dit is weer zo'n typisch geval....

TDM900

Die hard MF'er
28 dec 2003
384
0
Amsterdam
aftrappen die spiegels!!!!!lees:
A10 vanaf den haag, net voor de afslag VU; de uitvoestrookis zo'n 900m lang las ik me niet vergis; er rijdt een nieuwe saab2,3 turbo voor mij (da's ongeveer 200 PK!) met een vrouw erin; ze rijdt helemaal links en aan het begin van de uitvoegstrook richting afslag besluit ze opeens dat ze nara links wil; maar er reden nog auto's rechts van haar die ze aan het inhalen was (gangetje of 130); wat doet mevrouw: ze trapt vol op r rem, ik rijd 2 seconden achter haar, maar kon niet meer op tijd remmen, dus wijk uit naar de vangrail, gelukkig bleef ik rechtop maar heb wel auw aan mn been. ze trapt vol op r rem om de auto die ze aan het inhalen was voor te laten gaanom dan zelf naar rechts te gaan!!!!!!wat en enorme trut was dat!! een beetje inzicht zou wel handig zijn gewest, trap je gas in met je automaat, je bent als een speer weg, ga verder met t inhalen en ga dan naarrechts en dan zou ze halverwege de uitvoegstrook nog kunnen uitvoegen!! ik schrok me de tering!!!!!!!!
 
Typisch geval van oogkleppen en angst. Gelijk van de weg halen dat soort figuren.
Sinds dat ik met mijn kersverse dochter in de auto zit, kom ik om 1 of andere reden overal van die idioten tegen.

Ik blijf er ook bij dat motorrijders de beste koekblikrijders zijn!!
 
Ik blijf er ook bij dat motorrijders de beste koekblikrijders zijn!!

:^

Er zijn idd genoeg mensen met te weinig inzicht :( .. En jammer genoeg worden wij als motorrijders daar weleens slachtoffer van..
 
dat laatste ben ik zeker met je eens.. ik rijd nu ong 5 maanden motor en als ik soms in de auto van mnvriendin rijd dan valt t haar ook op dat ik constant om me heen kijk.. ik merk zelf ook wel dat ik beter auto ben gaan rijden (al is t maar omdat ik alle moto's en auto's afga op om te kijken of ze een MF-sticker hebben!!)
 
aftrappen die spiegels!!!!!lees:
A10 .............. ze trapt vol op r rem, ik rijd 2 seconden achter haar, maar kon niet meer op tijd remmen, dus wijk uit naar de vangrail, gelukkig bleef ik rechtop maar heb wel auw aan mn been. ze trapt vol op r rem om de auto die ze aan het inhalen was voor te laten gaanom dan zelf naar rechts te gaan!!!!!!wat en enorme trut was dat!! een beetje inzicht zou wel handig zijn gewest, trap je gas in met je automaat, je bent als een speer weg, ga verder met t inhalen en ga dan naarrechts en dan zou ze halverwege de uitvoegstrook nog kunnen uitvoegen!! ik schrok me de tering!!!!!!!!

Twee seconden bij 130km/h? Dat is dan ruim 70 meter afstand van je voorligger! En dat kan je niet beremmen? Dan heb je toch echt te weinig afstand gehouden! Mijn vraag is dus: waren het echt wel '2 seconden' afstand?? Tweede punt is dat dit traject op de A-10 bij mijn weten een 100 km/h traject is (ook buiten de reikwijdte van de GATSO-kasten). Derde punt: ter hoogte van afslagen dient men rekening te houden met dit dit gedrag van medeweggebruikers. Hoewel de wijze van snelheidsvermindering op de hoofdrijbaan zeker niet de schoonheidsprijs verdient, gebeurt dit erg vaak, zeker door personen die ter plaatse niet/weinig bekend zijn. En in de vakantieperiode kom je die ook nog wel eens tegen.

Jammer dat je een en ander met pijn in je been moet bezuren! Ik lees overigens dat je pas enkele maanden een motorrijbewijs hebt en erg op MF-stickers let. Niet doen. Letten op waar je mee bezig bent.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat het ongeveer 50/60 m was, dat wete ik wel zeker.. ik keek zelf net de richting de trein, j everwacht nl niet dat ieman op e linkerbaan plots remt; toen ik keek was t nog meter of 30, en toen was ze al heel hard aan t remmen, toen ik haar via de vangrail voorbij ging reed ik 50 of 60, mss dat ik niet harder durfde te remmen omdat ik dan wellicht op mn plaat zou gaan. zij remde echt heel hard af...
 
Laatst bewerkt:
........ik keek zelf net de richting de trein, j everwacht nl niet dat ieman op e linkerbaan plots remt; toen ik keen was t nog meter of 30, en toen was ze al heer hald aan t remmen, toen ik haar via de vangrail voorbij in reed 50 of 60, mss dat ik niet harder durfde te remmen omdat ik dan wellicht op mn plaat zou gaan. zij remde echt heel hard af...


En ook niet naar de trein kijken dus!
 
Twee seconden bij 130km/h? Dat is dan ruim 70 meter afstand van je voorligger! En dat kan je niet beremmen? Dan heb je toch echt te weinig afstand gehouden! Mijn vraag is dus: waren het echt wel '2 seconden' afstand?? Tweede punt is dat dit traject op de A-10 bij mijn weten een 100 km/h traject is (ook buiten de reikwijdte van de GATSO-kasten). Derde punt: ter hoogte van afslagen dient men rekening te houden met dit dit gedrag van medeweggebruikers. Hoewel de wijze van snelheidsvermindering op de hoofdrijbaan zeker niet de schoonheidsprijs verdient, gebeurt dit erg vaak, zeker door personen die ter plaatse niet/weinig bekend zijn. En in de vakantieperiode kom je die ook nog wel eens tegen.

Jammer dat je een en ander met pijn in je been moet bezuren! Ik lees overigens dat je pas enkele maanden een motorrijbewijs hebt en erg op MF-stickers let. Niet doen. Letten op waar je mee bezig bent.


:^
 
Twee seconden bij 130km/h? Dat is dan ruim 70 meter afstand van je voorligger! En dat kan je niet beremmen? Dan heb je toch echt te weinig afstand gehouden! Mijn vraag is dus: waren het echt wel '2 seconden' afstand?? Tweede punt is dat dit traject op de A-10 bij mijn weten een 100 km/h traject is (ook buiten de reikwijdte van de GATSO-kasten). Derde punt: ter hoogte van afslagen dient men rekening te houden met dit dit gedrag van medeweggebruikers. Hoewel de wijze van snelheidsvermindering op de hoofdrijbaan zeker niet de schoonheidsprijs verdient, gebeurt dit erg vaak, zeker door personen die ter plaatse niet/weinig bekend zijn. En in de vakantieperiode kom je die ook nog wel eens tegen.

Jammer dat je een en ander met pijn in je been moet bezuren! Ik lees overigens dat je pas enkele maanden een motorrijbewijs hebt en erg op MF-stickers let. Niet doen. Letten op waar je mee bezig bent.

Wat lul je nou :? los van het feit dat ie met wat ervaring wl. makkelijk op had kunnen anticiperen, is en blijft het gewoon een domme actie van dat mens in die Saab......

Kortom een totaal nutteloze reactie,..
 
Ik zie ook maar 1 optie voor die egocentrische trut (die denkt dat ze alleen op de weg zit):

full
 
koekblikmodus aan{

Als er ook maar één het er in z'n hoofd haalt om bij een onverhoopte fout mijnerzijds of van m'n meisje, 't in z'n botte asociale kop haalt om ook maar naar m'n buitenspiegel te kijken, als ik een beweging maak die 'm niet aan staat, dan....

koekblikmodus uit}

Tja, dat krijg je van bumperkleven hè ;)
 
koekblikmodus aan{

Als er ook maar één het er in z'n hoofd haalt om bij een onverhoopte fout mijnerzijds of van m'n meisje, 't in z'n botte asociale kop haalt om ook maar naar m'n buitenspiegel te kijken, als ik een beweging maak die 'm niet aan staat, dan....

koekblikmodus uit}

Tja, dat krijg je van bumperkleven hè ;)
Ik weet niet wat je daar tegen wilt doen, want bij de tijd dat jij *krak* hoort ben ik 100 meter verderop :9
 
Misschien heb ik wel een fotografisch geheugen voor kentekenplaten he? En misschien zijn er bronnen waaruit dat de kentkenhouder heel snel achtehaald is 8-)

Mar maak je geen zorgen hoor! Ook in m'n koekblik ben ik motorrijder :]
 
Wat lul je nou :? los van het feit dat ie met wat ervaring wl. makkelijk op had kunnen anticiperen, is en blijft het gewoon een domme actie van dat mens in die Saab......

Kortom een totaal nutteloze reactie,..


Ik lul niet! Hij kijkt naar treinen, houdt onvoldoende afstand, anticipeert niet, weet wel dat de dame in kwestie in een auto rijdt met dikke bumpers (en dat ze zelf ook een aardig paar heeft)en is verder op zoek naar auto's en motoren met MF-stickers. Kortom is met van alles en nog wat bezig dat in het geheel niets van doen heeft me het besturen van een motorvoertuig en deelnemen aan het verkeer. Kan je wijzen op een 'domme actie van dat mens' (heb ik ook al vastgesteld!!!), maar je moet je wel afvragen waar ie zelf allemaal niet mee bezig was! Het is dus duidelijk geen nutteloze reactie. Opletten is dringend noodzakelijk voor elke bestuurder, maar motorrijders in het bijzonder! Die moeten helaas erg vaak de fouten van anderen corrigeren en dienen dus zelf erg bij de les te zijn en te blijven. Aan een dergelijke vaststelling is in mijn ogen niets nutteloos. Deze jonge motorrijder (in termen van ervaring) mag van geluk spreken dat ie het zelf kan navertellen. Het had ook geheel anders kunnen aflopen en dan had ie daar toch zelf ook een belangrijk aandeel in gehad!
 
Laatst bewerkt:
Tsja, het blijf listig bij een in- of uitvoegstrook.

Sowieso is op dat soort punten afstand houden belangrijk maar mijn ervaring is dat als je 70 meter afstand hebt er zeker 2 koekblikken tussenschieten.

Wat een muts in die Saab. Was waarschijnlijk aan het bellen...???
 
Ik lul niet! Hij kijkt naar treinen, houdt onvoldoende afstand, anticipeert niet, weet wel dat de dame in kwestie in een auto rijdt met dikke bumpers (en dat ze zelf ook een aardig paar heeft)en is verder op zoek naar auto's en motoren met MF-stickers. Kortom is met van alles en nog wat bezig dat in het geheel niets van doen heeft me het besturen van een motorvoertuig en deelnemen aan het verkeer. Kan je wijzen op een 'domme actie van dat mens' (heb ik ook al vastgesteld!!!), maar je moet je wel afvragen waar ie zelf allemaal niet mee bezig was! Het is dus duidelijk geen nutteloze reactie. Opletten is dringend noodzakelijk voor elke bestuurder, maar motorrijders in het bijzonder! Die moeten helaas erg vaak de fouten van anderen corrigeren en dienen dus zelf erg bij de les te zijn en te blijven. Aan een dergelijke vaststelling is in mijn ogen niets nutteloos. Deze jonge motorrijder (in termen van ervaring) mag van geluk spreken dat ie het zelf kan navertellen. Het had ook geheel anders kunnen aflopen en dan had ie daar toch zelf ook een belangrijk aandeel in gehad!


Ok, op de een of andere reden had ik het als kritiek opgevat,..

Vrouw heeft een domme actie gedaan, en dan zou ik niet zitten te wachten op een corrigerend verhaaltje, ik zou stoom willen afblazen,. daarna is het tijd voor zelf evaluatie, en niet eerder,..

Then again, ik ben de topic starter niet, zullen het er maar op houden dat je het deed met de beste bedoeling...
 
Terug
Bovenaan Onderaan