dit is ongelooflijk...

ik ook ff gekeken naar die streepjes en je krijgt het idee dat ie z'n snelhiedsmeter heeft opgevoerd.
ik wat niet in staat om het aantal streepjes tetellen in 1sec(ofzo)
 
als dat ding 220 gaat, kan ik op mijn mountainbike ook 120 km/uur halen...

Tsjonge tsjonge tsjonge, je bent wel een ezel als je echt denkt dat ie op dat moment 220 gaat
 
He nou nie lulle, die gozer rijdt echt 220......







(op de teller dan he, want in het echie rijdt ie denk ik niet harder dan 120 a 140 kilometer per uur)
 
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de camera het allemaal wat raar registreerd bij die snelheid he!

Zou goed kunnen bij die strepen namelijk, die komzen ZO snel voorbij dat de camera het niet bij kan houden...

Net als in de F1, waar de text op de banden soms anders gaat lopen, of zelfs achteruit (voor het gezicht dan)

Denk dus wel dat het kan...

:^
 
Gozer rijdt echt wel 300+. De camera staat heel erg naar voren gericht. Dus de strepen die je ziet zijn nog redelijk ver voor hem. Hoe verder je kijkt des te langzamer de strepen.
 
Ik was er eigenlijk van overtuigd dat het echt was, km met schakelen en geluid, maar idd, als je naar de strepen kijkt en naar de zijstraat, dan lijkt het wel alsof die nog geen 100 rijdt, die strepen ed gaan echt veels te langzaam.
 
Ik weet haast zeker dat het echt is *D

En weet je waarom? Omdat ik vorig jaar aan het sporten was met een Hayanogwat van iemand waar ik vaker mee "toer", ik reedt 295km/h op de teller en de Haya naast mij in zijn 5 schakeld over naar 6 en rijd ongelovelijk snel bij mij weg :9~ . :}
Later verklaarde hij mij dat hij regelmatig de top aantikte met 340km.h op de teller.

Is inderdaad kikke: 300kmh op je teller en dan nog vrolijk naar z'n 6 schakelen. Kan met de ZX12 ook :}

Of deze video echt is? Teller en geluid e.d. zien/horen er ok uit. De omgeving lijkt inderdaad wat traag voorbij te komen. Toch zelf nog maar eens een keertje proberen en wat meer oog voor de omgeving hebben ipv de weg een paar km voor mij ;)
 
Ook ik heb mijn twijfels. Vanaf het moment dat het voorwiel neerkomt gaat de acceleratie, echt ongeloofwaardig snel. Voorwiel komt neer bij 140 mijl (185 km/u) en accelereerd daarna binnen 4 seconden naar 185 mijl (296 km/u) Dit kan ik bijna niet geloven.

Schatje...140 mijl/uur = 140 *1.6 = naar mijn, en mn rekenmachientjes weten nog altijd 224kmph en geen 185kmph
 
Ik weet haast zeker dat het echt is *D

En weet je waarom? Omdat ik vorig jaar aan het sporten was met een Hayanogwat van iemand waar ik vaker mee "toer", ik reedt 295km/h op de teller en de Haya naast mij in zijn 5 schakeld over naar 6 en rijd ongelovelijk snel bij mij weg :9~ . :}
Later verklaarde hij mij dat hij regelmatig de top aantikte met 340km.h op de teller.

Was geen turbo maar was wel het e.e.a. aan gedaan.

Helaas is dat ding bij hem voor de deur gestolen ;(
Deze fiets is wel erg snel op de movie.....ik twijfel ook,hij is te snel op zijn top.Wel weet ik dat er hajabusjaholarijders makkelijk op de teller 330 hebben gehad maar dat duurde denk ik langer dan de fiets op de movie..het lijkt wel een F16...........
 
ziet er niet geloofwaardig uit. Inderdaad loopt de snelheid heel lineair op. Daarbij moet je eens letten op hoe de linkerzijwegen voorbij schieten. Met 350 op de teller lijkt dat wel heel langzaam te gaan. Maar leuk filmpje verder... ;)
 
kan ook zijn dat die zijwegen heel breed zijn :)
 
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de camera het allemaal wat raar registreerd bij die snelheid he!

Zou goed kunnen bij die strepen namelijk, die komzen ZO snel voorbij dat de camera het niet bij kan houden...

Net als in de F1, waar de text op de banden soms anders gaat lopen, of zelfs achteruit (voor het gezicht dan)

Denk dus wel dat het kan...

Dat komt door de frequentie van de televisie (of monitor) en de frequentie van de ronddraaiende wielen (de text dus)...

IRL zie je het bijna nooit, kheb het nog maar 1 keer gezien, een koekblik met spaakvelgen die langs een hek van allemaal paaltjes rijdt (en je zelf dus door dat hek kijkt)
Dan zit je dus ook weer met die frequentie... (snelheid van de auto/paaltjes en de ronddraaiende spaken).
 
Kwill dus ook z'n turbootje hebben !
En ja is dus geen fake dingen lopen met turbo echt zo onbeschoft hard
Zelf zonder turbo word je er bijna bang van

Gr haya
 
Laten we stellen dat het filmpje echt is, en hij/zij ;) echt 350+ rijdt. Dan moettie wel een beetje raar in zijn hoofd zijn, want bij mijn weten zijn er voor particulier gebruikt geen banden beschikbaar die snelheden boven de 300 aankunnnen/garanderen.
Je krijgt dan ZO veel warmte ontwikkeling door de slip van de banden dat ze wel moeten klappen...
 
Laten we stellen dat het filmpje echt is, en hij/zij ;) echt 350+ rijdt. Dan moettie wel een beetje raar in zijn hoofd zijn, want bij mijn weten zijn er voor particulier gebruikt geen banden beschikbaar die snelheden boven de 300 aankunnnen/garanderen.
Je krijgt dan ZO veel warmte ontwikkeling door de slip van de banden dat ze wel moeten klappen...

:? zelfs een standaard hayabusa modellen 1999 t/m 2000 lopen al ver over de 300 km per uur zou toch wel heeeel erguchgg raar zijn als ze er dan geen banden voor maken vind je zelf ook niet ???

gr Haya
 
Tsja ik weet ook niet hoe of wat, weet wel dat een bridegestone vertegenwoordiger dat een keer verteld heeft.
 
Konden jullie die nog niet dan :?
Ziet er wel echt uit, hoor alleen geen dumpvalve van de turbo '(
Camere is vrij ver naar voren gericht, dan valt het idee van snelheid wel mee (zie het verschil maar is tussen 100m voor je en 1m voor je ;) )

Ik heb geen geargegevens van de busa, misschien dat iemand die in kan voeren in geardata om de echte snelheid te controleren :?

http://www.totalkaosperformance.com/sk.htm

Helemaal onderaan, Busa turbo met GPS aan boord: 232m/h :9
 
Laatst bewerkt:
kijk voor de gein maar is naar blik op de weg, als ze met die camera in de auto inzoomen op de persoon die ze volgen (zegmaar 100 meter voor hun rijd iemand en die filmen ze beeldvullend) dan lijkt het echt 60 km/h wat ze rijden.

andersomgezegt, als je een camera op je motor monteerd met een fisheye (een lens met een overdreven groothoek beeld (zie bulletcams van DVD Mach2)) dan lijkt 100 km/h 200...

deze lens is niet bepaald groothoek.
en hij zal wel een tandje minder hebben staan waardoor de 220mph geen echte 220 is.
 
Tsja ik weet ook niet hoe of wat, weet wel dat een bridegestone vertegenwoordiger dat een keer verteld heeft.

Het verhaal van slip klopt inderdaad wat je verteld en banden worden inderdaad warm van die hoge snelheid
Maar je doet dit niet van amsterdam naar parijs ,...tis ffe een seconde aantippen en dan wil je heel graag weer terug naar voor ons begrijpelijke snelheden.
Van 100 naar 200km/per uur gaat vrijwel net zo makkelijk als van 200 naar 300km/per uur
En ja zelfs voor een standaard hayabusa 2000 model waar ik al een paar keer de 300km (op de teller) mee gepasseerd ben.
Dus het liniare verhaal van een turbo geblazen busa die liniair zo naar 350 knalt ziet er in mijn ogen dan ook wel betrouwbaar uit.

Aan de andere kant heb ik zelf een busa kindje in de box staan,.. dus ben misschien ook niet helemaal objectief maar weet wel wat de mogelijkheden zijn

Gr haya
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat het echt is.

Van 50mph (80.25km/h (=22m/s)) naar 220mph (353.1km/h (=98m/s)) in 20seconden Whoaaaaaaaaaa!!!

Da's een gemiddelde versnelling van 3,79m/s..... naar mijn mening is dat zeer goed mogelijk. Ik ben het echter met jullie eens dat ie zeeeeer linear heeeel erg hard gaat.

[edit] rekenfoutje[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat het echt is.

Van 50mph (80.25km/h (=22m/s)) naar 220mph (353.1km/h (=98m/s)) in 20seconden Whoaaaaaaaaaa!!!

Da's een gemiddelde versnelling van 3,79m/s..... naar mijn mening is dat zeer goed mogelijk. Ik ben het echter met jullie eens dat ie zeeeeer linear heeeel erg hard gaat.

[edit] rekenfoutje[/edit]

Als je zo goed kunt rekenen reken dan ook ff de remweg uit als je wilt
Wettelijk gezien is de remweg vertraging 45 meter/per sec

Ben benieuwd wat je uitkomst is
Je zal schrikken voor de afstand in meters die je nodig hebt om volledig tot stilstand te komen

Alleen de schrik seconde kost je al bijna 100 meter aan remweg en dan heb je nog steeds niet geremd
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan