distributieketting rammelt?

jancbr600

MF'er
7 sep 2007
90
0
Staphorst
ik heb al een poosje een rare ratel in mijn blok, nu denk ik dat het de distributieketting is, heb al wat rondgevraagd maar nu wil iemand mijn ketting wel vervangen voor 200 euro incl. alle onderdelen, (hij werkt overdag als monteur bij een motorzaak) maar is dit duur?
 
als het inclusief distributieketting is valt de prijs goed mee,
qua werkuren die hij erook nog bij moet doen,
maar sluit wel uit dat het niet alleen de kettingspanner is,
anders "naait" ie je wel, door er alleen een spanner op te zetten van 65 euro,
en als die dan toch open ligt kan je ook meteen andere kettinggeleiders erop zetten.

Sheldon
 
Het gaat om een cbr600 denk ik? Bij de fireblade's is het een bekend probleem dat de spanner van de distributieketting verslijt/ niet genoeg meer spant. Andere erin en dan kan de ratel overzijn. Mischien is dit bioj jou ook het geval?
 
ik heb al een poosje een rare ratel in mijn blok, nu denk ik dat het de distributieketting is, heb al wat rondgevraagd maar nu wil iemand mijn ketting wel vervangen voor 200 euro incl. alle onderdelen, (hij werkt overdag als monteur bij een motorzaak) maar is dit duur?


alleen spanner is genoeg,kost 65 euro en is zelf te vervangen in ongeveer 10 min.

dus dit is echt veel te duur.
 
Ik zou gewoon eerst de spanner vervangen. Als het dan nog niet goed is, weet je dat het in de ketting zit. (Of het geluid moet heel ergens anders vandaan komen natuurlijk...) Als je de ketting moet vervangen is het alleen maar beter dat je al een nieuwe spanner hebt. Want als je de boel dan toch open hebt liggen zou je toch niet bezuinigen op een nieuwe spanner? Wat ik wil zeggen is dat die paar tientjes voor die spanner nooit weggegooid zijn.
Succes ermee! :)
 
alleen spanner is genoeg,kost 65 euro en is zelf te vervangen in ongeveer 10 min.

dus dit is echt veel te duur.

:z

In 10 minuten ben je misschien net bij het kleppendeksel. Of haal je die er niet af om de spanning te controleren en druk je de spanner er gewoon op goed geluk in?

Je moet er trouwens gewoon een handspanner inzetten, originele honda spanner gaat weer kapot.
 
:^ voor wat betreft de tijdsduur van het sleutelen.... paar uur werk heb je zo!

imho
een handspanner is voor een 'leek' niet aan te raden...... als er géén ervaring is met het op deze wijze VOLDOENDE op spanning brengen van de distrie.-ketting....blijf dan aub bij het origneel.
 
Tijdsduur om de nokkenaskettingspanner te vervangen hangt helemaal af van het model CBR600F dat je hebt. Heb zelf een CBR600F van 1999 en daar hoef je alleen maar de tank
er af te halen (5 min.) en dan kun onder de carburateurs langs bij de spanner komen.
10 minuten is dan zeker (bijna :P ) haalbaar.
 
Laatst bewerkt:
Tijdsduur om de nokkenaskettingspanner te vervangen hangt helemaal af van het model CBR600F dat je hebt. Heb zelf een CBR600F van 1999 en daar hoef je alleen maar de tank
er af te halen (5 min.) en dan kun onder de carburateurs langs bij de spanner komen.
10 minuten is dan zeker (bijna ) haalbaar.

Realer kan je hier wat meer uitleg bij geven heb zelf ook een 600 van '99 en hoor m'n blok gewoon boven m'n uitlaat uit kwa geratel, zou wel willen weten hoe je die spanner moet vervangen!

Alvast bedankt!
 
Ja heb het zelf net gedaan alleen dan bij een fireblade, hij rammelde ook al een tijdje en het geluid is nu weg.
Als het geluid er nog is kan je altijd de ketting nog vervangen maar dan had je die spanner ook nodig gehad.
 
bij mijn 94 er is het net andersom, bij koude motor ratel, na een paar keer gasgeven is het weg. Tijdens het warmrijden met optrekken tot +/- 5000 toeren ratel. na een minuut of 5 als het blok warm wordt is het weg. Ga binnenkort de spanner maar vervangen. weet iemand hier of de krukas nog in een bepaalde stand moet staan ?? of kan de ketting niet '' verspringen " ??

het is trouwens wel een cbr probleem want bij 18.000 is de ketting al eens vervangen. De dealer geeft dat ook toe, de ene cbr draait 50.000 tot vervanging, de andere haalt de 20.000 nog niet
 
cbr is van 92...., zie mijn andere onderwerp in streetfighterafdeling.... hij is nual helemaal gestript dus moet er gemakkelijk bij kunne toch?


.....weet je ook wat de km-stand v/d CBR is!.......
.....hoe oud een motor is, is eigenlijk minder belangrijk, ....
....mocht de km-stand richting de 80/90.000 staan, dan is controle van je distri.-ketting ( een bepaalde gemeten afstand tussen een aantal schakels, volgens het wphb..) wel een optie...dus eventuele vervanging ook....
 
...controleer v/d oude eerst ff de werking!!...
ik had voorheen bij m'n ZZR dat de tandheugel niet vlekkeloos werkte ( vervuiling?) , leek mij dat't interne drukveertje niet écht sterk genoeg was,...heb er later een sterkere van gelijke grootte ingezet en het was meteen beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan