Diversion 600 VS Deauville 650

trihorn

Rookie
1 mrt 2006
3
0
Hallo,

Ik sta voor de keuze van een nieuwe motor. Zoals de topic al zegt, ben ik uitgekomen op de diversion (bj2003) of de deauville(bj.+/- 2000)

ZIjn er mensen die uit hun ervaring kunnen vertellen welke voor- of nadelen de motoren hebben en sowieso, welke ervaringen zij met beide motoren hebben?
Vooral de deauville ben ik benieuwd naar. Over de diversion is veel te lezen, maar de deauville lijkt wat minder populair...

Overigens, ook ben ik benieuwd naar het (gemiddelde) verbruik van beide motoren.

Alvast bedankt,
TriHorn
 
en tvoordeel van een cardan, maare een div900 heeft die ook ... ;)
een d600 is een iets betere speel & gooi fiets dan de deauville, en je moet ook iets minder tupperware afvijzen om er aan te werken asda al nodig mocht blijken, en de d600 raak je makkelijker kwijt in okkazie ...
Een goed afgestelde d600 op een normale manier gereden verbruikt tussen de 4.5 & 5.5 op 100km, 1:18 a 1:22. Maar dat zal die deauville ook wel halen
 
Laatst bewerkt:
deauville heeft niet voor niets de bijnaam Dullville.

Beide zijn niet echt heel spannend maar de dullville is dan nog wel de saaiste van de twee. Ik vind de div wel een leuke gooi en smijt fiets. niet zo'n hoog tupperware gehalte en wat meer power.
 
...als je dat een voordeel vind....







...ik vind het er persoonlijk namelijk niet uitzien. ben wel bevooroordeeld :Y


Ik krijg bij die ingebouwde koffers altijd een beetje een rijdende beauty case gevoel maar goed, ik ben eveneens bevooroordeeld

laten we er hier geen anti dullville klucht van maken *D
 
Ik sta voor de keuze van een nieuwe motor. Zoals de topic al zegt, ben ik uitgekomen op de diversion (bj2003) of de deauville(bj.+/- 2000)

Beiden heb ik niet, maar een vriendin van me heeft een Diversion 600 en een andere een Deauville. Op beiden heb ik gereden en de Deauville beviel me beter. Je moet weliswaar flink aan het gas jengelen maar dan lijkt er meer pit in dat 2-cylinder blok te zitten dan in het 4-cylinder blok van de Diversion 600. Ook het rijwielgedeelte lijkt wat beter.

Ik ben 1.95 en weeg 120 kg. De Diversion 600 is echt te klein voor me, zowel qua afmetingen van de fiets als wel qua vermogen. Op de Deauville kwam ik echter goed vooruit. Ik zou hem niet willen ruilen tegen mijn Pan, maar het was zeker aangenaam erop rond te rijden.

Nadeel van de Deauville is dat de koffers wel erg klein zijn, hoewel je er ruimere deksels bij kunt krijgen. En de Diversion heeft natuurlijk sowieso geen koffers.
 
Dank allen voor de reacties zover.

Overigens, qua "looks" ben ik er wel over uit. Voor een ieder wat wils, zullen we maar zeggen, maar ik ben echt verliefd op de Deauville.

Maar omdat de prijs van de deauville ook een stuk hoger is dan een diversion (een nieuwe div heb je voor de prijs van een deauville van een jaar of 5 oud), was ik vooral benieuwd naar de rij-ervaringen, ervaringen qua betrouwbaarheid, onderhoud etc.

Nogmaals dank voor nu.

groet,
TriHorn
 
Maar omdat de prijs van de deauville ook een stuk hoger is dan een diversion (een nieuwe div heb je voor de prijs van een deauville van een jaar of 5 oud), was ik vooral benieuwd naar de rij-ervaringen, ervaringen qua betrouwbaarheid, onderhoud etc.

Let wel even op dat een nieuwe Diversion niet meer bestaat. Er zijn nog wel overjarige modellen die nog geen km gereden hebben, maar dat is niet hetzelfde als nieuw. Als je die over twee jaar verkoopt zie jij het als een twee jaar oude motor, maar een potentiele koper als als een vijf jaar oude motor.
 
Misschien is de Diversion 900 een optie? (Incl koffers) Die beschikt namelijk wel over een cardan as en heeft meer vermogen. Mij bevalt 'ie prima. Ik heb de zelfde afweging gemaakt en geen spijt gehad. Ik vondt na een testrit op beide fietsen de diversion beter rijden. Ook heb ik de indruk dat deze beter in de markt liggen bij een eventuele verkoop.
 
Misschien is de Diversion 900 een optie? (Incl koffers) Die beschikt namelijk wel over een cardan as en heeft meer vermogen. Mij bevalt 'ie prima. Ik heb de zelfde afweging gemaakt en geen spijt gehad. Ik vondt na een testrit op beide fietsen de diversion beter rijden. Ook heb ik de indruk dat deze beter in de markt liggen bij een eventuele verkoop.

:^
 
Tja, mijn opmerking is vast mosterd na de maaltijd maar doe hem toch....

Diversion 600 gereden en mijn vrouw heeft hem daarna overgenomen. Altijd zeer tevreden, lekker makkelijk, best snel voor een 600tje en betrouwbaar. Toch bij langere tochten zit je minder beschermd. Vandaar dat ze nu de Deauville heeft gekocht, net wat meer bescherming. Inderdaad wat minder power maar de Honda loopt 100 keer netter dan de Yamaha. Plus startgedrag is veel beter. De NTV 650 stond ook al bekend om de betrouwbaarheid dus dat zit vast wel goed...

Kortom, als je de Deauville is de mooier toerfiets met modern, gelikt uiterlijk. En de Diversion meer naked, wat stoerder en sneller maar ook minder toergeschikt.

( en ja, ben een toermotor liefhebben, tupperware rijder etc... Dus kom maar op met de opmerkingen)
 
Nix mis met schoon tupperware.
zolang je de juiste zijde bovenaan houdt.
Qua rij plezier is de 600 best wel de evenknie van de deauville.
Een 900 geeft je echter toch iets meer motor voor je geld. Krachtige motor, niet bedoeld voor snelheid (who cares about speed) maar wel souplesse, in vijfde soepel ophalen van 50km/u (2000rpm) kan best. Bij het toeren langs kleine baantjes kun je alles tussne de 25 en 100km/u perfect in 3e, geen nood om te schakelen ... met een toerverbruik van amper 5 liter zit je goed voor een actieradius van 450km. Zet een hoger windscherm en je kan een peuk roken terwijl je rijdt :? . En de 900 heeft een cardan .... zowat de beste allround fiets dat je tweedehands voor een "prikkie" kan kopen. Ja er zijn mooiere, en krachtigere en betere maar niet voor dat geld ... Beetje banaal uiterlijk? Tjah dat maakt hem ook minder diefstalkgevoelig hé. Zet een diversion naast een R6 of een HD of een Bonneville en welke denk je dat een woulbe dief zal willen pikken?
Liefhebbers van tupperware kopen een deauville, liefhebbers van wat meer zichtbare motor kopen een diversion.
:]
 
Als je aan een Deauville gewoon bent kan je met een Deau ook wel gooi- en smijtwerk doen. Je krijgt de stepjes ook tegen de grond, vooral met duo.
Het is natuurlijk zo dat de Deau niet echt een sprintbom is maar hij is zeer wendbaar.
Bovendien heb je behoorlijk wat bergruimte (om rommel mee te nemen) als je gaat toeren of er voor enkele dagen op uittrekt.
Het is ook een heel betrouwbare machine maar dat is de Div blijkbaar ook.
Het verbruik bij normaal gebruik op kleine wegen en stad is 5,5l/100km
Bij langere afstanden en rustig rijden geet er een litertje af.
 
Ik vind de div wel een toerfiets bij uitstek. Geen moeite mee om er flink wat honderden km op te zetten per dag. Moet eerlijk bekennen dat de buddy wat beter kan. Dus die heb ik ook vervangen voor een Corbin.
En ook de div kun je echt als gooi en smijt fiets gebruiken.
 
Als je aan een Deauville gewoon bent kan je met een Deau ook wel gooi- en smijtwerk doen. Je krijgt de stepjes ook tegen de grond, vooral met duo.
Het is natuurlijk zo dat de Deau niet echt een sprintbom is maar hij is zeer wendbaar.
Bovendien heb je behoorlijk wat bergruimte (om rommel mee te nemen) als je gaat toeren of er voor enkele dagen op uittrekt.
Het is ook een heel betrouwbare machine maar dat is de Div blijkbaar ook.
Het verbruik bij normaal gebruik op kleine wegen en stad is 5,5l/100km
Bij langere afstanden en rustig rijden geet er een litertje af.

En dan moet je eens beleven als je er voor zwaardere veren in laat zetten. Scheelt stukken in scherper sturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan