Dit geloof je toch noooooooit!! :o

Sometimes you get unlucky, shit happens... Je moet maar zo denken, nieuwe band er op, heb jij je portie ongeluk voor de komende tijd ook weer gehad!
 
Ik snap überhaupt niet dat je je band laat repareren.
No way dat ik dat ooit zou doen, dan liever 3x zoveel geld uitgeven en ff iets langer rustiger rijden dan dat ik m'n band laat repareren. Je hebt maar 2 banden en die 2 bandjes zijn je enige contact met de weg (afgezien van een KD voor de slimmerds) en die moet je op 99% houden. Met een propje, paraplu, etc etc zou ik me écht niet veilig voelen...

Volgens mij zijn er tegenwoordig ook nog maar weinig dealers die dit toelaten...
 
:r :r :r |( |(


Net ff een filmpje gehaald!! Is mijn duurste film OOIT geweest!!
Kom namelijk thuis en heb gewoon een fietsventiel achter in mijn band zitten!!! :( :(
Er dwars doorheen!!! Dus zo lek als een mandje...!!

En deze band heb ik net afgelopen dinsdag laten fixen met een paraplu!!
(Zie dit topic... klik)
De band was misschien 500km oud, heb hem toen lek gereden op het middenvlak. Laten repareren en nu.... 126,7km verder....weeeeeeer lek!!!! -O- |( '( :o ;(

Nu gaat die band er dus echt af!!

Maar ben inmiddels dus 220 euro kwijt (180,- voor de band en 40,- voor de parapluu) voor een band waar de fabrieksvelletjes nog ophingen!!!


;( ;( ;(

Is er misschien een SM'er die i.v.m. binnenband deze 180'er MPP (die op het gat na helemaal nieuw is) wil overnemen??


hmmzz ik geloofde je best hoor O-)
 
je kan het ook zo zien,
de Goden willen dat je geen ongelukken krijgt met een gerepareerde band,
en hebben die fietsventiel op de weg gelegd,
ze moesten namelijk wat groters hebben omdat jij dan toch weer die band zal repareren,
denk dat je straks wat zekerder op je bike zit met een nieuwe band, dan met die gerepareerde.....
maar de vraag is nu......
hoe breng je de film weer terug?????????
Misschien iemand van MF die in de buurt woont en zo vriendelijk is om.........

ff serieus nu, ik ben zelf ook van mening dat het karkas van een mpp echt boterzacht is,
vergeleken met een BT21 bijvoorbeeld....
Vraag me af of je nu weer een MPP pakt,
of ben je niet bijgelovig
 
Ik snap überhaupt niet dat je je band laat repareren.
No way dat ik dat ooit zou doen, dan liever 3x zoveel geld uitgeven en ff iets langer rustiger rijden dan dat ik m'n band laat repareren. Je hebt maar 2 banden en die 2 bandjes zijn je enige contact met de weg (afgezien van een KD voor de slimmerds) en die moet je op 99% houden. Met een propje, paraplu, etc etc zou ik me écht niet veilig voelen...

Volgens mij zijn er tegenwoordig ook nog maar weinig dealers die dit toelaten...


dat kan je wel niet snappen, maar ook dat zit tussen je oren, net zoals het niet veilig zijn van het een pluutje. De dealer die hem geplakt heeft had inderdaad gelijk, de kans dat je opnieuw lek rijdt is groter dan dat je plu er uit vliegt. ;)
 
Op het fietspad gereden ofzow ?

Maar dan ben je iig niet de enige met een lekke band.. omdat die fietser er nou ook mee zit...


Maar als je idd toch alleen lange tijd rechtdoor moet zou ik zegge nweer een paraplu en op 2 verotte banden woon werk verkeer rijden.. ( dan hoeven de banden toch niet tot t uiterste )


En als je wel een sportrijder bent waar de bandjes van over de 200 km per uur snelheden bereiken raad ik het niet aan....
 
Ik snap überhaupt niet dat je je band laat repareren.
No way dat ik dat ooit zou doen, dan liever 3x zoveel geld uitgeven en ff iets langer rustiger rijden dan dat ik m'n band laat repareren. Je hebt maar 2 banden en die 2 bandjes zijn je enige contact met de weg (afgezien van een KD voor de slimmerds) en die moet je op 99% houden. Met een propje, paraplu, etc etc zou ik me écht niet veilig voelen...

Volgens mij zijn er tegenwoordig ook nog maar weinig dealers die dit toelaten...

ik heb nog nooit iemand gehood waarbij zijn band opniew lek is gegaan op de plaats waar die gerepareerd is.

ik repareer de binnenbanden van mijn motor (spaakwielen) gewoon met fietsenplakker. heb ook al gehoord dat die eigenlijk niet tegen hoge snelheden kunnen, maar mijn banden zijn nooit weer kapot gegaan op dezelfde plaats.

overigens rijd ik nu wel op 3 wielen (zijspan) maar daarvoor gewoon solo en ook op snelweg en mijn banden zijn nog steeds hard :)
 
je kan het ook zo zien,
de Goden willen dat je geen ongelukken krijgt met een gerepareerde band,
en hebben die fietsventiel op de weg gelegd,
ze moesten namelijk wat groters hebben omdat jij dan toch weer die band zal repareren,
denk dat je straks wat zekerder op je bike zit met een nieuwe band, dan met die gerepareerde.....
maar de vraag is nu......
hoe breng je de film weer terug?????????
Misschien iemand van MF die in de buurt woont en zo vriendelijk is om.........

ff serieus nu, ik ben zelf ook van mening dat het karkas van een mpp echt boterzacht is,
vergeleken met een BT21 bijvoorbeeld....
Vraag me af of je nu weer een MPP pakt,
of ben je niet bijgelovig
Nou ik dacht precies hetzelfde! Het is gewoon een boodschap! Als ik zo redeneer zie ik het positieve er wel van in!! :Y

Maar idd....komt geen MPP meer op!
Vanaf nu af aan alleen ex-circuit bandjes!
 
Dus je vindt die band zelf te gevaarlijk om nog te gebruiken maar je wilt hem wel verkopen? |(
Dat vinden de verkopers van ex-circuitbandjes trouwens ook. :o
 
Laatst bewerkt:
:r :r :r |( |(


Net ff een filmpje gehaald!! Is mijn duurste film OOIT geweest!!
Kom namelijk thuis en heb gewoon een fietsventiel achter in mijn band zitten!!! :( :(
Er dwars doorheen!!! Dus zo lek als een mandje...!!
Je werd dus al genaaid vóórdat je die HP-film gezien had!
_O-
 
Dus je vindt die band zelf te gevaarlijk om nog te gebruiken maar je wilt hem wel verkopen? |(
Doe effe nadenken.
Als tubeless kan ie door een pluutje wat minder betrouwbaar lijken, maar voor een wiel met spaken (waarin dus een binnenband zit) is het geen enkel probleem.
 
full


[me]Dacht dat het een voetbal was waarschijnlijk :+ [/me]
 
Laatst bewerkt:
zijn er ook concrete voorbeelden van mensen die een klapband of zelfs een ongeluk hebben gehad door een gerepareerde band?

en niet die verhalen van de buurman van de neef van de bakker want daar geloof ik niet in...
 
Doe effe nadenken.
Als tubeless kan ie door een pluutje wat minder betrouwbaar lijken, maar voor een wiel met spaken (waarin dus een binnenband zit) is het geen enkel probleem.

Als het karkas beschadigd is (groot gat), is dit ook met een binnenband een probleem.
 
zijn er ook concrete voorbeelden van mensen die een klapband of zelfs een ongeluk hebben gehad door een gerepareerde band?

en niet die verhalen van de buurman van de neef van de bakker want daar geloof ik niet in...
Ik heb zelf wel eens met een parapluutje gereden en ken geen gevallen uit de eerste hand van ongelukken die door zo'n ding veroorzaakt werden, maar tegenwoordig zou ik mijn geluk niet meer beproeven. :N
Er zit gewoon een gat in het karkas, dat hierdoor minder sterk is.
Motorrijden is al een risicovolle bezigheid. Dit risico hoeft niet vergroot te worden door gebrekkig materiaal.
 
Ik vind dat daar iets op moet komen.... dat je hier geld ergens voor kan op eisen...

Slaat nergens op als je een gloednieuwe band door zulke reden moet wegflikkeren..
 
Aanrader, pff, volgens mij wil je gewoon dat nu half MF een ventiel in zijn band heeft...


Of eigelijk, 2 ventielen in een band heeft :+
Een ventiel zit in principe in de velg, de band is immers tubeless O-) (in de meeste gevallen)
Ik snap überhaupt niet dat je je band laat repareren.
No way dat ik dat ooit zou doen, dan liever 3x zoveel geld uitgeven en ff iets langer rustiger rijden dan dat ik m'n band laat repareren. Je hebt maar 2 banden en die 2 bandjes zijn je enige contact met de weg (afgezien van een KD voor de slimmerds) en die moet je op 99% houden. Met een propje, paraplu, etc etc zou ik me écht niet veilig voelen...

Volgens mij zijn er tegenwoordig ook nog maar weinig dealers die dit toelaten...
Meer dan je denkt, en het is ook best wel zeker. Ik heb ooit een noodreparatie door de ANWB laten uitvoeren, dit is een prop met dikke smurrie :9 die het gat afdicht. Werd geadviseerd er zo snel mogelijk mee naar een dealer te gaan. De prop is echter prima op zijn plek blijven zitten en ik heb er 160+ mee gereden. Ik denk dat als het daadwerkelijk onverantwoord was dat dit nergens meer zou gebeuren, dus met die veiligheid zit het wel snor.
Oké, het is inderdaad minder veilig dan je band gewoon heel houden, maar dan kan je ook zeggen dat het in de regen rijden met een macadam ook onveilig is...want relatief gezien loop je meer risico dan met een MPP of MPR. 't Is allemaal relatief.
Op het fietspad gereden ofzow ?

Maar dan ben je iig niet de enige met een lekke band.. omdat die fietser er nou ook mee zit...
Tenzij het gewoon iemand was die besloot een ventiel op de grond te gooien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan