Dit was pas stom (klapper)

Robberobbe

MF veteraan
29 apr 2004
2.579
32
Den Haag
Ok, wat er gebeurde....

Mijn Kawa Z1000 had een tijdje stil gestaan. Draadboom problemen enzo.
Problemen waren opgelost maar alleen de startmotor deed het niet. Dus aanduwen.
Dat ging niet meteen lekker of zo...
Dus een maat van me zei: aanduwen en er pas opspringen als de koppeling los is en de motor loopt. Punt was dat (uiteraard) de choke open stond.
Je raad het al. Ik rende er naast, liet de koppeling los, en voor ik er op wilde springen sloeg hij aan. Met het stuur in mijn handen rende ik er achteraan recht op een lantarenpaal af. Sturen ging niet. Er op springen ook niet. Keuze, samen op de paal klappen en het ziekenhuis in of motor los laten. De keuze viel op de laatste mogelijkheid. De Z ging er (zonder mij) als een speer vandoor, maakte een fraaie bocht en boorde zich toen in de neus van een VW bus waar, zo bleek achteraf, 3500Km op de teller stond, Gevolg, vette deuk in de bus, Z vette schade (1600 Euro) en een woedende VW eigenaar. Totale schade, zo'n 6000 Euries..
Hoe had ik zo stom kunnen zijn!!

Tip: bij aanduwen eerst er op springen en dan pas de koppeling loslaten.

GreetZ.
 
ach welja. hoe hard rijdt zo'n fiets nou helemaal op de choke. en er zat geeneens iemand op.
 
Dit zijn (na een afkoel periode :P )de leukste ongelukken. Over een jaar kan je er zelf ook wel om lachen.

Ik kon het toch niet laten om te glimlachen. :Y
 
Als ik het goed begrijp hing je er nog aan (anders had je niet een mogelijkheid 1, samen tegen de lantaarnpaal).
Misschien een raar idee maar had je niet beter de koppeling kunnen inknijpen :?
Of als je er maar met je vingertopjes aan hing stuur aan 1 kant los laten zodat je terplekke omvalt. Met die snelheid heb je zelf hooguit een paar schaafplekken en de motor een koppeling/remhandle en/of een voetsteuntje.
Waarschijnlijk allebei domme ideeën, zal wel aan mij liggen maar een grote massa stuurloos op een onbekende bestemming af laten gaan was voor mij in elk geval geen optie :X
 
Nou aan mij heb je eentje die in ieder geval niet glimlacht.

Verrot voor je dat je dat zo moest meemaken.

Wel fijn dat je het post, weet de rest iig hoe het niet moet...
 
tip voor de volgende keer: geef geen gas bij het aanduwen. Zo heb ik mijn motor weleens over de kop gekregen.

Aanduwen, motor slaat aan en maakt een wheely over de top heen. Stond toen ook een beetje beteuterd te kijken.
 
HA HA HA (sorry) :o

Ik heb als tiener ook een keer zo'n actie gehad, tijdens het aanduwen zag ik dat de sleutel niet goed zat in het contact, tijdens duwen ff goed gezet... :N

resultaat, 100 mtr hangen, met een beste vaart.... je trekt automatisch het gas open als je er aan hangt......

Toen ging de offroad richting het suikerbieten land.... te laat los gelaten en dus een paar beste blauwe plekken..... :(

Voor de mensen die niet weten hoe hard een suikerbiet is en deze er uit ziet...

Ga maar eens kijken bij een boer en probeer zo'n biet maar eens uit de grond te trappen..... dat probeer je geen 2e keer..... :N (dan laat je de bike echt liever los om een paar gekneusde ribben te voorkomen )

Dus conclusie, rennen, springen, koppeling los..... OH ! :o (1) en niet in de 2e versnelling maar in de 1e......

OH ! :o (2); niet omvallen als ie blokkeert tijdens het laten gaan van de koppeling,

dat heeft me al een keer een zijdeksel gekost :X (XV 920 met extra compressie)

Suc6 met de afhandeling :Y

Grtzzz Simon. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Tering tietuh, wat ontzettend lomp zeg!

Maar goed, iig. niemand gewond, da's het belangrijkste. Klote voor je ego, dat dan weer wel. Dapper om het hier neer te zetten, dat ook! En de schade, ja, da's een gepeperde rekening... Hopelijk goed verzekerd allemaal.

Maar goed, dat flik je dus iig. nooit meer gok ik zo. ;)

Succes met de schaderegeling!
 
Terug
Bovenaan Onderaan