Joe_Cool-Kast
MF'er
Ik heb vorige week mn eerste motor gekocht, een Honda CB1. Maar nu moet dat ding geknepen worden ivm. f*cking A beperkt (ja sorrie 25kW sucks, I know).
Maar nu zit ik met een probleem, ik heb bij mij in de buurt rond gebeld om te vragen wat dat gaat kosten en er werd mij verteld dat dat ding helemaal niet te knijpen was omdat er geen setjes te krijgen waren omdat Honda Nederland geen goedkeuring voor dat type heeft. Toen heb ik verder gebeld en er waren twee motorzaken die beweerde dat het wel mogelijk was, maar naar mijn idee een rare manier:
De eerste zaak vertelde me dat ze het konden doen, maar dan moest ik mn fiets bij Unive verzekeren. Ze tunden dat ding dan terug naar 25kW op de vermogen bank en er kwam een mannetje van Unive kijken om te controleren of het allemaal wel klopte. Zoja dan kon ik mijn brommertje bij hun verzekeren als zijnde een 25kW fiets. Ik kreeg dan een uitdraai mee van de vermogen bank waarop staat dat m\'n fiets een 25kW\'er is. Volgens die man rij ik dan gewoon op een 25kW fiets en is er nix aan de hand. Maar op m\'n kenteken staat de fiets nog wel als een 44kW. Immers de RDW kwam er niet aan te pas omdat Unive akoord is gegaan met de uitdraai van de vermogen bank. Hij had al vaker op deze manier fietsen terug gebracht en nog nooit problemen gehad.
Het ging alleen tussen de 750 en 1000 piek kosten(!) dus niet verzekerd. Of kan ik de uitdraai laten zien en daarmee aantonen dat het (helaas) echt wel een 25kW fiets is?
2. Ben ik wel verzekerd?
Wat gebeurd er als ik een sleurhut binnen rij? Ben ik wel verzekerd? Immers Unive is die constructie akoord gegaan of zullen ze er onderuit proberen te komen (buiten de gebruikelijke trucjes om)? Bla..bla..44kW...bla..bla..zelf dokken enzo..
kortom is dit gebruikelijk, hebben andere mensen ervaring met een dergelijke constructie moet ik het doen?
Ik wil eigenlijk wel graag op deze fiets rijden!(moet toch wat..)
Maar nu zit ik met een probleem, ik heb bij mij in de buurt rond gebeld om te vragen wat dat gaat kosten en er werd mij verteld dat dat ding helemaal niet te knijpen was omdat er geen setjes te krijgen waren omdat Honda Nederland geen goedkeuring voor dat type heeft. Toen heb ik verder gebeld en er waren twee motorzaken die beweerde dat het wel mogelijk was, maar naar mijn idee een rare manier:
De eerste zaak vertelde me dat ze het konden doen, maar dan moest ik mn fiets bij Unive verzekeren. Ze tunden dat ding dan terug naar 25kW op de vermogen bank en er kwam een mannetje van Unive kijken om te controleren of het allemaal wel klopte. Zoja dan kon ik mijn brommertje bij hun verzekeren als zijnde een 25kW fiets. Ik kreeg dan een uitdraai mee van de vermogen bank waarop staat dat m\'n fiets een 25kW\'er is. Volgens die man rij ik dan gewoon op een 25kW fiets en is er nix aan de hand. Maar op m\'n kenteken staat de fiets nog wel als een 44kW. Immers de RDW kwam er niet aan te pas omdat Unive akoord is gegaan met de uitdraai van de vermogen bank. Hij had al vaker op deze manier fietsen terug gebracht en nog nooit problemen gehad.
Het ging alleen tussen de 750 en 1000 piek kosten(!) dus niet verzekerd. Of kan ik de uitdraai laten zien en daarmee aantonen dat het (helaas) echt wel een 25kW fiets is?
2. Ben ik wel verzekerd?
Wat gebeurd er als ik een sleurhut binnen rij? Ben ik wel verzekerd? Immers Unive is die constructie akoord gegaan of zullen ze er onderuit proberen te komen (buiten de gebruikelijke trucjes om)? Bla..bla..44kW...bla..bla..zelf dokken enzo..
kortom is dit gebruikelijk, hebben andere mensen ervaring met een dergelijke constructie moet ik het doen?
Ik wil eigenlijk wel graag op deze fiets rijden!(moet toch wat..)