Distributie-Ketting X11

TheSap

MF'er
27 mei 2004
148
0
Rotterdam
Hallo allemaal,

kunnen jullie mij vertellen wanneer de distributie ketting ongeveer vernieuwd moet worden van de cb1100sf x11?

Ik heb namelijk het idee hem te horen wanneer de motor koud is.

gr. Sybren
 
Ik hoorde hem ook op mijn oude cbr 1000rr 04 met de 2e klepstelbeurd zei de monteur nog eigenlijk had de ketting ook vervangen moeten worden maar ik hoorde hem niet en heb em laten zitten en met 60.000 begon ik hem goed te horen. Weet niet wat je km stand is maar 50.000 gaat een ketting zeker mee hangt ook erg van het weggedrag af. Je zou kunnen proberen om de spanner te wisselen maar men zegt dat dat maar een paar 1000km werkt als je nak slecht is.
 
Spanner ff los halen en opnieuw dr opzetten, kan zijn dat de spanner
net niet dat 1ne tandje verder schiet en de ketting iets te slap staat...
is het veertje in de spanner net niet sterk genoeg...
Moet je wel op de goede manier doen, als de ketting te strak komt te staan
ben je de *U*...

Uitgaande van het gegeven dat de spanner op dezelfde manier werk
als de motor waar ik het bij had, was wel een Kawa...

Geen werkplaatshandboek...? Is meestal wel ergens een file op
internet te vinden... ;)
Vragen op X11 topic...
 
dan ga ik me serieus afvragen of mijn distributieketting van mn XJ550 van panzer gemaakt is want die is origineel en gaat al 123.000km mee, blok opengehad laatst voor kleppen stellen en de nak zag er nog fantastisch uit, geen slijtage zichtbaar en spanning perfect.

Nokkenassen zelf ook trouwens, all shiny. Geen pitting niets.

Jammer dat de moderne motoren een stuk sneller slijten, hoe kan het ook anders.. 600cc en daar 120pk uit persen... :z
 
:? slijtage is haast niet zichtbaar , je moet deze ketting opmeten zoals in het WPH beschreven staat. je begrijpt natuurlijk wel dat na 123.000 km je ketting echt wel behoorlijk opgerekt/versleten is . Maar er bestaat geen echte interval voor een NAK
maar meestal wordt dit idd tch wel gedaan omtrent de 50.000 a 60.000 km.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan