display voor versnellingen

Mitch73

MF'er
19 aug 2004
42
0
Er schijnt een universeel display te zijn wat je kan aansluiten en waarop je ziet in welke versnelling je motor staat. Heeft iemand enig idee waar dit spul te koop is, misschien iemand met ervaringen??

Hoor het graag,

Groeten.
 
ik heb me deze week eens geamuseerd en iets zelf in elkaar gestoken

heb mijn neutraal schakelaar eruit gehaald en vervangen door een nieuwe met contacten voor alle versnellingen
img_1320.jpg

dit is een mislukt schakelaar (iets te enthousiast geweest met de zaag |(

met deze schakelaar krijg je dus bij iedere versnelling massa op een andere draad
Toen met 32 diodes dit vertaalt in een cijfer op het display
img_1318.jpg


beetje wazige foto's zie ik nu

voor dit alles was ik 10 flueros kwijt
 
was edgar (van dit forum) hier niet mee bezig / klaar?


Nou, inderdaad !

Al lang nix meer van me laten horen, dus bij deze maar weer even.
Heb in de tussentijd een nieuwe variant gemaakt, die veel kleiner is (2x3 cm) met een iets groter display, minder onderdelen en een nieuwe processor met intern EEPROM, zodat -ie niet aan te spanning hoeft blijven te hangen om z'n eenmalig ingeleerde versnellingen te onthouden.

Hij zit in de laatste debugfase, zogezegd. Heb een lading printen besteld, en deze gaan uiteraard de verkoop in.
Ik prijs hier niets aan (denk aan de Mods ;-)) maar mocht je interesse hebben, kijk dan ff op www.biketronix.nl (deze is nog "heavily under construction").
Heb overigens veel geleerd van ervaringen van (hoofdzakelijk) MF-rijders. Bedankt !

Ik zal over een tijd wanneer het af is wel weer eens een nieuw topic openen met pics van het nieuwe uiterlijk van de DGI (die voorlopig in ROOD, GROEN en GEEL te verkrijgen is. Blauw is altijd weer een verhaal apart met andere pinning etc.).
Toekomstmuziek.

See you.
 
De meest handige manier is om er een zelf te bouwen. Voor hooguit € 30,00 heb je een lading onderdelen (met behuizing e.d.) waarmee je een gear-indicator kan bouwen tot 9 vernsellingen. Maar natuurlijk is het aan te passen voor het juiste aantal versnellingen... Zoals Juupke al zei, gewoon een lading diodes en een stukje print. Dit aan elkaar bakken, in een behuizing gooien en dan heb je een indicator die bedrijfszeker is, goedkoop en op vrijwel elke motor past. Er zijn standaard sets te koop die redelijk veel kosten, maar voor de hobbyist is dit een goed (beter?!) alternatief. Als er vraag is naar de bedrafing schema's hoor ik het wel.

De aansturing is via een contactopnemer in plaats van de neutraalschakelaar (zie posting Juupke). En verder een 12V draad naar de "besturings print". En klaar is Kees, of Henk, wie er ook maar mee bezig is...

gearind.jpg


Het schema met uitleg voor zelfbouw staat onder deze link.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er ook nog één liggen zonder de behuizing. Ik had hem ooit gekocht, maar nooit aangesloten. Mede omdat ik nu de versnellingen wel goed doorheb en dus dat ding alleen maar poserwaardig erop zou zitten.

Als je me genoeg bied is hij van jou.
 
Ik heb er een van edgar met een magneetje nog, als iemand hem voor prikkie wil kan ie hem hebben, wil er een die ik op de puls van de snelheids meter kan aansluiten.
 
Mijn suuz heeft standaard al een sensor voor elke versnelling :)

Alleen heeft een vorige eigenaar het dashboard veranderd en de versnellingsverklikker (en de benzinepijl) weggelaten.

Maar ik was toch al van plan een eigen (compleed digitaal!) dashboard te ontwikkelen. Hierover later meer.
 
Mijn suuz heeft standaard al een sensor voor elke versnelling :)

Alleen heeft een vorige eigenaar het dashboard veranderd en de versnellingsverklikker (en de benzinepijl) weggelaten.

Maar ik was toch al van plan een eigen (compleed digitaal!) dashboard te ontwikkelen. Hierover later meer.

allo, kheb ook een suzuki, hoe kun je zien of dat die sensor er is voor alle versnellingen?
 
Mijn suuz is een GSX uit '85. Ik weet niet of modellen na '90 dit ook hebben. Het zal iig in het WPH van je motor staan. Het is een extra kastje (bij mij links) aan het uiteinde van je versnellingsas. Hierin zitten een aantal pennetjes die naar buiten komen ergens de draadboom in. Vanuit hier gaat het naar je cockpit. Maar als je dashboard standaard niet de lichtjes ervoor heeft dan is de kans klein dat je blok het kastje heeft.

PS. ook fan van The Boondock Saints.
 
Terug
Bovenaan Onderaan