Display valt uit tijdens rijden

Joppio

Rookie
17 mrt 2009
6
0
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Suzuki Bandit 650 bouwjaar 2005.
M'n motor heeft de afgelopen winter in de schuur gestaan en toen ik vorige week weer eens wilde rijden, startte mijn motor niet. Accu vervolgens aan de druppellader gehangen en weer in de motor gezet en aangesloten. Tot zover niks aan de hand.
Vervolgens de motor gestart, wat ook geen probleem was. Echter tijdens het rijden heb ik nu het volgende probleem:
= mijn display (digitaal) met snelheidsmeter valt soms uit, de verlichting doet het dan nog wel, alleen er is niets op te zien;
= de kilometerteller doet het helemaal niet meer, heb ruim 10 kilometer gereden, zonder dat er kilometers bijkomen;
= de naald van de toerenteller "slaat" onder het rijden soms van onder naar boven, wat normaal gesproken alleen gebeurt bij het op het contact zetten van de motor (het testpatroon). Meestal blijft de naald dan ook bovenin staan.

Heb de accu er al weer een keer afgehaald en vervolgens weer aangesloten, klok weer opnieuw ingesteld, maar na enkele dagen kijken bleek dat nu ook de naald van de toerenteller naar boven was "geslagen" en de klok weer gereset was. Dit dus alles zonder dat de motor gedurende deze stilstand op contact stond.

De verlichting, het starten etc. werkt verder allemaal wel.

Wie o wie kan mij helpen dit euvel te verhelpen en de oorzaak van dit probleem aangeven?
 
Je hebt mogelijk een electrisch probleem, maar dat was wel duidelijk.

Veel Japanse motoren gebruiken de toerenteller om een foutmelding aan te geven. Misschien handig als je ff kijkt tot waar de naald komt en dan kijkt of daar een foutmelding bij hoort????
 
Heb de contacten, ook onder de tellers allemaal nagekeken, de boel doorgemeten etc. maar niets aan de hand. Nu geeft de digitale display helemaal niets meer aan en de naald van de toerenteller blijft nu bovenin staan...
 
Heb je xenon? sommige tellers kunnen niet tegen de ballasten.

de teller blijft dan staan op een snelheid (bij mij ging de toerenteller op 14.000 staan bij de ZX-6R terwijl ik bijv maar 20 reed ofzo.

soms vielen ze ook allebij uit etc.
 
Dit heb ik ook bij mijn 600RR gehad. Als ik op het circuit reed en richting toerenbegrenzer kwam, sloeg mijn naald ook heen en weer en was de snelheid even weg. Oorzaak: niet zo`n goede accu. Nadat ik er een nieuwe accu heb ingezet, waren alle problemen over *D .
 
Terug
Bovenaan Onderaan