Diversion 1999 terug naar vol vermogen

defcon99

Rookie
19 mei 2012
8
0
Goedendag beste motor liefhebbers.
Ik heb afgelopen woensdag afgereden voor av-d 35kw+ met goed gevolg.
Nu heb ik een hele mooie div 600s van 1999 op het oog die mij erg aanstaat .
Probleem is echter dat deze op 25 kw staat en ook daadwerkelijk 25 kw is.
Nu is dat in het begin niet zo erg het echte rijden kan je prima leren met 25 kw lijkt mij.
Echter zal ik hem na een tijdje toch graag terug willen brengen naar zijn orginele vermogen.
Ik ben technisch goed onderbouwd en kan zelf goed sleutelen daar ligt het niet aan .
De vraag is hoe is de begrensing bij een diversion van dit bouwjaar toegepast.
Ik lees dat er bij de ouder divs alleen rubbers vervangen dienen te worden .
Voor de jongere bouwjaren heb ik het echter nog niet kunnen achterhalen.
Het gaat mij dus alleen om het technische aspect hoe het weer in de orginele staat terug te bouwen.
Dus hoe zit het en wat heb ik nodig.
hoe het wettelijk geregeld is is mij bekend evenals het gegeven dat het bij de rdw aangemeld en veranderd dient te worden.
De rdw procedure is mij duidelijk!
Als iemand weet hoe het technische gedeelte zit dan hoor ik het graag.
Bij voorbaat mijn dank.
 
Laatst bewerkt:
Goedendag beste motor liefhebbers.
Ik heb afgelopen woensdag afgereden voor av-d 35kw+ met goed gevolg.
Nu heb ik een hele mooie div 600s van 1999 op het oog die mij erg aanstaat .
Probleem is echter dat deze op 25 kw staat en ook daadwerkelijk 25 kw is.
Nu is dat in het begin niet zo erg het echte rijden kan je prima leren met 25 kw lijkt mij.
Echter zal ik hem na een tijdje toch graag terug willen brengen naar zijn orginele vermogen.
Ik ben technisch goed onderbouwd en kan zelf goed sleutelen daar ligt het niet aan .
De vraag is hoe is de begrensing bij een diversion van dit bouwjaar toegepast.
Ik lees dat er bij de ouder divs alleen rubbers vervangen dienen te worden .
Voor de jongere bouwjaren heb ik het echter nog niet kunnen achterhalen.
Het gaat mij dus alleen om het technische aspect hoe het weer in de orginele staat terug te bouwen.
Dus hoe zit het en wat heb ik nodig.
hoe het wettelijk geregeld is is mij bekend evenals het gegeven dat het bij de rdw aangemeld en veranderd dient te worden.
De rdw procedure is mij duidelijk!
Als iemand weet hoe het technische gedeelte zit dan hoor ik het graag.
Bij voorbaat mijn dank.

Vraag het aan de verkoper.
Laat de verkoper de factuur van terugvoeren zien en de daadwerkelijke ingrepen op de motor.
 
Voor het geld en de moeite die je kwijt bent aan het terugzetten ( technisch én op papier ) kan je beter naar een andere div kijken.. tenzij de div echt 300 euro goedkoper is dan andere divjes.


De kosten vallen dik mee het is niet hetzelfde als het kentenken laten veranderen naar 25 kw
een simpel document + kentenkens opsturen naar het rdw is voldoende.
Uitdraai en testbank is niet nodig voor terugzetten!
Hoe kom je trouwens aan een bedrag van € 300 euro ?
En ja deze div verkeerd in zeer mooie staat en is zeker € 250 goedkoper dan de gemiddelde van dat bouwjaar vandaar mijn interesse in deze motor.
 
Laatst bewerkt:
Zon' Div zal inderdaad simpele mechanische restricties hebben in het inlaat traject die er ook zo weer uit kunnen. Dat zal het probleem (voor jou) niet zijn.

Enige waar je wel even op moet letten is of er de juiste sproeiers in zitten. Dat is gewoon bij de dealer even navragen.

Dan zou afstellen in theorie al niet eens hoeven. Het kan natuurlijk nooit kwaad om 'm synchroon te (laten) stellen en eens te rollen op een vermogensbank, dan weer je precies wat ie doet.
Dat laatste zou ik doen na eens een tijdje te hebben gereden zodat eventueel opgehoopt vuil weg is uit de motor. Ding heeft natuurlijk geruime tijd met een serieuze smoring gelopen. Dat draag niet bij aan de perfect verbranding natuurlijk....

8-)
 
Oke bedankt voor de uitleg.
Het verwijderen van de restrictie zal geen technisch hoogstandje worden.
Zijn er nog tips wat betreft het rijden nadat de restrictie is verwijderd .
Ik kan me zo voorstellen dat er misschien even een tijdje "ingereden" moet worden?
Carbtunen na verwijderen van de restricties laat ik zowieso doen.
Mischien een toevoeging in de peut om eventueel opgehoopt vuil sneller te doen oplossen??
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan