Discussie over een parkeerplekje

Deze dingen blijken ook erg effectief te zijn O-)



landmine_bouncing.jpg












:+
 
Wie een kuil graaft voor een ander...................................




_O- :X :+
Dat zou een stunt zijn _O- werkt die HD eigenaar gewoon voor meeus. Heeft hij klachten gehad van zijn baas en gezegd:

"Ja, maar als ik hier niet mag staan dan die vent met zijn FZ6 ook niet, die motor van hem blijft maar olie lekken"

(sorry, ik weet het... teveel fantasie....)

Of nog erger: Hij IS die klagende vent van meeus!
 
Denk je dat je alles gehad heb, heb ik vanmorgen een hoop gezijk met een gast van meeus, de motor stond voor hun raam, en daardoor kan je vanaf de stoep (is 10 meter verderop) de onderste paar huizen in de etalage niet zien hangen. Lange discussie, ik moest het maar uitzoeken waar ik hem neerzette, als het maar niet bij hun etalage voor was.

Wat moet je daar nou weer mee?

Ik heb hem nu maar bij de buren voor de etalage gezet... ben benieuwd hoelang het duurt voordat die gaan zeiken...

Ik zou me er niks van aantrekken wat Meeus zegt. Als je je motor gewoon zo in het hoekje neerzet als op de eerste foto in dit topic is er, als ik het zo bekijk, geen belemmering van het zicht. Volgens mij kan je de motor als je (voor ons links op de foto) van links aankomt lopen niet eens zien staan, en zie je hem pas als je daadwerkelijk de hoek omgaat richting de deur. Je moet je motor natuurlijk niet voor hun raam neer zetten want dan vind ik het logisch dat ze dat niet tof vinden. Maar zo in dat hoekje......staat hij echt niet voor de etalage.

Voor de etalage van die woonwinkel parkeren lijkt me geen goed plan want dan staat hij dus wel echt voor een etalage.

Ik zou hem dus gewoon in het hoekje in het portiek laten staan.
 
Ik zou me er niks van aantrekken wat Meeus zegt. Als je je motor gewoon zo in het hoekje neerzet als op de eerste foto in dit topic is er, als ik het zo bekijk, geen belemmering van het zicht. Volgens mij kan je de motor als je (voor ons links op de foto) van links aankomt lopen niet eens zien staan, en zie je hem pas als je daadwerkelijk de hoek omgaat richting de deur. Je moet je motor natuurlijk niet voor hun raam neer zetten want dan vind ik het logisch dat ze dat niet tof vinden. Maar zo in dat hoekje......staat hij echt niet voor de etalage.

Voor de etalage van die woonwinkel parkeren lijkt me geen goed plan want dan staat hij dus wel echt voor een etalage.

Ik zou hem dus gewoon in het hoekje in het portiek laten staan.

De man van de makelaar zei dat ze met dat ze met een motor op dat plekje "ook niet blij" waren, maar hij heeft het niet verboden. Als de harley er dus niet staat was ik gewoon van plan hem daar weer neer te zetten. Gisteren en vandaag staat hij op het hoekje tussen de 2 winkels. Klein puntje van het voorwiel voor de etalage van de woonwinkel, en het achterwiel op terrein van meeus.
 
Denk je dat je alles gehad heb, heb ik vanmorgen een hoop gezijk met een gast van meeus, de motor stond voor hun raam, en daardoor kan je vanaf de stoep (is 10 meter verderop) de onderste paar huizen in de etalage niet zien hangen. Lange discussie, ik moest het maar uitzoeken waar ik hem neerzette, als het maar niet bij hun etalage voor was.
Dus je zet hem nu vóór de etalage? Sja, die etalage is er niet voor niets toch... kom op nou... -O-
 
:^ Ik zou als potentiele klant ook niet blij zijn als ik naar een huis wilde kijken en dit lans een motor op moest doen. Dan loop ik wel even naar een ander of via internet.
Dus deze klacht lijkt mij volkomen terecht.
 
Tja briefje is wat overtrokken maar ik vind hem best netjes hoor. Ik zou me er niet voor schamen en excusses maken al helemaal niet. Het is inderdaad wat wout886 zegt "sorry dat ik beleefd was".

Persoonlijk vond ik het niet beleefd maar neerbuigend. Alleen zullen excuses maken die indruk alleen nog maar versterken, dus inderdaad beter niet doen ;)
 
:^ Ik zou als potentiele klant ook niet blij zijn als ik naar een huis wilde kijken en dit lans een motor op moest doen. Dan loop ik wel even naar een ander of via internet.
Dus deze klacht lijkt mij volkomen terecht.

Natuurlijk zette ik mijn motor niet vlak voor de etalage! Maar aangezien de hele voorgevel van het pand bestaat uit: de toegang voor de bovenliggende bedrijven (foto) een stuk etalage, toegangsdeur makelaar en weer etalage, staat de motor, vanaf een bepaalde hoek van de straat gezien, altijd wel ergens voor een stukje winkelruit.

Voor mensen die huizen wilden kijken, stond de motor echt niet in de weg, er was altijd meer dan voldoende ruimte om voor het raam langs te lopen zonder dat mijn motor ook maar enigsins in de weg stond.
 
Laatst bewerkt:
Voor mensen die huizen wilden kijken, stond de motor echt niet in de weg, er was altijd meer dan voldoende ruimte om voor het raam langs te lopen zonder dat mijn motor ook maar enigsins in de weg stond.
Sorrie, maar het is niet aan jou om te bepalen of ie in de weg staat of niet... het is hun etalage, en als ze niet willen dat je hem daar plaatst, dan doe je dat gewoon niet...
 
Natuurlijk ben ik niet degene die dat bepaald. Volgens mijn mening stond hij echt niet in de weg, en daarom vind ik het onterecht dat ik er weggestuurd word. Daar was ik gisteren een beetje boos over, en daar klaag ik over.

Uiteraard doe ik mijn best om mijn motor op een plekje te parkeren waar hij geen mensen hinderd, niet in de weg staat, en niemand er last van heeft. Maar het is gewoon vervelend als je ergens een pand huurt, een berg servicekosten betaald, en je wordt als een klein kind weggestuurd.

[edit]
Ok, die servicekosten zijn geen argument... En ze hebben ergens ook wel gelijk, ik wordt er alleen een beetje moedeloos van... Zo van... Als 'ie daar al in de weg staat, waar moet ik hem dan nog neerzetten?
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk ben ik niet degene die dat bepaald. Volgens mijn mening stond hij echt niet in de weg, en daarom vind ik het onterecht dat ik er weggestuurd word. Daar was ik gisteren een beetje boos over, en daar klaag ik over.

Uiteraard doe ik mijn best om mijn motor op een plekje te parkeren waar hij geen mensen hinderd, niet in de weg staat, en niemand er last van heeft. Maar het is gewoon vervelend als je ergens een pand huurt, een berg servicekosten betaald, en je wordt als een klein kind weggestuurd.
Je betaalt, naar ik aanneem, service kosten voor het gebruik van de ingang/voordeur, schoonhouden van gemeenschappelijke ruimten, etc. Dat staat mi helemaal los hiervan. Die etalage hoort bij dat bedrijf en als zij liever niet hebben dat die motor daar voor staat, is dat hun goed recht. Daar hebben die servicekosten niks mee te maken.
Hypothetisch voorbeeldje: als jouw bovenburen een reclame spandoek uit hun raam hangen die voor jouw raam hangt, lijkt me dat je daar ook niet blij van wordt. Ook al betalen je bovenburen ook servicekosten.
 
En ik in het begin maar denken dat dit topic met 3 a 4 pagina's wel een oma-stempel zou krijgen...

Binnenkort de topicnaam maar naar 'conflict over een parkeerplekje' veranderen?
Eventueel 'oorlog over een parkeerplekje' (maar dan zijn we al een paar loopgraven verder :9 )
 
Ook hun stoep dan?

Ja, het is hun stoep... De steentjes die je onderop de foto ziet zijn nog "eigen terrein", en lopen nog een paar meter door. Dan is er een stoep van ongeveer anderhalve meter breed, een fietspad, dan een plantsoentje, en dan de weg.

Over de stoep lopen alle mensen die van/naar het station gaan, dus als ik hem daar parkeer staat hij echt in de weg...

@Jermo: het valt wel mee met die oorlog hoor, en eigenlijk had ik ook niet verwacht dat de discussie nog steeds zou lopen... Ik heb meer losgemaakt dan verwacht.. :)
 
Ook hun stoep dan?
en zover mijn theorieboek het aangeeft, mag je officieel niet parkeren of stilstaan op een trottoir, dus hij zou zelfs de gemeente mogen verzoeken tot verwijdering, indien hij gegronde klachten heeft.... -O-

Ik ben het wel met je eens, dat als je daar altijd geparkeerd hebt, dat dit echt niet leuk is :N
 
Was in principe niks mis met die brief. Netjes en vriendelijk.

Maar wat ik niet snap is dat je die figuur nooit in real life hebt gezien, dat ding staat er regelmatig en jij werkt daar ook, dus dat moet toch tot elkaar tegen het lijf lopen leiden? Of ontwijken jullie elkaar bewust?

Gewoon even met hem lullen over motoren enzo, dan krijg je wel in de gaten of ie voor rede vatbaar is. Is dat niet zo, dan lekker met rust laten.
 
en zover mijn theorieboek het aangeeft, mag je officieel niet parkeren of stilstaan op een trottoir, dus hij zou zelfs de gemeente mogen verzoeken tot verwijdering, indien hij gegronde klachten heeft.... -O-

Ik ben het wel met je eens, dat als je daar altijd geparkeerd hebt, dat dit echt niet leuk is :N


Ja, het theorieboek... Mag ik dan even vragen hoevaak jij je motor "volgens het theorieboek" geparkeerd hebt? :) Ik was juist blij dat het een stukje eigen terrein was, heb je in ieder geval geen last van overijverige parkeercontroleurs.
 
Ja, het theorieboek... Mag ik dan even vragen hoevaak jij je motor "volgens het theorieboek" geparkeerd hebt? :) Ik was juist blij dat het een stukje eigen terrein was, heb je in ieder geval geen last van overijverige parkeercontroleurs.
[me]Boos B gaf al toe, dat het theoretisch was enzo... oh ja en dat je gelijk had :Y [/me]
 
Ik vind op zich ook niets mis met je briefje. Zeker als je net bijna onderuit gaat dan baal je natuurlijk. Het valt me wel op dat briefjes snel verkeerd opgevat worden terwijl als je even met iemand praat het vaak veel makkelijker gaat (of jij moet net dat ene zeldzame geval hebben waarbij dat niet zo is....) Dus ik zou even gezellig met hem kletsen over motoren en dan even wat afspreken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan