Diversion 1994 - XJ600S

L.Hodiamont

Rookie
22 mrt 2006
17
0
Landgraaf
Ik heb een vraagje m.b.t. mijn Motor.
Ik heb een lek in mijn achter band en moet deze gaan vervangen.
Nu lees ik vanallerhand over Diagonaal en Radiaal banden.
Wat is volgens jullie rijders nou de beste band voor een Motor?

Tevens ben ik op zoek naar een verlaging voor de DUO steps of een verhoging van het Zadel?

Kan iemand mij helpen?

Aub info

Leon
 
Er is geen zogenaamde "beste band", er zijn wel verschillende goeje banden, en ook minder goeje, en meschien zelfs slechte ....
Het verschil zit hem in de individuele appreciatie van de motorrijder en zijn rijstijl.
De een heeft liever wat plakkerige banden om scherp de bocht door te gaan. De andere heeft liever wat hardere toerbanden die lang meegaan en zuinig zijn. Sommgen willen liever een band die prima presteert in regenweer, maar dan weer minder in supersnelle bochten. En nog een andere heeft liever extra goejkope die dan maar wat minder comfortabel sturen ...
Michelin heeft goeje, Metzeler heeft goeje, allemaal hebben ze goeje.
Als je zelf niet echt een voorkeur hebt voor een band, en ook niet voor een rijstijl, dan kun je best de keuze over laten aan je dealer/garagist waar je je onderhoud laat doen. Veelal krijg je daar korting (Ik krijg 10% op mijn banden omda ik ook mijn onderhoud laat doen bij diezelfde).
Metzeler levert goeje allround banden .. ze blinken niet uit in een of ander discipline, maar presteren gemiddeld behoorlijk.
Maar iemand anders zal presies tzelfde vertellen van een ander merk ...
Maare welke je ook koopt: kies uit "gekende merken", liever geen obscuur Aldi banden merk.
En loop es rond op het forum hier .. massas bandenvragen !!!!!
 
Diagonaal-banden is nog iets uit de zestiger-jaren dacht ik :?
Tegenwoordig zijn alle motorbanden Radiaal , waarmee bedoeld wordt
dat de karkasdraden radiaal geordend zijn .
Ik meen mij te herinneren dat ze van diagonaal naar radiaal zin overgeschakelt
omdat deze laatste band stabieler blijft bij hogere snelheden
 
ik heb er een bt45 onder gehad egt een perfecte band nooit twijfel gehad dat ik grip ging verliezen heb hierna de ommezwaai gemaakt naar pirelli sport demon 9die volgens tests beter zou moeten zijn) en idd met droog weer prima band ckr aaan de achterkant alleen bij regen heeft de voorkant nogal eens de neiging op een rotonde te gaan glijden wat resulteert in voetje aan de grond.

grtz
 
Diagonaal-banden is nog iets uit de zestiger-jaren dacht ik :?
Tegenwoordig zijn alle motorbanden Radiaal , waarmee bedoeld wordt
dat de karkasdraden radiaal geordend zijn .
Ik meen mij te herinneren dat ze van diagonaal naar radiaal zin overgeschakelt
omdat deze laatste band stabieler blijft bij hogere snelheden
:N In zekere zin heb je wel gelijk, maar op smalle(re) velgen worden over het algemeen nog diagonaalbanden gebruikt. Aangezien de Diversion relatief smalle velgen heeft (130 achter en ik meen 110 voor) zul je er waarschijnlijk niet eens radiaalbanden voor kunnen vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan