dit moet vervangen worden..

TheRock

MF veteraan
24 mrt 2009
4.530
0
Den Haag
ik weet niet precies hoe het heet, maar het is de verbinding tussen blok en uitlaat dat gebroken is
het is van een Honda CB 500 uit 1995

het maakt nu een enorm hard geluid, alsof ik ineens een Harley rijd ofzo

bij een garage zou dit ongeveer 200+ euro kosten

weet iemand of dit goedkoper kan? en mag ik wel nu zo rijden? ik bedoel kwa geluid is het nu ontzettend hard

alvast bedankt voor jullie reacties

foto's

9721118-lg.jpg

9721117-lg.jpg

9721116-lg.jpg

9721115-lg.jpg

9721114-lg.jpg

9721113-lg.jpg
 
1. Nee hier mag je niet mee rijden volgens de wet
2. Zo te zien zijn je voorbochten totaal doorgeroest en dat kan wel duur worden aangezien de uitlaat en demper 1 geheel zijn bij dit type motorfiets. (als ik me niet vergis)
 
zo zo wat een snelle reacties :)

ok dus ik mag NIET zo rijden

en ja het klopt dat het één geheel is en dat het ook veroest is

lassen? hmm, dat is meer een tijdelijke oplossing neem ik aan?
 
zo zo wat een snelle reacties :)

ok dus ik mag NIET zo rijden

en ja het klopt dat het één geheel is en dat het ook veroest is

lassen? hmm, dat is meer een tijdelijke oplossing neem ik aan?

Een vriend van me heeft bij mijn eerste ,motor dit opgelost door er flenzen van een traps van een fiets er op te lassen. Is daarnaat nog jaren goed gebleven dus tijdelijk nee meer een permanente oplossing.
 
Verroeste bochten. Je kan eens kijken bij Motad wat die hebben. Ik heb zelf Motad voorbochten, nadeel vind ik wel dat ze snel verkleuren. Ze zijn wel goedkoper dan de fabrieksonderdelen.
 
zo zo wat een snelle reacties :)

ok dus ik mag NIET zo rijden

en ja het klopt dat het één geheel is en dat het ook veroest is

lassen? hmm, dat is meer een tijdelijke oplossing neem ik aan?
In eerste instantie heb ik GUN GUM gebruikt, dat werkt prima. Wel eerst even een alutape er overheen trekken. Het houdt best lang.

Daarna heb ik gelast, dat ging niet helemaal zoals het hoort, aangezien een laspit best heet word en een bocht vrij dun is, daar brandt je zo weer een gat in.

Uiteindelijk heb ik 7 maanden met twee gerepareerde bochten gereden. Toen heb ik die nieuwe gekocht, maar nieteens omdat er toen weer een lek in zat, meer voor mezelf dat het goed spul was/is.
 
die zaak waar ik vanochtend was zou het totaal vervangen voor 205 euro
dan zou t weer nieuw zijn
maar op dit moment kan ik slechts 100 euro kwijt

(nog steeds opzoek naar een 2e hands)
 
Als je weinig te besteden hebt zoek je toch ff iemand (vriend kennis) die GOED kan lassen??
ook van een dun stukje metaal valt nog wel wat te maken.

dan kost t je hooguit een kistje bier of n fles Bacardi toch??

en dan gewoon weer :] :]

wat betreft het niet mogen rijden...
kijk eens naar iedereen met n sportuitlaat zonder db-killer die mogen officieel ook niet op de openbare weg komen. Dus ik zou me niet al te druk maken 8-)
 
Het is lullig maar je mag gewoon niet rijden met een lekke uitlaat of race uitlaat. We moeten hier natuurlijk niet aansporen tot het overtreden van de wet. ;)

Een goede lassert zou het wel kunnen fiksen maar niet iedereen heeft natuurlijk een kennis die dat voor weinig doet. Als je het laat doen door een bedrijf ben je vast goedkoper uit dan een nieuwe uitlaat maar het komt waarschijnlijk wel dichtbij. Dan heb je voor een paar ekkies meer een gloedjenieuwe. :)
 
daar heb je gelijk in

ik zal s vragen aan mijn oom (automonteur) of die tijd heeft om dit gat dicht te lassen, alleen is hij niet meer de jongste...
anders eind volgend maand een nieuwe zetten
 
ach joh, ga gewoon een rondje maken op ebay. koop zo'n uitlaat voor een paar tientjes en laat iemand hier op mf het monteren voor je! ben je misschien 75 euro kwijt, met nieuwe pijp en alles!
 
In eerste instantie heb ik GUN GUM gebruikt, dat werkt prima. Wel eerst even een alutape er overheen trekken. Het houdt best lang.

Daarna heb ik gelast, dat ging niet helemaal zoals het hoort, aangezien een laspit best heet word en een bocht vrij dun is, daar brandt je zo weer een gat in.

Uiteindelijk heb ik 7 maanden met twee gerepareerde bochten gereden. Toen heb ik die nieuwe gekocht, maar nieteens omdat er toen weer een lek in zat, meer voor mezelf dat het goed spul was/is.

GunGUm op die plek heb ik ook geprobeerd. Gaat maar even goed .
 
Om dit te lassen zal echt niet meevallen, gezien de staat waarin de rest van de pijp is. Ook is het niet een simpel stukje rechte pijp maar heeft ook een rand waarmee dit in je poort valt en opgesloten wordt door je uitlaat beugel. Enige juiste lijkt mij om inderdaad te proberen een gebruikte pijp ergens te scoren.
 
Om dit te lassen zal echt niet meevallen, gezien de staat waarin de rest van de pijp is. Ook is het niet een simpel stukje rechte pijp maar heeft ook een rand waarmee dit in je poort valt en opgesloten wordt door je uitlaat beugel. Enige juiste lijkt mij om inderdaad te proberen een gebruikte pijp ergens te scoren.

dat kun je zo vanaf een foto amper beoordelen me dunkt.

mijn pijp zag er veel beroerder uit maar helemaal hard, zelfde euvel en gewoon laten lassen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan