Distributieketting vervangen, honda magna vf700

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebas123

Rookie
27 aug 2019
7
0
Dag allemaal,

Ik heb even een vraag, Ik wil graag een honda magna vf700 kopen, Alleen de eigenaar zegt dat hij heel soms hoorbaar is.
We hebben het ook over een vrij oude motor(1986), 33 jaar oud. Ik zou deze graag zelf willen vervangen.
Alleen is dit een hele klus? Ik had iets gehoord over klinken(als ik het goed heb).
Hierbij maak je de nieuwe ketting aan de oude vast en draai je hem zo eromheen.
de andere methode is om het het hele blok open te halen.

is dit een klein klusje? of echt gewoon een maand project.

als iemand dit eerder heeft gedaan hoor ik het graag!

groet.
 
Een magna is een v4 en dit type heeft 1 heel zwak punt en dat zijn de nokkenassen en de tuimelaars.
Deze krijgen standaard veel te weinig smering waardoor ze hard verslijten.
Denk dat dat met de Honda aan de hand is.
Hier op mf is een vf topic in het brikken gedeelte.
Er bestaat een oil mod voor btw
 
Waarschijnlijk zijn het de spanners; de kettingen zijn van het type HyVo en slijten/rekken niet of nauwelijks.
Heb 25 jaar ervaring met dikke magna's en al het nodige voorbij zien komen in deze.
Smeerproblemen, spanner problemen zijn wel de heftigste zaken maar ook prijzig genoeg.
Weet niet of er voor een 700 ook een oilmod beschikbaar is en indien wel dan asap erop zetten als alles tenminste nog goed is daar boven in die koppen..
 
Waarschijnlijk zijn het de spanners; de kettingen zijn van het type HyVo en slijten/rekken niet of nauwelijks.
Heb 25 jaar ervaring met dikke magna's en al het nodige voorbij zien komen in deze.
Smeerproblemen, spanner problemen zijn wel de heftigste zaken maar ook prijzig genoeg.
Weet niet of er voor een 700 ook een oilmod beschikbaar is en indien wel dan asap erop zetten als alles tenminste nog goed is daar boven in die koppen..

als het dus daar aan ligt, moet ik het blok wel opentrekken. dat zie ik mijzelf nog niet zo snel doen. Alvast bedankt!!!
 
Waarschijnlijk inderdaad de kettingspanner(s) die hoorbaar zijn.
Geen megaklus, maar je moet wel weten wat je doet. Bij eventueel versleten tuimelaars en
nokkenassen wordt het vervangen wat moeilijker. Er zijn bijna geen goede exemplaren meer te vinden.
 
Zolang er geen rammelende of ratelende geluiden goed hoorbaar zijn zal het wel los lopen mbt de beschadigingen in de cylinderkop of mbt de spanners.
 

Bijlagen

  • 20190829_134856.jpg
    20190829_134856.jpg
    36,4 KB · Weergaven: 7
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan