Dit is illegaal knijpen?

18 nov 2001
61
0
Grunn
Ik heb vorige week mn eerste motor gekocht, een Honda CB1. :} Maar nu moet dat ding geknepen worden ivm. f*cking A beperkt (ja sorrie 25kW sucks, I know).

Maar nu zit ik met een probleem, ik heb bij mij in de buurt rond gebeld om te vragen wat dat gaat kosten en er werd mij verteld dat dat ding helemaal niet te knijpen was omdat er geen setjes te krijgen waren omdat Honda Nederland geen goedkeuring voor dat type heeft. Toen heb ik verder gebeld en er waren twee motorzaken die beweerde dat het wel mogelijk was, maar naar mijn idee een rare manier:

De eerste zaak vertelde me dat ze het konden doen, maar dan moest ik mn fiets bij Unive verzekeren. Ze tunden dat ding dan terug naar 25kW op de vermogen bank en er kwam een mannetje van Unive kijken om te controleren of het allemaal wel klopte. Zoja dan kon ik mijn brommertje bij hun verzekeren als zijnde een 25kW fiets. Ik kreeg dan een uitdraai mee van de vermogen bank waarop staat dat m\'n fiets een 25kW\'er is. Volgens die man rij ik dan gewoon op een 25kW fiets en is er nix aan de hand. Maar op m\'n kenteken staat de fiets nog wel als een 44kW. Immers de RDW kwam er niet aan te pas omdat Unive akoord is gegaan met de uitdraai van de vermogen bank. Hij had al vaker op deze manier fietsen terug gebracht en nog nooit problemen gehad.
Het ging alleen tussen de 750 en 1000 piek kosten(!) dus niet verzekerd. Of kan ik de uitdraai laten zien en daarmee aantonen dat het (helaas) echt wel een 25kW fiets is?
2. Ben ik wel verzekerd?
Wat gebeurd er als ik een sleurhut binnen rij? Ben ik wel verzekerd? Immers Unive is die constructie akoord gegaan of zullen ze er onderuit proberen te komen (buiten de gebruikelijke trucjes om)? Bla..bla..44kW...bla..bla..zelf dokken enzo..

kortom is dit gebruikelijk, hebben andere mensen ervaring met een dergelijke constructie moet ik het doen? :?
Ik wil eigenlijk wel graag op deze fiets rijden!(moet toch wat..) :]
 
Goedenavond, ik zal me straks even voorstellen maar wil eerst even reageren!

Het is inderdaad zo dat het mogelijk is om het met je verzekering te regelen dat je in iedere geval gedekt bent alleen kan die niet voorkomen dat je officieel ZONDER rijbewijs rijdt.

Als je met de instelling gaat rijden dat de politie toch nooit controleerd dan had je net zogoed ook je rijbewijs niet hoeven halen want dat komt op hetzelfde neer!

Ik heb zelf ook mijn lichte rijbewijs(nog een half jaar :-) ) en heb mijn motor door Honda laten knijpen er is mij toen verteld dat ALLE Honda's te knijpen waren dus ik keek een beetje van je verhaal op.

Veel succes en laat het weten!!

Mellow!!
 
Het gaat allemaal goed...just do it :p
a) Verzekering betaalt gewoon uit bij schade.
b) Verzekering verhaalt je schade bij een ongeluk
c) agenten weten er het fijne er niet van en laten je gewoon doorrijden...

allemaar zelf meegemaakt... :+
dit is sarcastisch bedoeld neme ik aan ?

op je vraag of het rechtsgeldig is moet ik je helaas een NEE antwoorden :(
WANT alle nederlandse motoren die op 25 KW goedgekeurd worden door de RDW zijn rechtsgeldig alle andere die 25KW hebben volgens een vermogensbank maar waarbij het dus niet op je kentekenbewijs vermeld staat zijn NIET rechtsgeldig.
Als je verzekeringsmaatschapij hem wel verzekerd heb je denk ik toch nog een zware dobber eraan als je daadwerkelijk gaat claimen want volgens de wet is jou motor niet officieel 25KW.
over dat opsturen van een kentekenbewijs + uitdraai -> werkt ook niet, dat werkt alleen bij motoren waarvan de RDW al een 25KW typegoedkeuring heeft afgegeven ! en dat is bij bijvoorbeeld jouw motor niet het geval.
via duitsland 25kw maken en dan PAS invoeren werkt wel omdat de duittse TÜV hem dan al als 25 KW officieel goedgekeurd heeft en dan krijg je het wel op je kentekenbewijs.
Als een politieagent je aanhoud om wat voor reden dan ook ( rood licht over fietspad rijden ( was me eigen schuld :+ ) controleert hij altijd via de RDW of jou motor 25 KW is en daar staat je motor niet als 25 kw geregistreerd als je hem dus via de uitdraai procedure 25kw hebt gemaakt. reken maar dat er minimaal een bekeuring volgt zo niet meer :( ( bij mij hebben ze het beide keren gecontroleerd zeker in het geval van een motor die eigenlijk niet 25 kw te maken is in nederland zoals mijn RF600R ) het is helaas niet meer zo dat de meest agentjes er niets vanaf weten. de meeste weten het vortaan juist wel hebben ze weer een mierenneukregeltje erbij he :P

ik weet het het is allemaal erg krom maar ik zou er niet mee durven rondrijden bang dat als er iets gebeurt je gewoon de rest van je leven betaald.

er zijn genoeg motoren op 25KW te krijgen helaas niet alle mooie maar dan bijt je je er maar ff 2 jaar doorheen of doet er extra moeite voor en gaat het via duitsland regelen.

Op woensdag 09 oktober 2002 23:39 schreef Mellow het volgende:
Goedenavond, ik zal me straks even voorstellen maar wil eerst even reageren!

Het is inderdaad zo dat het mogelijk is om het met je verzekering te regelen dat je in iedere geval gedekt bent alleen kan die niet voorkomen dat je officieel ZONDER rijbewijs rijdt.

Als je met de instelling gaat rijden dat de politie toch nooit controleerd dan had je net zogoed ook je rijbewijs niet hoeven halen want dat komt op hetzelfde neer!

Ik heb zelf ook mijn lichte rijbewijs(nog een half jaar :-) ) en heb mijn motor door Honda laten knijpen er is mij toen verteld dat ALLE Honda's te knijpen waren dus ik keek een beetje van je verhaal op.

Veel succes en laat het weten!!

Mellow!!
Alle honda's zijn ook te knijpen ( of ze dan nog mooi lopen is een tweede probeer maar eens met een blackbird of fireblade op 25kw fatsoenlijk te rijden :P )

Maar de RDW keurt het niet goed dus is het niet rechtsgeldig, SimpéL
 
Op donderdag 10 oktober 2002 09:22 schreef Harley het volgende:

via duitsland 25kw maken en dan PAS invoeren werkt wel omdat de duittse TÜV hem dan al als 25 KW officieel goedgekeurd heeft en dan krijg je het wel op je kentekenbewijs.

Dus als je een motor uit Duitsland haalt die officieel 25 Kw op het kentekenbewijs heeft staan zal de RDW hier dat altijd klakkeloos overnemen, maakt niet uit op wat voor manier (met of zonder officieel kitje) dat ding dan geknepen is??? Dat zou mij goed uitkomen nl. :)
 
JA als het goed is wel
want als het op de duiste papieren staat is ie volgens de TÜV goedgekeurd en dat moet voldoende zijn voor de RDW. ( wie de TÜV tegen wil spreken is gek :+ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan