Distributieketting cbr 600

CBR Peer

Rookie
28 sep 2004
3
0
Haarlem
Hallo,

Ik heb een cbr 600f2 uit 91 waarvan de distributieketting gaar is (volgens 2 dealers). Wie weet een goed adres in Noord Holland en wat gaat het me ongeveer kosten?

Groet
Peter
 
http://www.postmamotoren.nl (www.postmamotoren.nl)

Postma dus. In de Leidse Buurt.
Naar Ruud vragen.
 
Hou er wel even rekening mee dat vaak alleen je spanner kapot is... Of rijd je al heel lang met een kapotte spanner rond(lees continu ratelend geluid)?
 
kan dus wel de spanner zijn alleen hoor zeker als je na een paar keer gas geven nix meer hoort, de spanner werkt onder oliedruk, hoe meer toeren je draaid hoe strakker hij spant! Zou dus eerst enkel de spanner vervangen, kost zo n 80 euri en zijn 2 schoeven! als ie dan nog rateld zou het je ketting kunnen zijn, maar ik heb zelf al 70.000 op mijn cbr staan en nog geen rateltje of zo! Anders kan je mij altijd bellen hoor!
 
Oke, ik heb net gekeken, lijkt inderdaad simpel te vervangen die oliespanner. Ik ga het proberen. Als ik hem straks vervangen heb en het probleem is toch de ketting zelf, moet ik dat weer een nieuwe spanner, of kan ik degene die ik er vd week op ga zetten hergebruiken? Is de volgende omschrijving trouwens ook typisch oliespanner? Als ik lage toeren rijd en ik geef gas, dan geeft ie een krakend/ratelend geluid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan