Discussie over een parkeerplekje

Martijn02

Die hard MF'er
26 jul 2005
258
0
Huizen
Beste mede-forummers... Ik heb even jullie advies nodig.

Sinds we met ons bedrijf afgelopen december verhuist zijn, heb ik ook een nieuw plekje voor mijn motor gevonden, namelijk net naast de ingang, staat hij mooi droog, en meestal in de schaduw.

Zie ook Waarom moeten mensen perse aan m'n motor zitten?
full


Sinds een paar weken staat er af en toe een andere motor op "mijn" plekje. Geen probleem natuurlijk, dan zet ik hem toch ergens anders neer. Die andere motorrijder (ik hem hem nog nooit gesproken) komt tot nu toe, afhankelijk van het weer toch maar 1 of 2 dagen in de week met zijn motor dus erg druk maakte ik me er niet om.

Nu is het zo dat zijn motor nogal wat olie lekt, eerst waren dat een paar druppels, maar vorige week ging ik bijna onderuit op de door hem achtergelaten plas. Ik heb gisteren, toen hij er weer stond, een briefje aan hem geschreven, met de vraag of hij daar iets aan kon doen. Ik heb mijn best gedaan het een net, en luchtig briefje te maken, ik wil geen ruzie over een plekje, het gaat me ook niet om het plekje, het gaat me om de zooi die hij achterlaat.


Beste mede-motorrijder,

Mooi plekje hier he? Zoals je ongetwijfeld gezien heb zet ik mijn motor er ook graag neer. Tenminste, tot vorige week.

Het was me al eerder opgevallen dat je motor nogal wat olie lekt, maar vorige week, toen ik mijn motor hier weer neer wilde zetten werd ik er even onzacht mee geconfronteerd. Mijn laars glipte weg in de door jou achtergelaten plas/vlek, en ik kwam onzacht in aanraking met de muur. Ik kon de motor gelukkig nog net overeind houden, dus behalve een blauwe plek heb ik gelukkig geen schade aan het voorval overgehouden.

Toch vind ik het vervelend. Je zet je motor hier een dag neer (dat is je goed recht natuurlijk! Wie het eerst komt, wie het eerst maalt) maar daarmee maak je het voor de rest van de week onmogelijk om mijn motor hier nog te parkeren. Door de gladde ondergrond wordt de olie niet geabsorbeerd, en blijft hier liggen totdat iemand dat opruimt.

Daarom wil ik je heel vriendelijk vragen, om de volgende keer toch een ander plekje voor de motor uit te kiezen, of om met een doekje de olie even op te ruimen als je vertrekt, zodat een ander er geen last van heeft.

Zo, mijn beklag gedaan, sorry, maar ik moest het even kwijt. Verder wens ik je een fijne rit naar huis, het is prachtig weer. Geniet ervan!


Martijn <achternaam ff weggehaald hier>

Eigenaar van de blauwe FZ6
Ik ben, als de motor er staat, meestal te vinden op nr. 20b, ingang op de eerste verdieping links naast de lift.

Nu was mijn motor vandaag voor een beurt, en ik haal hem net op. Zie ik dat hij een groot plakaat op de muur heeft geplakt met de tekst "Harley Davidson parking only!" (zal zo een foto maken)

Wat moet je daar nou mee?


[edit]
Achteraf kan ik het me voorstellen dat mijn briefje als zeikerig geinterpreteerd kan worden, en snap ik de actie wel... Alleen nu krijgt het verhaal nog een staartje (pagina 7)
Post van Martijn02 in topic 'Discussie over een parkeerplekje'
 
Laatst bewerkt:
Nu was mijn motor vandaag voor een beurt, en ik haal hem net op. Zie ik dat hij een groot plakaat op de muur heeft geplakt met de tekst "Harley Davidson parking only!" (zal zo een foto maken)

Wat moet je daar nou mee?

whahaha wat een kindje :P

Anyway... ik zie wel een logisch verband tussen dat olielek en die harley O-)
Tja wat moet je met een harley... bij het oud ijzer?

Ik zou zo gauw ook niet weten wat je er mee moet, getuige z'n reactie is ie niet erg volwassen en voor rede vatbaar :X
 
mooi weer rijder dus..

gewoon niet op reageren, zoek een ander lekker plekje en laat hem lekker in z'n eigenolie gaarkoken.
zulke figuren zijn niet echt te porren voor een goed gesprek...
of ga even langs de beheerder van het gebouw en maak daar even duidelijk dat JIJ het hele jaar motor rijdt en daarom eigenlijk al aanspraak maakt op dat plekje
wat nu in bezit genomen is door een lekkende mooiweerrijder
 
Vind de actie wel van humor getuigen...hij had ook echt vervelend kunnen worden. Belangrijkste vraag is of de olievlek er ook nog is.
 
Vervang het bordje voor een leuker bordje. ;)

-"Harley Davidson pechstrook."
-"Aanmeren toegestaan voor olieboten."
-"Probeer ook eens te glimlachen op je HD."


Wees creatief en sta niet te piepen, die beheerder kan jou het ook onmogelijk maken, dus wanneer de mooiweerrijder niet meer op komt dagen dan kun jij nog steeds parkeren daar. ;)
 
Ja het is een Harley, ik weet m'n god niet wat voor type, en ben er eerlijkgezegd ook totaal niet in geintereseerd.

mooi weer rijder dus..

gewoon niet op reageren, zoek een ander lekker plekje en laat hem lekker in z'n eigenolie gaarkoken.

Dat lijkt mij ook het verstandigste, twijfel alleen of ik nou moet lachen of huilen om zijn reactie...

Ok, ik geef toe! het is ook wat naief om een harley rijder te vragen een doekje ter hand te nemen en zijn eigen zooi op te ruimen... Een mens mag fouten maken toch?

Vervang het bordje voor een leuker bordje. ;)

-"Harley Davidson pechstrook."
-"Aanmeren toegestaan voor olieboten."
-"Probeer ook eens te glimlachen op je HD."


Wees creatief en sta niet te piepen, die beheerder kan jou het ook onmogelijk maken, dus wanneer de mooiweerrijder niet meer op komt dagen dan kun jij nog steeds parkeren daar. ;)
GENIAAL!!! Dat ik daar zelf nog niet opgekomen was...

Nog meer van dit soort ideeen?
 
_O-

Naja, het is sowieso een kutplek om de motor neer te zetten vind ik (voor de bewoners dan) :)
Er zijn geen bewoners, 't is een ingang van meerdere bedrijven. Het is vrij breed, dus hij staat niet in de weg... (staat zelfs niet in de loop)
 
Eerlijk gezegd vind ik jouw briefje nogal zeikerig van toon en had ik waarschijnlijk net zo gereageerd.
:^

Het komt op mij ook wat neerbuigend over. Niks meer aan te doen; oppassen dat het niet uit de hand loopt! Klagen bij de beheerder zou ik niet doen, want die lost het waarschijnlijk op door jullie allebei te verbieden om daar te parkeren en dan is niemand blij.
 
GENIAAL!!! Dat ik daar zelf nog niet opgekomen was...

Nog meer van dit soort ideeen?

Aan uw rechterkant, ziet u een hd die is gestrand.

Rijdende millieuramp parking.

Ik ben een HD (heel dramatische) rijder.

Ziet u hier olie bij de vleet, dan is de HD hier net geweest.
 
Er zijn geen bewoners, 't is een ingang van meerdere bedrijven. Het is vrij breed, dus hij staat niet in de weg... (staat zelfs niet in de loop)

Ah, ik dacht dat de bedrijven alleen ernaast waren en de brievenbussen voor de bewoners. Dan zou ik gaan voor de ludieke tegenacties die ik hierboven las :+
 
okay hij moet eve de olie opruimen maar ik zou ook zo reageren na je briefje hoor. :+

waar is de olie foto/bord foto? 8-)
 
:^

Het komt op mij ook wat neerbuigend over. Niks meer aan te doen; oppassen dat het niet uit de hand loopt! Klagen bij de beheerder zou ik niet doen, want die lost het waarschijnlijk op door jullie allebei te verbieden om daar te parkeren en dan is niemand blij.

Nee, ik was dat ook niet van plan... Het laatste wat ik wil is ruzie. Ik was serieus van mening dat het een net briefje was. (heb hem nog door een collega laten lezen voor ik hem aan zijn slot hing) Ik heb het vriendelijk gevraagd, en blijkbaar is zijn antwoord "Nee"... Alleen de manier erop vond ik wat vreemd.

(Hij had best even binnen mogen stappen, ik ben bijvoorbeeld best bereid even te discusseren, en daarna verder te kletsen over motoren)
 
(Hij had best even binnen mogen stappen, ik ben bijvoorbeeld best bereid even te discusseren, en daarna verder te kletsen over motoren)
Spreek 'm er gewoon even, op een normale manier natuurlijk, op aan als je 'm ziet... Zo'n briefje is net als dit forum: omdat je de toon er niet bij kunt horen kan het makkelijk verkeerd begrepen worden.

Misschien had je er wat smilies bij moeten zetten :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan