Vanochtend op weg naar mijn werk werd ik gebaard door een motoragent om hem te volgen. Langs de A6 vertelde hij mij dat ik te hard door de file reed (ik reed 50km/h bij een onregelmatig langzaam rijdende file), en hij legde mij de spelregels uit. Hij wees me erop dat ze het beleid qua file rijden strakker gaan controleren en ook boetes mogen uitschrijven voor het te hard door de file rijden! Ik kwam er gelukkig af met een waarschuwing.
Tevens vond hij mijn uitlaat te hard klinken. Nu is mijn MIVV-uitlaat als stilste getest door de MOTO73 (zonder dB-killer, zoals in mijn geval, komt deze niet boven de wettelijke grens uit.) Of ik toch maar even de dB-killer terug wilde zetten.
Nu ben ik op zich goed bekend met de spelregels van de MAG. Ik ben zelfs lid notabene. Echter ik heb mijn vraagtekens bij de vuistregel die ze hanteren. Max sneldheid = 40km/h, max snelheidsverschil 10km/h. Nu rij ik een ZX-6R, en gezien het feit dat mijn 4-in-lijn bij lage toerentallen en lage versnelling, kortom lage snelheid (<40km/h), nogal nukkig is, rij ik niet graag langzamer dan 30km/h. Ivm gebrek aan stabiliteit, schokkerig rijden omdat je net op dat randje zit van wel/geen gas, affijn jullie kennen het wel! Ik hanteer die vuistregel dus ietsje losser dan meneer agent. (ik ben een natuurkundige en werk veel met vuistregels)
Ik vraag me af hoe de rest van jullie hierover denkt. En dan met name de sportieve motorrijders onder ons. Hoe interpreteren jullie die spelregels?? Hou je je er netjes aan, neem je ze wat losser, of verpest je het voor ons allemaal? Hoe reageert je motor op deze snelheid,
Ik rij meestal constant 40 a 50km/h. Bij het invoegen wil ik nog wel eens een rustig stukje op zoeken, en dus harder rijden. Ook bij het begin van de file wil ik hem nog wel eens uitlaten lopen, dus iets sneller inkomen en zonder remmen uitlaten lopen naar die 40/50km/h. Ik vind het dus iets veiliger om iets sneller te rijden, dan dat mijn motor "niet in zijn element is" om het zo maar te zeggen.
Overigens zei hij nix over mijn MF-sticker op mijn kentekenplaat.
Tevens vond hij mijn uitlaat te hard klinken. Nu is mijn MIVV-uitlaat als stilste getest door de MOTO73 (zonder dB-killer, zoals in mijn geval, komt deze niet boven de wettelijke grens uit.) Of ik toch maar even de dB-killer terug wilde zetten.
Nu ben ik op zich goed bekend met de spelregels van de MAG. Ik ben zelfs lid notabene. Echter ik heb mijn vraagtekens bij de vuistregel die ze hanteren. Max sneldheid = 40km/h, max snelheidsverschil 10km/h. Nu rij ik een ZX-6R, en gezien het feit dat mijn 4-in-lijn bij lage toerentallen en lage versnelling, kortom lage snelheid (<40km/h), nogal nukkig is, rij ik niet graag langzamer dan 30km/h. Ivm gebrek aan stabiliteit, schokkerig rijden omdat je net op dat randje zit van wel/geen gas, affijn jullie kennen het wel! Ik hanteer die vuistregel dus ietsje losser dan meneer agent. (ik ben een natuurkundige en werk veel met vuistregels)
Ik vraag me af hoe de rest van jullie hierover denkt. En dan met name de sportieve motorrijders onder ons. Hoe interpreteren jullie die spelregels?? Hou je je er netjes aan, neem je ze wat losser, of verpest je het voor ons allemaal? Hoe reageert je motor op deze snelheid,
Ik rij meestal constant 40 a 50km/h. Bij het invoegen wil ik nog wel eens een rustig stukje op zoeken, en dus harder rijden. Ook bij het begin van de file wil ik hem nog wel eens uitlaten lopen, dus iets sneller inkomen en zonder remmen uitlaten lopen naar die 40/50km/h. Ik vind het dus iets veiliger om iets sneller te rijden, dan dat mijn motor "niet in zijn element is" om het zo maar te zeggen.
Overigens zei hij nix over mijn MF-sticker op mijn kentekenplaat.