discussie tegen motorrijders

motordevil

Die hard MF'er
24 mrt 2004
847
0
leiden
Wat moet ik daar nou mee, kom ik vanochtend op mijn werk zegt een collega van mij dat ze vanochtend een motorrijder heeft aangereden in de file, gelukkig is ie overeind gebleven en heeft ie alleen met zijn stuur de spiegel van haar kapot gemaakt. Komen tijdens de lunch weer eens van die bekende discussies dat motorrijders zo gevaarlijk rijden en dat wij ook maar in de file moeten wachten :( , of beter nog dat we maar geen motor moeten rijden. Volgens mij zijn ze gewoon jaloers al ze weer moeten wachten in de file. Kan het maar niet aan hun verstand brengen dat met iedere motor meer minder file is en dat ze gewoon RICHTING aan moeten geven en over schouder kijken als ze baan wisselen wat moet ik nou met alle discussies ben de enige motorrijder daar :]
 
Niet aan beginnen, is bij sommige figuren per definitie kansloos. Je kan die tijd beter aan je werk besteden, zodat je eerder op de motor naar huis kan :]
 
tsja, maar sommigen maken het er ook naar. zo reed ik vandaag in amsterdam achter een stadsguerilla aan.

de beste man reed op een goldwing en (hoewel ie zn fiets goed onder controle had) kun je dan gewoon écht niet altijd tussen de auto's door. ik bedoel, te krap is gewoon te krap! maar nee, meneer moest en zou em overal tussen krijgen. en als auto's niet (snel genoeg) uit de weg gingen werden er met de gashendel hints gegeven.

dan denk ik bij mezelf, ik snap ook wel een beetje waarom veel mensen een hekel aan motorrijders hebben.
 
Gewoon gelijk geven, veruit het handigste, meeste van dat soort mensen hebben toch een bord voor hun kop, zolang ze zelf niet rijden snappen ze het nooit.
 
Je kan het ook lekker omdraaien : oh vind je dat ? ik vind dat jullie uit al die kutauto`s moeten komen en op de motor moeten !

*Zijn we 1 een klap van die kutfiles af.
*parkeren wordt een stuk makkelijker.
*Goedkopere Km`s
*Je kan meer chicks scoren.
*etc,etc...


;)
 
bij mij op m'n werk dwing ik juist respect af.
door weer en wind, files van hier tot in tokyo, altijd sta ik er op tijd...
wat een werknemer!

oh ja ik ben sindsdien ook niet de enige motorrijder... spread the virus!!!
 
Laatst bewerkt:
Wat moet ik daar nou mee, kom ik vanochtend op mijn werk zegt een collega van mij dat ze vanochtend een motorrijder heeft aangereden in de file, gelukkig is ie overeind gebleven en heeft ie alleen met zijn stuur de spiegel van haar kapot gemaakt. Komen tijdens de lunch weer eens van die bekende discussies dat motorrijders zo gevaarlijk rijden en dat wij ook maar in de file moeten wachten :( , of beter nog dat we maar geen motor moeten rijden. Volgens mij zijn ze gewoon jaloers al ze weer moeten wachten in de file. Kan het maar niet aan hun verstand brengen dat met iedere motor meer minder file is en dat ze gewoon RICHTING aan moeten geven en over schouder kijken als ze baan wisselen wat moet ik nou met alle discussies ben de enige motorrijder daar :]

Het lijkt erop of jij gewoon een beetje de pispaal bent op je werk, het moet eigenlijk zo zijn dat ze over dat soort dingen niet eens durven te praten als jij erbij zit })
 
Ik heb hetzelfde: ben de enige motorrijder op mijn werk. Maar heb nog niet een discussie aan hoeven gaan. Maar denk dat als dat komt ik me wel gewoon stil hou, als enige motorrijder.

Je moet een motorrijder zijn om motorrijders te begrijpen denk ik...
 
Wat moet ik daar nou mee, kom ik vanochtend op mijn werk zegt een collega van mij dat ze vanochtend een motorrijder heeft aangereden in de file, gelukkig is ie overeind gebleven en heeft ie alleen met zijn stuur de spiegel van haar kapot gemaakt. Komen tijdens de lunch weer eens van die bekende discussies dat motorrijders zo gevaarlijk rijden en dat wij ook maar in de file moeten wachten :( , of beter nog dat we maar geen motor moeten rijden. Volgens mij zijn ze gewoon jaloers al ze weer moeten wachten in de file. Kan het maar niet aan hun verstand brengen dat met iedere motor meer minder file is en dat ze gewoon RICHTING aan moeten geven en over schouder kijken als ze baan wisselen wat moet ik nou met alle discussies ben de enige motorrijder daar :]


moet je ze ff uitlegge hoe lang je doet over het woon/werk verkeer. Dat je dus n uur langer in je bedje kan liggen, en toch nog op tijd thuis kunt zijn. En dat je je aardappeltjes al op hebt, als hullie net uit de auto kruipen. Gevolgd door de simpelste blik die je maar kunt maken terwijl je zegt :"En ik ben gek omdat ik moto rijdt....okee...tuurlijk hebben jullie gelijk". Zeggen ze helemaal nix meer.

En als er iemand van rijbaan wisselt moet je goed uitkijken, voor je t weet rijdt er een of andere gek in n vrachtwagen, wedden dat ze die wel zien |( .
 
hoe blind ben je als ze zelfs een goldwing niet eens zien...
(missschien moest die maar zijn radio IETS harder zetten ;) )
 
ik moest me min of meer bij mijn collega's verantwoorden voor het feit dat ik vandaag met de auto was.... (en onder mijn collega's zitten geen motorrijders)
 
ik moest me min of meer bij mijn collega's verantwoorden voor het feit dat ik vandaag met de auto was.... (en onder mijn collega's zitten geen motorrijders)


niet alleen op het werk, hier ook :(
waarom met het blik :? :( je kan maar beter een goede verklaring hiervoor hebben :(











;)
 
stop die collega van je in een Dwangbuis met een mooie helm op ( liefst zwart vizier) en bind hem/haar vast op je motor ( liefst achterop) en gassen maar.. O-)
 
bij mij op m'n werk dwing ik juist respect af.
door weer en wind, files van hier tot in tokyo, altijd sta ik er op tijd...
wat een werknemer!

oh ja ik ben sindsdien ook niet de enige motorrijder... spread the virus!!!

:^ same here. Maar nog wel de enige motorrijder die daadwerkelijk op de motor komt.
 
Niet aan beginnen, is bij sommige figuren per definitie kansloos. Je kan die tijd beter aan je werk besteden, zodat je eerder op de motor naar huis kan :]

Inderdaad, bij mij thuis ben ik de eenigste die moto rijdt.
Dan word er altijd gezegt "motorrijders zijn gevaarlijk".
Tuurlijk soms wel, maar soms doen ze het ook om hun eigen lijfie te redden, inplaats van te vallen of dat er iets anders met je gebeurt.
Ik houd die duscussie thuis niet meer,het heeft toch geen zin.
 
Op mijn werk kwam ik overlaast haast verzopen aan (kwartiertje in de regen zonder regenpak |( ) moest je ze horen, ik wist weer direct wat de voordelen van een wagen waren.
Toen dat ik opmerkte dat ik niet moet aanschuiven en dat nat pak bij het rijden hoorde was het helemaal klaar!
Ook de bijnamen die ze aan mijn fietsje geven blijven dagelijks aangroeien (kweet echt niet waar ze het blijven van halen), maar het meeste dat ik mag horen als ik binnen kom is "hier is hem weer met zijn grasmachien".
Laatste bijnaam die ik nu regelmatig mag horen is trottenet (=step).
Ik laat ze maar doen, ben namelijk de enigste die met een moto kom werken.
 
is het oook een step dan? nee toch?
laat ze maar lulle ze zijn niet wijzer
en als motorrijder moet je je niet door een paar van die ukkels laten dizzen.
Lucky you goeiekoop rije in belgie he?
 
Probeer het anders zo eens. Blijf gewoon rustig, laat de collega's maar even uitrazen, ga nergens op in. Kijk een beetje verveeld om je heen (even ongegeneerd gapen/aan je zak krabben ter illustratie) en zodra ze uitgeblehrd zijn zou je eens (op kalme toon) kunnen zeggen:

"Zeg stelletje schijndooien, dat jullie nou 2x per dag kreperen in je rondom gefinancierde gezinsbak die je zelf nooooooooit gekozen zou hebben als het aan jouw lag maar die je vrouw zo praktisch vond voor 'de kidz', waarmee je koppelingsknieen krijgt in de file en in slaap donderd bij het hersenloze gezever van een of andere GOEIEMORREGEEEEEEEEH diskjocky op de radio wil nog niet betekenen dat iedereen op dezelfde manier door het leven heen vegeteerd als JIJ (wijs gerust iemand aan, liefst degene met de grootste bek)."
 
of je laat ze lekker.
"Zelf zou ik overigens ook niet tussen een file door slalommen." "Mensen verwachten je niet, kunnen zich rotschrikken met alle nare gevolgen van dien." "Ik vind het wat weghebben van een file over de vluchtstrook inhalen." "Normaliter haal je een auto toch ook niet in op de rijbaan waar het blik op rijdt."
 
Asl ik bij zo'n bedrijf zou werken, dan zou ik gelijk me ontslag in dienen, en opzoek gaan naar een meer motor-vriendelijke werkgever ;)

Suc6! :)
 
"als jullie straks je midlife crisis hebben, een tjoppert kopen, komen jullie erachter dat je 20-30 jaar van je leven GEMIST hebben"... :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan