dit is weer zo'n typisch geval....

Ik lul niet! Hij kijkt naar treinen, houdt onvoldoende afstand, anticipeert niet, weet wel dat de dame in kwestie in een auto rijdt met dikke bumpers (en dat ze zelf ook een aardig paar heeft)en is verder op zoek naar auto's en motoren met MF-stickers. Kortom is met van alles en nog wat bezig dat in het geheel niets van doen heeft me het besturen van een motorvoertuig en deelnemen aan het verkeer. Kan je wijzen op een 'domme actie van dat mens' (heb ik ook al vastgesteld!!!), maar je moet je wel afvragen waar ie zelf allemaal niet mee bezig was! Het is dus duidelijk geen nutteloze reactie. Opletten is dringend noodzakelijk voor elke bestuurder, maar motorrijders in het bijzonder! Die moeten helaas erg vaak de fouten van anderen corrigeren en dienen dus zelf erg bij de les te zijn en te blijven. Aan een dergelijke vaststelling is in mijn ogen niets nutteloos. Deze jonge motorrijder (in termen van ervaring) mag van geluk spreken dat ie het zelf kan navertellen. Het had ook geheel anders kunnen aflopen en dan had ie daar toch zelf ook een belangrijk aandeel in gehad!
Luister s.. ik heb dat mens niet echt bestudeerd.. ik weet alleen dat het eenvrouw was.. mijn reactie mbt de bumpers (die ik zag omdat ik al en stukje achter haar reed!) betrof echt alleen de auto!! en ja ik kijk naar treinen, mensen, auto's bomen als ik rijd en als ik 50 m achter iemand aanrijd dan heb ik genoed tijd om te remmen als iemand normaal remt voor diegenen voor hem/haar! al iemand vol op zn rem gaat staan terwijl er niemand voor diegene rijdt dan kan je dat weleens te laat opmerken en moet je uitwijken ipv eventueel op je plaat gaan!!en ik ben niet "opzoek" naar MF-stickers, maar wil er wel even naar kijken, wat niet wegneemt dat ik het overige verkeer in de gaten houd.. je kijkt naar de auto/motor/kentenkeplaat.remlichten, alles in 1 opslag.. als ik zie dat er 5 auto's voor elkaar rijden dan houd ik ze alle 5 in de gaten om te zien wanneer er 1 remt..maar t is en blijft tricky om met 130 VOL op de rem te gaan staan als automoblist, helemaal als er een motorrijder achter je rijdt.. ik reed er wel zeker 50m achter
 
Laatst bewerkt:
uitwijken als je niet hard genoeg remt vond ik wel ok eigenlijk.. en bij het uitwijken reed ik even met mn been tegen de vangrail aan.. vind zelf dat ik dat best goed heb gedaan eigenlijk....
 
uitwijken als je niet hard genoeg remt vond ik wel ok eigenlijk.. en bij het uitwijken reed ik even met mn been tegen de vangrail aan.. vind zelf dat ik dat best goed heb gedaan eigenlijk....

ik ook :)

heb niet alle post gelezen dus misschien is het al gezegd, maar zelf probeer ik meestal wat meer afstand te houden dan 2 sec. dat is in mijn ogen echt het minimum. Defensief rijden!

Maar toch goed gedaan :)
 
mss nog handig om te vermelden, het betreft hier een 3 baansweg; uitvoegstrook is de 4de baan!
 
Ik lul niet! Hij kijkt naar treinen, houdt onvoldoende afstand, anticipeert niet, weet wel dat de dame in kwestie in een auto rijdt met dikke bumpers (en dat ze zelf ook een aardig paar heeft)en is verder op zoek naar auto's en motoren met MF-stickers. Kortom is met van alles en nog wat bezig dat in het geheel niets van doen heeft me het besturen van een motorvoertuig en deelnemen aan het verkeer. Kan je wijzen op een 'domme actie van dat mens' (heb ik ook al vastgesteld!!!), maar je moet je wel afvragen waar ie zelf allemaal niet mee bezig was! Het is dus duidelijk geen nutteloze reactie. Opletten is dringend noodzakelijk voor elke bestuurder, maar motorrijders in het bijzonder! Die moeten helaas erg vaak de fouten van anderen corrigeren en dienen dus zelf erg bij de les te zijn en te blijven. Aan een dergelijke vaststelling is in mijn ogen niets nutteloos. Deze jonge motorrijder (in termen van ervaring) mag van geluk spreken dat ie het zelf kan navertellen. Het had ook geheel anders kunnen aflopen en dan had ie daar toch zelf ook een belangrijk aandeel in gehad!





HE'S BACK HEEEEEEE HEWI
 
Terug
Bovenaan Onderaan