Dist.kettingspanner verwijderen XR250

DaveXR

Die hard MF'er
22 mrt 2004
933
0
Bunde
HOE!! Het lukt me niet :P En ik heb geen werkplaatshandboek dus please vertel mij hoe ik die spanner er uit krijg. Want zo krijg ik nooit me nokkenas er uit met zoeen spanning op dat ding. Als iemand het weet, THANX! haha.
 
je hebt er een special tooltje voor nodig om de veer in te drukken maar met een stevige tierap of een staal draad gaat het ook.
zorg dat de veer zovermogelijk ingedrukt zit voordat je hem omhoog trekt.
erin is nog moeilijker....
 
Hmm.. maar waar moet je die tywrap omdoen dan?? Ik kan toch echt nergens bij van bovenaf :P En hoe krijg ik die nokkenas er anders uit als de spanner er nog in zit??

Please help!! :P
 
heb je die xr nog niet verkocht dave?

bij mn xr600 ging de spanner er gemakkelijk uit...heb niets met veer opspannen gedaan ofzo...
 
hmm... je drukt op het vierkante knoppie om de spanner los te maken, dan pak je een waterpomptang en trek je aan dat schuinaflopende stuk ijzer (daar zit de veer aan), trekt hem zo ver mogelijk omhoog terwijl je het knopje ingedrukt houd, en tadaa je ziet een gaatje in dat stuk ijzer. Spijkertje er doorheen, en klaar! Spanning er af.

Ik heb nu het blok uit elkaar. Was er zelf achter gekomen na lang prutsen :P

Kheb ook geen werkplaatshandboek of uitleg ofzow, dus dan maar zo hahaha, gaat goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan