Display met versnellings weergave

KJ

Die hard MF'er
8 okt 2001
833
0
Op de beurs in Utrecht bij een Suzuki dealer uit Ede zag ik een display waarop de versnelling waarin je zit digitaal werd weergegeven.

Ik zit eraan te denken om dit op de gsx-r van me vriendin te zetten want deze geeft aan daar altijd ruzie mee te hebben :?

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
De aansturing van je toerenteller (volgens mij, kan ook km teller zijn, maar lijkt me minder logisch) moet idd digitaal zijn, maar dan kun je nog wel een analoge teller hebben.
Installeren moet heel makelijk te doen zijn, volgens de folder.
 
Ik heb zo'n digi wel eens gemonteerd, en als je het echt netjes wil doen, dan ben je er wel 3 uurtjes zoet mee. (fatsoenlijk beugeltje maken, bedrading netjes! aansluiten, stekker monteren voor het verwijderbaar maken, ivm diefstal)
Het kan ook vlug, dan duurt het 1/2 uur, maar dan zit het niet echt mooi.
Nadeel is dat het niet meteen reageert, het heeft even "bedenktijd" nodig, en dit kan alleen maar gemonteerd worden op een motor met electronische toerenteller en snelheidsmeter.

Groeten Paul.
 
Ja dat past, Fabian heeft het erop zitten.

Tis weer een leuke gadget, maar of je het nou echt nodig hebt?

In je auto ga je toch ook niet steeds op je pook zitten kijken welke versnelling hij zit? :?
 
en dit kan alleen maar gemonteerd worden op een motor met electronische toerenteller en snelheidsmeter.

Groeten Paul.
Degene die ik heb ( maar nog niet gemonteerd ) werkt geheel appart van de toerenteller op de motor, hij telt gewoon op en trekt af ( ja, haha ) via een sensor.
Nog maar een keer het adres: www.translogicsystems.co.uk
 
Mijn eerste motor heb ik in 1991 gekocht en dat was een Suzuki Madura, een klein 7oo zeezee shoppertje en die was ingevoerd en had toen al versnellingsweergave. Ik moet zeggen dat dat als je net begint verrekte handig is en dat dat nu nog wel eens zo is, vooral als je op een EVO rijdt :? .
 
Ja dat past, Fabian heeft het erop zitten.

Tis weer een leuke gadget, maar of je het nou echt nodig hebt?

In je auto ga je toch ook niet steeds op je pook zitten kijken welke versnelling hij zit? :?

Verschillen tussen de versnellingen zijn op je auto een knap stukje groter dan op je (sport)motor.
Dus makkelijker te horen en voelen in welke versnelling je zit.
Ik zeg ook niet dat het echt noodzakelijk is op de motor, 'k wil 't gewoon HEBBEN, HEBBEN, HEBBEN 8-)
 
wKJ:
Op de beurs in Utrecht bij een Suzuki dealer uit Ede zag ik een display waarop de versnelling waarin je zit digitaal werd weergegeven.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Niet met de add-on, maar de BMW K75 waar ik op begonnen ben had het standaard. De meeste latere BMW's hebben het ook.

Mijn huidige fiets heeft het niet, en om nu te zeggen dat ik het echt mis, maar het kan af en toe wel handig zijn.
 
K heb de DiGi, bevalt prima..installeren is niet moeilijk maar om het mooi te doen ben je er wel een paar uurtjes zoet mee. Hij werkt op het signaal van de snelheidheidsmeter en toerenteller...zet m op de bok en jaag hem door alle versnellingen heen en hij is geprogrammeerd...nadeel is wel dat als je bv tussengas geeft bij terugschakelen hij denkt dat je in een heel andere versnelling rijdt (omdat toerental en snelheid niet kloppen)

Mzll
 
Gister was ik even bij MotorXtra, en zag dat Sander daar ook iets moois had staan, een versnellingsweergave en een digitale toerenteller met 3 kleuren ledjes (groen, geel, rood), en welke precies aangeeft op welk moment je het beste kan schakelen in elke versnelling. Zag er heel erg netjes uit :}
Geloof dat de versnellingsweergave 85 euro kost en de digitale toerenteller 98 euro, of andersom, maar de prijzen kan ik me nog wel herinneren :)

Hij heeft het nog niet op z'n website staan, maar voor meer info kan je 'm mailen op sander@motorxtra.nl of even z'n tel. nummer opzoeken op www.motorxtra.nl

Denk dat de meeste supersporters wel zoiets als dit willen hebben. :+
 
Degene die ik heb ( maar nog niet gemonteerd ) werkt geheel appart van de toerenteller op de motor, hij telt gewoon op en trekt af ( ja, haha ) via een sensor.
Nog maar een keer het adres: www.translogicsystems.co.uk

Hoe calibreert de sensor? Bij contact aan kan de motor in vrij staan, maar ook in 1. En hoe registreert het systeem dat van 1 naar neutraal ipv 1 naar 2 geschakeld wordt?

Edit: Eigenlijk is dus een gecombineerd systeem nodig. Sensor om te tellen en signaal van toerenteller en snelheidsmeter om te calibreren.

... of je bouwt gewoon een sensor op de schakelwals.
 
Laatst bewerkt:
Door gsxRgrl op 05-03-2002 19:06



ik wil heeeeeeel graag weten waar je dat kunt kopen want met lessen moest je altijd tellen en gokken welke versnelling je eigenlijk rijd dus is dat wel erg makkelijk


Tja... Als jij éénmaal je rijbewijs hebt en je zelf gaat rijden > dan denk je niet meer na over de gekozen versnelling... Zoiets gaat dan helemaal vanzelf.. Gewoon voor de bocht even een tapdans met je linkervoet doen en knallen...
 
'k laat het volgende week weten. Die Digi versnellingsindicator heb ik al. Ik heb alleen op 't moment effe een weekje geen motor meer om het op te zetten.
Haal zaterdag m'n nieuwe (nou ja, bijna dan) op.
Alarmpje d'r op, Digi d'r op, demper d'r op en laat de zomer maar beginnen! :]

Etienne

Heb 'm zaterdagavond dus gemonteerd, eenvoudig te monteren. Draden aftakken van connector achterop dashboardje, vastzetten, aantal versnellingen invoeren, en een keer door alle versnellingen heen zodat 'ie zich programmeerd.
Werkt perfect, reageert natuurlijk pas wanneer de koppeling los is i.v.m. vergelijking aantal pulsen toerenteller/snelheidsmeter.
Zondag uitvoerig getest :-) en ik wil 'm niet meer missen.
 
Hoe calibreert de sensor? Bij contact aan kan de motor in vrij staan, maar ook in 1. En hoe registreert het systeem dat van 1 naar neutraal ipv 1 naar 2 geschakeld wordt?

Neutraal is te detecteren via het toch al aanwezige lampje. Vanaf dat moment is het tellen. Verder zou het me niets verbazen als dit systeem vanuit N moet beginnen...
 
Heb zo`n ding erop..Werkt nog niet. Heb alle schijfstekker verbindingen vervangen door soldeer verbindingen. Krijg hem nog niet geprogrammeerd.
Heb alle gegevens en een forum erover gevonden op internet. zal de link eens opzoeken dan zet ik hem hierbij..(ben nu op het werk, link heb ik thuis in mijn pc staan.)
Zaterdag zal de dealer hem programmeren.
Nadeel is dat je je kabelboom moet openknippen. dat deed zeer bij een motor van een jaar oud (GSXR600) en dat het erg lastig is om hem te programmeren op je paddock-stand...

gr. Jedi

merk: datatool
site: www.datatool.co.uk
type: digi
Invoerder nl: hocoparts
 
Terug
Bovenaan Onderaan