Dit kan mijn nieuwe bike worden. Meningen AUB

15 aug 2004
79
0
Buren (Gld)
Suzuki TL 1000 R.
Bouwjaar '98
km. stand. 21000 (teller staat op 12400, teller vervangen i.v.m. kapotte water temp display :? :? .

Rechter zij-scherm had krassen deze is opnieuw gespoten (volgens zwager, die zelf spuiter is) erg profesioneel.

rechter voorvork keering lijkt mij lek, was vettig randje te zien op de binnen poot, indicatie lekke keering??

en de achterband moet voor volgend seizoen vervangen worden.

verder ziet hij er echt super uit!!

ketting en tandwielen goed.
geen slijtage of krassen te zien aan ,uitlaat ,stepjes ,spiegels ,andere kuipdelen etc.

stalen remleidingen.

duble buble ruitje.

BOS Carbon uitlaten (originele er ook bij)

prijs is vast 5500,- euro.

full


jullie meningen aub.
 
Geen verkeerde fiets.

Onthoud wel dat dit een motor is die toch wel eisen aan zijn berijder stelt, veel meer nog als de "beruchte" '98 R1. Maar als je hem aankan is dit een hele snelle motor.
 
Das niet duur voor een TLR :o Zeker met de extra,s die er al op zitten. Ik weet niet wat het kost om de keerring te reparareren maar dan nog is tie niet duur. En achterbandje moet elk seizoen of zelfs 2 X per seizoen afhankelijk je rijstijl vervangen worden :] Heb je er al wel een proefrit op gemaakt ?


[reclamemodus]er staan hier ook een paar TLR-en te koop op dit forum[/reclamepodus]
 
Heb gister i.v.m. regen korte proefrit gemaakt.
ga woensdag terug voor een lange rit ,en zal dan ook besluiten wel of niet tot de koop over te gaan.

Is de TL 1000 R dan echt zo'n vreselijke brute machine om mee te rijden ,en waarin uit zich dat ,ik heb altijd gedacht dat een twin, gemoedelijker is dan een 4 cilinder. mooier koppel en niet zo piekerig..
 
Heb gister i.v.m. regen korte proefrit gemaakt.
ga woensdag terug voor een lange rit ,en zal dan ook besluiten wel of niet tot de koop over te gaan.

Is de TL 1000 R dan echt zo'n vreselijke brute machine om mee te rijden ,en waarin uit zich dat ,ik heb altijd gedacht dat een twin, gemoedelijker is dan een 4 cilinder. mooier koppel en niet zo piekerig..
Een twin iig de TLR of de TLS zijn zeker niet gemoedelijker als een 4 cilinder. Vooral bij lagere snelheden is de TL wat onhandig maar dat went wel. Het schijnt wel op te lossen te zijn met een powercommander en/of een tandje meer aan het tandwiel achter. Dat veel mensen hem bruut vinden komt door oa door z,n enorme koppel waardoor hij behoorlijk accelereerd. De TLS is wat feller als de TLR maar de TLR heeft een hogere top en rijdt totaal anders. Ik heb ze beiden gehad dus kan het mooi vergelijken :)
 
ik vind 5500 weinig geld, laat idd een second opinion maken...

maar als ie goed blijkt te zijn zeker doen...

kheb er zelf ook 1 en het is idd smullen op zo een fiets...
 
Een twin iig de TLR of de TLS zijn zeker niet gemoedelijker als een 4 cilinder. Vooral bij lagere snelheden is de TL wat onhandig maar dat went wel. Het schijnt wel op te lossen te zijn met een powercommander en/of een tandje meer aan het tandwiel achter. Dat veel mensen hem bruut vinden komt door oa door z,n enorme koppel waardoor hij behoorlijk accelereerd. De TLS is wat feller als de TLR maar de TLR heeft een hogere top en rijdt totaal anders. Ik heb ze beiden gehad dus kan het mooi vergelijken :)
ik heb twee tandjes meer achter en een powercommander
dit scheelt al met het bekende bokken
 
Zijn die TL1000 (s en r) niet superslecht te rijden, ik hoor verhalen dat het frame niet deugt, dat het moeilijk te sturen is en ga zo maar door...
 
Een twin iig de TLR of de TLS zijn zeker niet gemoedelijker als een 4 cilinder. Vooral bij lagere snelheden is de TL wat onhandig maar dat went wel. Het schijnt wel op te lossen te zijn met een powercommander en/of een tandje meer aan het tandwiel achter. Dat veel mensen hem bruut vinden komt door oa door z,n enorme koppel waardoor hij behoorlijk accelereerd. De TLS is wat feller als de TLR maar de TLR heeft een hogere top en rijdt totaal anders. Ik heb ze beiden gehad dus kan het mooi vergelijken :)

Goed, doe dat dan ook eens. Vertel ons eens welke jouw voorkeur heeft en waarom. Lijkt mij leuk om te lezen.
 
Ziet er goed uit en lijkt me absoluut niet te duur voor zo'n bike.

Wellicht ff een keurinkje laten doen door een motorzaak
 
Prijs is wel redelijk.Niet echt goedkoop maar ook niet duur.Personelijk zou ik hem niet kopen.Maar als jij je happy voelt op die fiets en je vind hem heerlijk rijden en je kan hem veroorloven,waarom zou je hem dan niet kopen?
In ieder geval veel succes met je keuze!! :]
 
Zijn die TL1000 (s en r) niet superslecht te rijden, ik hoor verhalen dat het frame niet deugt, dat het moeilijk te sturen is en ga zo maar door...
zijn alle dingen die je hoort waar ?
alleen de eerste frames van de S scheuren soms en meestal als er best ruig mee om wordt gegaan
moeilijk sturen :?
ach je moet ook meteen die 190 opburnen en er een 180 opgooien
 
jezus O-) wat een lelijk model |( dat kontje :X opening onder tank :X zwaar ogend frame :X moet ik doorgaan 8-) :+
 
dit zag ik dus,kijkt effe makkelijker,enne die opening onder de tank daar is yamaha bij de R1 ook maar weer afgestapt bij het laatste model,tis geen :r porum.
sorry dat ik effe eerlijk mag zijn,gelukkig moet je hem nog kopen :?
full
 
gelukkig verschillen smaken he piet?

anyway... ik vind het een vette bike, zeker dat kontje

zeg dat nou niet hardop de eigenaar kijkt hier meaby too,krijg je niks extra/meer van de prijs af '(

ik wil je wel helpen met het een en ander uitgummen,ben de beroerdste niet :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan