Display geeft SERVICE aan, maar kan ik dan nog wel rijden??

27 mei 2011
37
0
Amersfoort
Hallo,

Vandaag was ik lekker aan het toeren op mijn RSV mille, toen er SERVICE in mijn display verscheen. Km stand staat op 37.000 en vraag me eigentlijk 2 dingen af.

1. Kan ik nog gewoon kleine stukkies rijden?.
2. Moet het een kleine of grote beurt zijn bij deze km stand?.

Ik heb de motor namelijk pas 2 weken in mijn bezit en er was een kleine beurt uitgevoerd zo'n 4500 km geleden?.

Thx
 
Thx.

Het enige wat ik weet van de vorige eigenaar, die deze motor niet lang in zijn bezit had, is een kleine beurt zo'n 4 á 5000 km geleden?. De vloeistof zit dichter bij het minimum dan tussen de min en max in?. Ik was sowieso al van plan de motor binnenkort weg te brengen, maar dan voor een kleine beurt. Vandaar dat ik me af vroeg bij welke km stand een grote beurt uitgevoerd dient te worden?.
 
Thx.

Het enige wat ik weet van de vorige eigenaar, die deze motor niet lang in zijn bezit had, is een kleine beurt zo'n 4 á 5000 km geleden?. De vloeistof zit dichter bij het minimum dan tussen de min en max in?. Ik was sowieso al van plan de motor binnenkort weg te brengen, maar dan voor een kleine beurt. Vandaar dat ik me af vroeg bij welke km stand een grote beurt uitgevoerd dient te worden?.

Dat kan je in het boekje dat bij de motor hoort opzoeken.
Die kan je http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp (hier) ook downloaden.

Voorlopig zou ik gewoon doorrijden, niks aan de hand.
 
ding geeft alleen de interval weer
als die dat heeft laten zien weet je dat
en kun je een afspraak maken voor een beurt of het zelf doen
dan hoef je toch niet constant dat 'service" in beeld te hebben

er was al verteld dat je in het boekje terug kan vinden wat er bij welke km stand gedaan moet worden aan onderhoud.

ik vertel dus nergens dat hij de motor niet moet onderhouden
zeg alleen hoe je de melding weg krijgt

is dat nou zo verkeerd dan?
 
Laatst bewerkt:
ik vertel dus nergens dat hij de motor niet moet onderhouden
zeg alleen hoe je de melding weg krijgt

is dat nou zo verkeerd dan?
Ik vraag me af waarom die onzin op een motor zit, volgens mij alleen maar om de dealer gelukkig te maken. Je kunt toch zelf wel bedenken dat hij eens per jaar service moet hebben?
Er zijn auto's die je alleen kunt resetten met een testkast of een stekker, laat die onzin alsjeblieft weg van motoren :r
 
Ik vraag me af waarom die onzin op een motor zit, volgens mij alleen maar om de dealer gelukkig te maken. Je kunt toch zelf wel bedenken dat hij eens per jaar service moet hebben?
Er zijn auto's die je alleen kunt resetten met een testkast of een stekker, laat die onzin alsjeblieft weg van motoren :r

Helaas zit dat ook op recentere Guzzi,s,...staat er ook nog zo,n grote "steeksleutel"op je dash _O-
 
Die van mij heeft een rood lampje met " oil " er op... als die uitgaat na 1 a 2 seconden, en ik hoor/voel/ruik/zie verder geen rare dingen, rijd ik gewoon weg...

Dat electronisch beheerde geneuzel allemaal...
 
Ik vraag me af waarom die onzin op een motor zit, volgens mij alleen maar om de dealer gelukkig te maken. Je kunt toch zelf wel bedenken dat hij eens per jaar service moet hebben?
Er zijn auto's die je alleen kunt resetten met een testkast of een stekker, laat die onzin alsjeblieft weg van motoren :r

Ik rij al 3 maanden rond met "engine check" in het begin de pluspool van de accu eraf,was het weer enkele honderden km weg ,ging ie weer branden :') ,nu stug doorrijden :Y ,dan weer aan dan weer uit |( .
Loopt prima,zuipt niet,genoeg olie,al met al prima karretje :P
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al 3 maanden rond met "engine check" in het begin de pluspool van de accu eraf,was het weer enkele honderden km weg ,ging ie weer branden :') ,nu stug doorrijden :Y ,dan weer aan dan weer uit |( .
Loopt prima,zuipt niet,genoeg olie,al met al prima karretje :P

Klinkt als een haperende krukas-sensor, misschien toch maar eens vervangen, kost maar een paar tientjes, en helpt tegen het plotseling uitvallen van de motor in een later stadium.
 
Klinkt als een haperende krukas-sensor, misschien toch maar eens vervangen, kost maar een paar tientjes, en helpt tegen het plotseling uitvallen van de motor in een later stadium.

zit die op een kia rio uit 2003?
Mij is wel vertelt dat het de lamba sonde zou kunnen zijn of een sensor in (een vervuilt)gasklep huis.
Binnenkort eens checken ;)
 
Ik vraag me af waarom die onzin op een motor zit, volgens mij alleen maar om de dealer gelukkig te maken. Je kunt toch zelf wel bedenken dat hij eens per jaar service moet hebben?
Er zijn auto's die je alleen kunt resetten met een testkast of een stekker, laat die onzin alsjeblieft weg van motoren :r

Nja, ik vind het in principe wel handig om te weten wanneer m'n motor een beurt behoeft, dat kan je soms wel even vergeten. Probleem is alleen dat je het lampje niet zelf kunt uitzetten bij mijn motor, dus na een service bij een monteur zonder zo'n kastje bleef die van mij gewoon aan. Maakt voor de rest niet uit want de motor rijdt er niet minder door, en je raakt er na een tijdje aan gewend en ziet 't niet eens meer zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan