Diverse probleempjes 50cc blok

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark2201

Rookie
13 mei 2021
1
0
Hallo allemaal! Als nieuw lid stel ik me graag eerst even voor. Mijn naam is Mark, ben 20 jaar en woon in het hoge noorden. Sinds een paar weken trotse eigenaar van een AGM Caferacer 50cc (A-rijbewijs was me nog te duur :P)

Bij de testritten geen problemen gezien, gevoeld en gehoord. Inmiddels heb ik een paar ritten gemaakt en zijn er een paar probleempjes:

-Bij een warme motor start ie slecht, erg ongemakkelijk als je voor een brug staat en weg wil rijden. Komt dit doordat de bougie nat wordt en verzuipt?
-Bij de eerste en tweede rit hoorde ik een harde tik bij de versnellingsbak, alsof er een steen hard tegen de onderkant aankwam. Had ik vandaag niet tijdens een langere rit. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
-Bij het gebruiken van de kickstart blijft de (koude) motor 2 seconde draaien en valt daarna uit. Met elektrische start blijft ie wel draaien. Is de vonk van de bougie te zwak?
-Er trilt iets in de uitlaat op een hoge frequentie (dus niet alsof er iets tegen de buitenkant tikt). Is het mogelijk om de uitlaat volledig te verwijderen door enkel de bouten los te maken? Of zijn er meer handelingen die vooraf gedaan moeten worden?

Tijdens het rijden blijft ie altijd goed op snelheid en accelereren is elke keer constant.

Ik heb zelf geen ervaring met brommers/motoren maar doe het liefst zoveel mogelijk zelf. Binnenkort ga ik in ieder geval de olie(filter) vervangen en de kleppen stellen indien nodig. Maar het lijkt me niet dat daarmee de problemen opgelost worden.
Mocht iemand in het mooie Friesland wonen en er naar willen kijken, dan kan dat uiteraard!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan