden het meeste gebruikt voor beginnersfietsen.

Maar goed, een R1 met 25 kW zou ook wel wat zijn... Prima wegligging, niet superzwaar, alleen wat duur? })
 
Laatst bewerkt:
Stukkie van moto73:

De SV650S koppelt een heerlijk rijgedrag aan een scherpe prijs. Het fijne en karakteristieke V-twin-blok motorblok levert uitstekende prestaties en ook qua wegligging kan de SV met de besten mee. Geen wonder dat zowel beginnende als ervaren motorrijders het altijd prima naar hun zin hebben in het zadel van deze sportieve allrounder, die zich door de geboden techniek toch onderscheidt van de grijze massa.
 
Lekkere domme vriend heb je, \'een tikkie op de rem en je ligt op de weg\'... ja, met ZIJN remtechnieken wel, gewoon BOT op de rem... in een auto doseer je je remmen toch ook? Volgens mij heeft ie nog nooit in een auto of op een motor gereden. SV650 is prima beginnersfiets, en gewicht zegt niets. Mijn 500cc 2-cilinder was 189 kilo, tenminste op het kentekendeel. Geloof dat ie ook zo\'n 169kg zou wegen zonder benzine en zonder kuip.

Wat ziet die vriend van jou/haar dan als beginnersmotor, een Aprilia Red Rose 50cc ?
 
Hele prettige beginnersfiets die het ook als ze wat gevorderd is nog steeds goed doet, zelfs t/m het circuit. Je ziet hem af en toe zelfs als lesmotor. Die vriend heeft er de ballen verstand van. Ik hoop dat hij andere kwaliteiten heeft.
 
Hele prettige beginnersfiets die het ook als ze wat gevorderd is nog steeds goed doet, zelfs t/m het circuit. Je ziet hem af en toe zelfs als lesmotor. Die vriend heeft er de ballen verstand van. Ik hoop dat hij andere kwaliteiten heeft.

Het is een motormaat van \'m las ik ook na mijn reactie.. ik wil niet weten hoe hij dan motor rijd, en WAAR ie dan wel niet op rijd :)
Volgens mij op iets ouds met trommelremmen, aangezien schijfremmen inderdaad veel harder en feller remmen dan trommelremmen.
Ik heb een mixje-van motor ;) Voor schijf, achter trommelrem.... ach beter één dan geen schijfrem toch? :)
 
Naast dat het een hele mooie fiets is, is het tevens een goed model om mee te beginnen. Waarom kijk je eigenlijk gelijk naar de SV650S, terwijl er ook nog een SV650 is. Dat is namelijk een toeruitvoering en net zo mooi!

En dat remmen valt ook wel mee. Hij remt gewoon beschaafd met z\'n twee 290 mm remmen voor. Lekker te doseren en braaf gehoorzamen die fiets.

Als je trouwens de verschillen wilt weten tussen de Sport en de toer: de SVS wordt, naast een halftopje, geleverd met losse stuurhelften. De SV heeft een recht stuur (zitpositie van de SV is ook ietsjes comfortabeler dan de SVS).

Maar ff in ut kort, voor een beginner is deze V-twin met zijn lekkere wegligging en zeer zachte prijs een uitstekende keuze ! Ik zelf heb er namelijk ook over zitten te denken om em aan te schaffen.
Als je nog meer details wilt, dan hoor ik het nog wel. :)
 
Revolution: Hoe zwaar weegt jou motor eigenlijk droog..??? Edo, zei mij altijd al dat jij een perfecte beginners motor hebt. Gebruik ik effe jou gewichts klasse tegen hem als hij lekker licht weegt... ;) ;)
Zal hij niet van terug hebben... :P :P
Hoi BC,

Mijn fietsje weegt 160 KG, rond de 60 a 65 PK heeftie geloof ik.

Ik denk dat een 25 kw SV650 perfect is voor je vriendin. :)
 
En Sharon, registreer hier anders ook even, zou leuk zijn als jij hier ook eens komt te posten. :)
 
Okay, mensen ik weet al waarom hij mijn vriendin de SV650S afraadt...!!
Hij is alleen maar over bezorgd... :) :) :)

Rev: Dat dacht ik al, thanks anyway.. :)

sharon: okay, het staat vast, kerels..ik neem hem.. :)
 
nah, als je een svs een toerder noemt, waar moet de diversion of zo dan onder vallen? chopper? en de de 125cc-tjes? het gaat om de zithouding, niet om het vermogen of topsnelheid... |( En bij de svs zit je duidelijk niet rechtop, heeft twee stuurhelften (clip-ons?) geen buisstuur zeg maar, dus...

en de sv hoort bij naked bikes! eigenlijk mis ik nog de groep \'sport\', of supersport moet gewoon sport worden. publiek wat een echt toermotor rijdt zoals bmw is niet het zelfde als op sport, sport- neigt naar supersportpubliek vind ik. bovendien is het zelfde categorie, alleen extremer, geen ander type motor...
 
Laatst bewerkt:
nah, als je een svs een toerder noemt, waar moet de diversion of zo dan onder vallen? chopper? en de de 125cc-tjes? het gaat om de zithouding, niet om het vermogen of topsnelheid... |( En bij de svs zit je duidelijk niet rechtop, heeft twee stuurhelften (clip-ons?) geen buisstuur zeg maar, dus...

en de sv hoort bij naked bikes! eigenlijk mis ik nog de groep \'sport\', of supersport moet gewoon sport worden. publiek wat een echt toermotor rijdt zoals bmw is niet het zelfde als op sport, sport- neigt naar supersportpubliek vind ik. bovendien is het zelfde categorie, alleen extremer, geen ander type motor...

Ik vond SV ook al geen tourmotor ;) Is gewoon naked sportbike. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan