Beste Motor Forum,
Gister heb ik met mijn 2003 CBR600RR op circuit Zolder gereden. Bij de laatste ronde hoorde ik plots een ratelend geluid uit mijn motor komen, toen heb ik meteen ingehouden en ben naar de paddock gereden. Tijdens dat stukje voelde ik ook plots een terugval in vermogen.
Temperaturen en oliepeil / lekken nagekeken, niets te zien.
De motor maakt een ratelend bijgeluid, zowel bij koppeling in als uit, en het wordt luider naarmate het toerental stijgt.
Na wat zoeken op internet wijst alles erop dat de kettingspanner van de distributieriem de geest gegeven heeft. Nu zie ik ook dat zo'n nokkenas kettingspanner van Ape Racing maar €70,- kost.
Kan ik deze eenvoudig vervangen en mijn ketting weer spannen, of moet de motor eruit zodat de kettinggeleiders en dergelijke ook vervangen worden?
Gister heb ik met mijn 2003 CBR600RR op circuit Zolder gereden. Bij de laatste ronde hoorde ik plots een ratelend geluid uit mijn motor komen, toen heb ik meteen ingehouden en ben naar de paddock gereden. Tijdens dat stukje voelde ik ook plots een terugval in vermogen.
Temperaturen en oliepeil / lekken nagekeken, niets te zien.
De motor maakt een ratelend bijgeluid, zowel bij koppeling in als uit, en het wordt luider naarmate het toerental stijgt.
Na wat zoeken op internet wijst alles erop dat de kettingspanner van de distributieriem de geest gegeven heeft. Nu zie ik ook dat zo'n nokkenas kettingspanner van Ape Racing maar €70,- kost.
Kan ik deze eenvoudig vervangen en mijn ketting weer spannen, of moet de motor eruit zodat de kettinggeleiders en dergelijke ook vervangen worden?