Dit weekend gekocht Honda xr500r SM

Gerard-030

Die hard MF'er
5 sep 2009
447
0
Utrecht
Hallo,

dit weekend eigenaar geworden van een Honda xr500r uit 1981 waaraan een hoop verandert is. Ik heb de motor gekocht met het idee om er nog het 1 en ander aan te veranderen
daarvoor zou ik graag wat tips willen krijgen

Als eerst zou ik willen weten of het frame van een 500 uit 81 overeenkomt met andere modellen en bouwjaren en zijn er zadels met achterspartbord van bepaalde modellen zo over te zetten

Ik zal kijken of ik nog wat foto's kan plaatsen maar met me iPad gaat dat wat lastiger, is al de 3x dat ik dit bericht wil plaatsen :)
 
full

Nu nog frame coaten velg naven spuiten blok spuiten en kappen veranderen met zadel
In ieder geval nog een hoop te doen
 
_O- _O- hahahaha mooi ding :')

Wat zijn je plannen ermee?

-Ander kleur frame om eens te beginnen?
- orgineel plastic zoeken ?
- ander kleur naven ?

Veel succes ermee :Y
 
Frame word inderdaad gelijk gecoat en ik wil de achterkant en zadel een wat modernere look geven
Ik ben wel wat sites tegengekomen waar ze plastic verkopen van UFO misschien dat ik daarmee iets doe met een bijpassend zadel.

Als het goed is zit er op de motor het 1 en ander op wat niet origineel is, kan iemand mij vertellen welke onderdelen dat zijn, de koplamp kan ik wel zien maar de rest is voor mij nog een vraag
 
Enige originele is het blok, de uitlaatbocht, het frame, de achternaaf, de achterbrug en de zijkappen.
 
Mijn god, ik maar denken dat ik altijd lelijke barrels koop hahaha

Ben benieuwd hoe-ie wordt als-ie af is, succes!
 
Kijk dat is precies wat ik wil

Een tracker lijkt me ook wel heel gaaf, maar denk dat daarbij nog meer komt kijken, al lijkt het dat je er alleen maar onderdelen afhaald en een klein zadeltje opzet
 
Met Tracker bedoel je Flat-tracker.
Google daar maar eens op, dan kom je nog veeeeeel meer leuke fietsen tegen
 
Doe maar SM dan.

Wel een 2t maar wellicht voor inspiratie:

CR500 '98 ombouwen naar SM project.

Ja is ook niet echt mijn ding maar je gaat zoeken op je motor type en dan zie je van alles wat ze er van maken, best leuk om te zien.

bedankt nog voor de link ben nu als sinds ik de motor heb hier van alles aan het bekijken en in de tussen tijd probeer ik me motor te kicken, wat me nog niet lukt... Hij werkt wel want bij het kopen deed hij het een paar keer achter elkaar voor. Maarja dat is een handigheid die ik nog onder de knie moet krijgen
 
leuke basis!

standaard plug n play plastic om hem wat modernere look te geven bestaat volgens mij niet.
Een Cr of CRF achterspatbord kun je redelijk gemakkelijk pas maken.
Zijschilden kun je ook van een CRF nemen maar is een hoop werk.
je kunt originele zijschilden kopen en die wat inkorten, ziet ook wat sneller uit.
koplamp zou ik zo laten, vind ik wel vet, anders universeel kapje erop.
dat rare spatbord zou ik ook eraf halen en een universeel SM spatbordje
Frame en naven inderdaad een iets minder Mattel kleurtje geven
Zadel kun je ook wel een nieuwe hoes (universeel) voor krijgen en misschien een stuk schuim eraf snijden voor een wat smaller zadel.

ik zou er geen flat tracker van maken. Mocht je dat doen wil ik je voorvork wel overnemen ;)
 
Nee joh! Die afschuwelijk veel te grote (duke?) koplamp er meteen af! Er moet natuurlijk een enduro voorkant op.
Verder zou ik voor de look gaan zoals ik die foto hierboven stuurde. Dus even opzoek naar een iets nieuwere tank/kappenset incl buddy.
 
al 3 dagen geprobeert de motor aan te kicken en het lukt me nog steeds niet, bij het kopen heeft hij het nog een keer voor gedaan en die dag hebben we de motor iets van 4keer gestart

nu ik het zelf wil proberen lukt het me niet. ik heb alle filmpjes al gezien en hier van alles gelezen.
eerst dacht ik 3x naar beneden helemaal doorkicken (rustig) en daarna omhoog en als het palletje klik zegt dan iets om hoog en dan zonder twijfel naar beneden trappen.

of kan ik beter gewoon op gevoel gaan, door kicken tot dat je weerstand voelt dat je bijna op je kickstart kan staan en dan iets omhoog en dan kicken.

ik wist wel dat het in t begin ff oefenen is maar dat ik de motor helemaal niet aankrijgt... :(
 
Nee joh! Die afschuwelijk veel te grote (duke?) koplamp er meteen af! Er moet natuurlijk een enduro voorkant op.
Verder zou ik voor de look gaan zoals ik die foto hierboven stuurde. Dus even opzoek naar een iets nieuwere tank/kappenset incl buddy.

Mijn idee....die koplamp is niet om aan te zien :N
Hopelijk heb je erg weinig voor deze fiets betaald....
 
Ik denk dat je te weinig kracht zet icm verkeerde techniek. Krijgt iemand anders hem nu wel gestart? Meer spinazie eten :P

helaas niemand in de buurt die hier verstand van heeft en als ik iemand moet inschakelen word het een motorzaak zoals powermotors of snelmotoren, nu zijn dat wel de kenners bij mij in de buurt maar wilde niet al te veel uitgeven aan deze motor
vooral niet omdat hij het hoort te doen :P

morgen heb ik wat vrienden over de vloer en dan maar ff in ze 2 zetten en achteruit lopen tot dat je de weerstand voelt en koppeling in en proberen aan te lopen
moet je daarbij de shoke uit doen en ook geen gas geven net zoals je hoort te kicken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan