Beste Allemaal,
Ik kom zojuist terug van een weekend rijden in de Ardenne op mijn Diversion 600S uit 1993. Opzich alles prima, behalve dan dat mijn accu niet meer oplaadde.
Wat er gebeurde was het volgende:
Eerder problemen met accu, na een lang stuk rijden laadde de accu bij en kon ik gewoon rijden. In de ardenne echter viel de motor een aantal keer stil. Eerst toen ik zelf stilstond, maar later ook tijdens het rijden. Ik merkte dat toen ik het licht aan deed, de motor plotseling toeren verloor.
Op een zeker moment deed de motor niets meer waardoor ik moest lopen langs de kant van e weg.
Toen zijn wij naar een dealer gebracht door een mede-motorrijder uit Belgie. Bij de dealer aangekomen bleek dat de bestaande accu compleet dood was.
De accu vervangen en voila, 100 euro lichter maar een motor die weer startte.
Volgende dag, na een stuk rijden met licht aan, wéér hetzelfde probleem. Geen prik meer op de accu. Na aanduwen deed de motor het echter goed en ben ik vanaf Maastricht naar Haarlem gereden zonder problemen.
Lijkt mij dus, net als in het topic hier Koolborstel Yamaha XJ600 dat de koolstofborstel versleten zijn waardoor de accu wel íets oplaad, maar niet genoeg om met licht aan te rijden of de accu op te laden.
Nu wil ik zelf de koolstofborstels vervangen met een opa die handig is, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten waar de dynamo zich bevindt? Ik probeerde kap aan de linkerzijde met de drie bouten los te halen, maar de bleef onderin steken, het leek wel magnetisch.
Iemand enig idee hoe ik te werk moet gaan? Heb zelf ook de handwerkboeken geraadpleegd maar daarin vind ik ook niets.
Alvast harstikke bedankt!
Ik kom zojuist terug van een weekend rijden in de Ardenne op mijn Diversion 600S uit 1993. Opzich alles prima, behalve dan dat mijn accu niet meer oplaadde.
Wat er gebeurde was het volgende:
Eerder problemen met accu, na een lang stuk rijden laadde de accu bij en kon ik gewoon rijden. In de ardenne echter viel de motor een aantal keer stil. Eerst toen ik zelf stilstond, maar later ook tijdens het rijden. Ik merkte dat toen ik het licht aan deed, de motor plotseling toeren verloor.
Op een zeker moment deed de motor niets meer waardoor ik moest lopen langs de kant van e weg.
Toen zijn wij naar een dealer gebracht door een mede-motorrijder uit Belgie. Bij de dealer aangekomen bleek dat de bestaande accu compleet dood was.
De accu vervangen en voila, 100 euro lichter maar een motor die weer startte.
Volgende dag, na een stuk rijden met licht aan, wéér hetzelfde probleem. Geen prik meer op de accu. Na aanduwen deed de motor het echter goed en ben ik vanaf Maastricht naar Haarlem gereden zonder problemen.
Lijkt mij dus, net als in het topic hier Koolborstel Yamaha XJ600 dat de koolstofborstel versleten zijn waardoor de accu wel íets oplaad, maar niet genoeg om met licht aan te rijden of de accu op te laden.
Nu wil ik zelf de koolstofborstels vervangen met een opa die handig is, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten waar de dynamo zich bevindt? Ik probeerde kap aan de linkerzijde met de drie bouten los te halen, maar de bleef onderin steken, het leek wel magnetisch.
Iemand enig idee hoe ik te werk moet gaan? Heb zelf ook de handwerkboeken geraadpleegd maar daarin vind ik ook niets.
Alvast harstikke bedankt!