distributie spanners vervangen hoe en wat?

ids_lwd

MF'er
15 feb 2009
67
0
sint annaparochie
ik had een vraag over het vervangen van de distributie spanners.

ten eerste waar kun je deze vinden??

en ten tweede is dat een klusje wat zelf te doen is??

hoor t vast wel van de techneuten!! bvd
 
koop een werkplaatshandboek.

heb nog niet goed gezocht, maar die ik tot nu tegen ben gekomen was op de motorbeurs en engels, dat is niet een sterke kant van me.

Als je de spanner niet kunt vinden zou ik het afraden om zelf te doen.

ik ben nog maar net begonnen met motoren en mag graag een stukje sleutelen.
Alleen ken nog niet alles weten, eens moet de eerste keer zijn.
 
het is niet moeilijk, meestal zitten de spanners vast met 2 boutjes,
maar de spanner moet je aanspannen (handmatig of het gaat met met een veer)
Zou je het verkeerd doen, dan schiet de nokkenasketting over zijn tandwielen,
en slaan je kleppen kapot.
Dus ook al is het simpel,
als je niet weet waar je mee bezig bent,
kan het nog een duur grapje worden.
Spanners kosten zo rond de 40-60 euro
 
heb nog niet goed gezocht, maar die ik tot nu tegen ben gekomen was op de motorbeurs en engels, dat is niet een sterke kant van me.ik ben nog maar net begonnen met motoren en mag graag een stukje sleutelen.
Alleen ken nog niet alles weten, eens moet de eerste keer zijn.
Nederlands zul je ook niet vinden van een ZXR400, hooguit misschien ergens een duitse.
 
de spanner zit rechts onder de ontsekingsdeksel, maar tis een vreemd systeem, de spanner buigt het spanblad tegen de ketting.
Controleer ook of het spanblad nog goed is, die gaan ook weleens stuk.
 
heb nog niet goed gezocht, maar die ik tot nu tegen ben gekomen was op de motorbeurs en engels, dat is niet een sterke kant van me.ik ben nog maar net begonnen met motoren en mag graag een stukje sleutelen.
Alleen ken nog niet alles weten, eens moet de eerste keer zijn.

Misschien dat iemand uit je buurt eens een paar uurtjes met je wil sleutelen. Dan kan je zien en leren hoe iets moet. Of zelf doen met een helpende hand.

Engels kan inderdaad lastig zijn. Vooral een technisch handboek. Maar ook staan er plaatjes bij hoe je iets moet doen.

Gebruik de search eens voor werkplaatshandboeken. kan je ze downloaden. Ook al zijn ze engels, kan soms best makkelijk zijn.
 
het is niet moeilijk, meestal zitten de spanners vast met 2 boutjes,
maar de spanner moet je aanspannen (handmatig of het gaat met met een veer)
Zou je het verkeerd doen, dan schiet de nokkenasketting over zijn tandwielen,
en slaan je kleppen kapot.
Dus ook al is het simpel,
als je niet weet waar je mee bezig bent,
kan het nog een duur grapje worden.
Spanners kosten zo rond de 40-60 euro

:^ beginnen met sleutlen is prima, maar met een distributiespanner kan je wel een hoop kapot maken...
 
Beginnen met sleutelen begint bij het inlezen en begrijpen van de techniek.

Daarna zou ik pas de gereedsschapkoffer opentrekken.

Dat snap ik, maar mijn punt is dat een distributiespanner niet echt iets in om mee te experimenteren, als het fout gaat kost het je een motorblok...

okee, maar ik wil eerst weten of het te doen voor is iemand die met 100% plezier aan het sleutelen gaat, en ik merk nu wel dat het in princiepe te doen valt. alleen moet ik me er eerst goed in verdiepen. en anders moet ik m´n maatje der bij hebbe maar die heeft t ook altijd druk maar dat moet in te planne zijn.


http://www.marktplaats.nl/index.php...MQ6VmX6GVwA7J5nHiBb9ZKXiV9I24z3pvz9tVz4W&fs=1


wat zeggen jullie van deze advertentie??

iets zegt mij dat ie te goedkoop lijkt
 
Terug
Bovenaan Onderaan